Folksam?

Flyerflash

Kawasaki Z750
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Z750
Jag ska i helgen troligtvis köpa hoj och undrar lite
vad ni har för erfarenheter av Folksam?

Hojen är en cbr 900 och folksam var klart billigast och låg
på runt 500 kr i månaden.

Finns det någon hake som gör att jag ska välja bort folksam
eller har ni bra erfarenheter av dem?

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
nope

The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 5 characters.

Baptisten

Medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
KTM Duke II
Tror nog att Folksam är bland de bättre att ha att göra med, är de billigast så rekommenderar jag att du tar dem.

Jag hade också valt Folksam om de inte tog 9200 för min svettiga gamla hoj medans bilsport och mc tog 1700:S

Men bilsport och mc försäkrar ju knappast din ultradödsmaskin:p

cippran

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Kawasaki Ninja ZX9R - 98
Jag har bra erfarenheter av Folksam. Fick en hoj stulen i somras och den var försäkrad via Folksam. Dem skötte det snyggt tyckte jag.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Folksam är ett säkert kort. Det kommer alltid att finns folk med bra och dåliga erfarenheter med alla bolag beroende på hur de blivit behandlade när de ska utnyttja försäkringen.

Se bara till att läsa igenom villkoren så att du är väl införstådd i vilken självrisk och värdering du kan förvänta dig om du behöver utnyttja försäkringen. Se även till att uppfylla villkoren, annars kan du nog i likhet med många andra försäkringstagare bli besviken den dagen det händer något.

För övrigt har jag Folksam på min hoj nu, men har aldrig behövt utnyttja den. Tidigare hade jag If och behövde aldrig utnyttja försäkringen där heller.

I slutändan blir det den enskilda skaderegleraren man får tilldelad sig som gör ifall det blir en angenäm upplevelse eller inte. Mer än bolaget i fråga.

huhle

Ny medlem
Gick med
7 May 2011
Hoj
Ducati 848 -08
Har Folksam på hemförsäkring och hojen, helnöjd med kundtjänsten. Att dom var 12000 billigare att trafikförsäkra r6an än typ bilsport,svedea,läsförsäkringar och gjensidige gjorde att jag valde dom.

Ninja_Assassin

[[ db is tha shit ]]
Gick med
11 Jan 2009
Hoj
Kawasaki ZX10R (2008) Orange lightning
Supernöjd med Folksam...

När jag totalkraschade min 3 veckor gamla Ninja, så tog hela ärendet ca 2 månader och jag fick tillochmed 15000:- mer för hojen än jag gett för den :banana:banana:banana

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Hoj
SP-1
En av få riktigt seriösa försäkringsbolag. Ligger dom OK i pris är det bara att teckna försäkring.

Uppskattar också att man oftast slipper sitta i telefonkö för att komma fram.

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Min erfarenhet är att det är lite skit samma vilket bolag man väljer, alltså tar man det billigaste. Själv har jag också Folksam, är skitnöjd med dom men det har ju inte hänt någon skada än, det är ju först då man får reda på vad dom går för.

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
också nöjd med folksam, jag vurpade för 2 år sen, inga problem alls, tog 1 månad sen var allt fixat och jag hade hojen hel och fin igen.

och alltid trevliga om man jämnför med läns som bara har otrevliga personer.

Arsan

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2013
Hoj
Stree Triple
Tja ni som har (året runt) hos folksam, blir d billigare vintertiden ? Isf hur mkt ? För mig kostar 1049mån ,dyrt men billigare finns inte

The Hayabusa

Ny medlem
Gick med
24 May 2008
Hoj
GSX 1340 R 2008 & GSX 1000 R för banan.
Är nöjd med Folksam , har båda hojarna försäkrade där.
Har aldrig nyttjat försäkringen.
Hoppas att slippa det framöver också.....

Juh@

Fanatisk GDS
Gick med
17 Feb 2004
Hoj
ZX10R-2011
Helårsföräkring är samma månadskostnad hela tiden, ingen skillnad på vinter och sommar.

Tja ni som har (året runt) hos folksam, blir d billigare vintertiden ? Isf hur mkt ? För mig kostar 1049mån ,dyrt men billigare finns inte

:KiM

U MAD BRO?!
Gick med
28 Jan 2013
Hoj
Banhoj: Ducati 999/848 2005/2010 Gathoj: Bobber VT600
Jag har Folksam på hojen, bara gott att säga om dom.
Har avställningsbar försäkring, 165mån / avställd - 465mån /påställd.

Har Trygg Hansa på bilen och det bolaget kommer jag aldrig mer att använda.

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08
Som sagt, åretrunt-försäkringen hos Folksam påverkas inte av att man ställer av hojen.

En annan grej, jag har en kompis som kör gata väldigt sporadiskt och funderar på att teckna den vansinnigt dyra avställningsbara försäkringen, och bara ställa på hojen när han ska ta en tur, och ställa av den sen igen tills det är dags för nästa tur. Nu när de tagit bort av/påställningskostnaden borde väl detta vara ett alternativ för någon som inte kör så mycket, eller vad tror ni?

Vad jag menar är finns det några begränsningar för hur många gånger man får ställa av/på hojen under säg ett år?

Arsan

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2013
Hoj
Stree Triple
Som sagt, åretrunt-försäkringen hos Folksam påverkas inte av att man ställer av hojen.

En annan grej, jag har en kompis som kör gata väldigt sporadiskt och funderar på att teckna den vansinnigt dyra avställningsbara försäkringen, och bara ställa på hojen när han ska ta en tur, och ställa av den sen igen tills det är dags för nästa tur. Nu när de tagit bort av/påställningskostnaden borde väl detta vara ett alternativ för någon som inte kör så mycket, eller vad tror ni?

Vad jag menar är finns det några begränsningar för hur många gånger man får ställa av/på hojen under säg ett år?
Va ja har hört så får man av/på 2 ggr per år, elr ?

Grekooz

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2013
Hoj
gsxr k6
Får du det billigast på Folksam så kör på det utan tvekan. Det är ju en av dem största bolagen och dem håller det dem säger.

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08
Va ja har hört så får man av/på 2 ggr per år, elr ?

Jag har ingen aning, hittar inga som helst regler om begränsningar i villkoren... men ring och hör med dom om du inte kör varje dag!

Ställa på och av är ju superlätt med appen, och om du kör varje helg (8 dagar av 30) varje månad så blir typ drygt 700kr/månad, så om det är möjligt kan det ju vara ett alternativ!

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM