Besserwisser
En som vet lite mer
Gnäll inte på Foppa han svettas och spottar blod för varje krona har får, värre är det med alla odugliga jävla direktörer och fackpampar som snor så mycket dom kan.
SSB skrev:Och du inser inte att det spelarna inte får i lön får ägarna i högre vinst? Den lön NHL spelarna inte får ut går inte till fattiga barn i tredje världen direkt. Vinsten går till ägarna.
På en fri arbetsmarknad får man lön efter prestation, då kan den som har råd, och vill rekrytera de bästa förmågorna, erbjuda de bästa lönerna. Simple as that.
Känner du dig girig när du ber om löneförhöjning på ditt arbete? Känner du dig girig när dom säger "Ok, du är värd det för oss, du får din löneförhöjning"? Eller vill du att ett lönetak införs i din bransch också när man ändå håller på?
/SSB - Trött
Besserwisser skrev:Gnäll inte på Foppa han svettas och spottar blod för varje krona har får, värre är det med alla odugliga jävla direktörer och fackpampar som snor så mycket dom kan.
Som man bäddar får man ligga, heter det ju. Om man som klubb rekryterar dyrare spelare än vad man har råd med så hinner verkligheten ikapp till slut. Då går klubben i konkurs, spelarna förlorar sina jobb och får söka jobb i en nybildad klubb som ersätter den konkade eller någon av de kvarvarande.men är det inte så att vissa klubbar har lite svårt att betala ut dessa löner och få det hela att gå runt.
Det här tycker jag egentligen är irrelevant, det finns pengar, frågan är hur de skall fördelas mellan ägare och spelare. Får spelare X 50 milj istället för 80 milj betyder det bara 30 milj mer till ägaren, inte 30 milj mer till fattiga barn. Man skall få det man förtjänar, inte det någon annan anser att man "behöver".ingen behöver mer än 50 miljoner i lön.
Jag med!men som du säger så har ju spelarna bara accepterat det de blivit erbjudna, skulle jag med gjort
rejser skrev:ingen behöver mer än 50 miljoner i lön.
Markus skrev:Ingen behöver mer än 150.000 i lön.
rejser skrev:per år eller månad?
Markus skrev:Per år så klart. En del klarar sig på studielån till och med. Allt över 150.000 måste väl vara onödigt då? I andra länder klarar de sig på några kronor per dag, det tycker jag vi också borde göra.
rejser skrev:nä jag vill oxå ha 50 mille ju...
Markus skrev:Varför? Du vill ha 50mille, men när någon annan får 70milli-joner då gnäller du?
Om du lär dej att argumentera så kanske jag tar diskussionen om Foppas (och andra idrottares) värde med dej, men så länge du ligger på en femårings nivå så besvärar jag mej inte.Markus skrev:Herregud vad du är indoktrinerad, tycker du på allvar att någon som åker skridskor och petar på en snusdosa med en träpinne är värd x hundra miljoer/år medans någon som ansvarar för x tusen anställda inte är det?
Jag gillar inte avundsjuka, men på så sätt är det bra att vänstern slår till även mot sporttöntarna - så mycket skit som svenskt fått utstå de senaste åren.
Facksvinen kan dra åt helvete, det ger jag dig rätt på.
Det är väl inte någon som tycker att dom tjänar lite, inte ens spelarna själva. Inte heller verkar dom tycka särskilt synd om sig själva. Men faktum kvarstår, är det den anställde som är ansvarig för sin lönemängd eller är det arbetsgivaren?Fy fan vad synd det är om stackarna!
Så fort en klubb väljer att pröjsa är det inte patetiskt längre, då är han uppenbarligen värd pengarna enligt någon som är har kulor.Alfredsson som har åtskilliga 10-tals miljoner per år vill ha ännu mer är lite lätt patetiskt.
...får inte 13'850 personer att köpa biljetter till Globen. Osv osv.En normal svensk arbetare...
madbiker skrev:ÄÄÄhhhh....Olle Palmlöf är bara en tokig Lenin nörd som är lite avundsjuk bara.
Foppa borde bara ha ignorerat skiten o hållt käft.
Besserwisser skrev:Om du lär dej att argumentera så kanske jag tar diskussionen om Foppas (och andra idrottares) värde med dej, men så länge du ligger på en femårings nivå så besvärar jag mej inte.
Besserwisser skrev:Men en sak kan jag svara på.
Så länge det är löner och förmåner inom avtal näringslivs topparna plockar sina millar så har jag inget mot dom. Men när dom börjar sno och fiffla med företagets pengar då ska dom sänkas.
Goodstuff skrev:Eftersom Markus äcklas av Olle Palmlöf så gör han åtminstone en del saker rätt.
Jag valde inte nickname, mitt nickname valde mejMarkus skrev:Du hittade inte ditt nickname av en tillfällighet va?
LÄSMarkus skrev:Varför skrev du inte vad du menade från början?
Besserwisser skrev:Gnäll inte på Foppa han svettas och spottar blod för varje krona har får, värre är det med alla odugliga jävla direktörer och fackpampar som snor så mycket dom kan.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|