Forbattra sporthoj.com? Hur?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
okej! tack! ska jobba pa't!

tyvarr maste jag hitta en ny server snart igen..

ni som vill ha mer smilies.. ga till test forumet och posta upp alla dem smiliesarna ni vill se komma upp har..

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Tycker att forumet är skitbra...två förbättringar som jag kom på är:

- Om man söker på 'view new posts' så går det inte att välja nåt annat än trådens första sida...På övriga ställen på forumet så finns det en navigator ( [1 2 3 4 ...last page] ) efter långa trådar.

- Sökning på ort.

I övrigt är forumet suveränt :tummenupp

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Tycker forumet fungerar bra.

Kanske någon form av möjlighet till ICQ liknande filöverförings förbindelse till de som man har i Buddylist? Svårt, men möjligt

Annars :tummenupp

s9d8as0vjk

Guest
kajlyl, den funktionen kommer förmodligen byggas in i OakGallery senare.

R-one

Om du vill bli tvåa, häng på mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen... Yamaha yz250 om det räknas...
Tycker att "privat" information, tex nytt privat meddelande ska ligga längs upp så man ser det.
Nu får man bläddra längst ner på forumsidan för att se om man har fått nått....
:(

annars skitbra. :tummenupp

s9d8as0vjk

Guest
Man kan ställa in så det kommer en "Pop-up"-ruta när man får ett PM. ;)

SpeedAbuser

#69 125STD (-03)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Precis som flera föregående talare så saknar jag den gamla "sök"-funktionen som fanns på sporthoj innan det försvann. Där man kunde söka på folk genom vilken modell av hoj de körde, eller var de bodde.

Saknar det väldigt mycket faktiskt.
:(

Last edited:

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750
Jag skulle vilja ha en funktion som visar antalet inlägg man gjort.

:p :p :p

Allvarligt talat så tycker jag att ett redan bra forum har förbättrats ytterliggare iom. de senaste förändringarna.

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Antar att det som inte är sagt nu inte är värt att säga...

Swedie, glöm inte att skriva här vilka ändringar du gjort!

Aha, nu kom jag på nåt: En "nyhetssida" med det senaste som hänt, uppdateringar och liknande, saknas. En sån sida skulle väl vara bra (kanske inte det viktigaste, men gör mer nytta än skada iaf!)?

:tummenupp

R-one

Om du vill bli tvåa, häng på mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen... Yamaha yz250 om det räknas...
Mr B skrev:
Man kan ställa in så det kommer en "Pop-up"-ruta när man får ett PM. ;)

Jag har det inställt så ;) , men int f*n dyker det upp någon ruta inte... :crash

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
jag vill gärna att sporthoj.com kan leva vidare med en ny server.
Är det något på gång, Swedie eller jobbar du på det?

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Precis som många andra så saknar jag att man kan söka på ort, och typ av motorcykel.

Någon lösning som underlättar navigationen på forumet.
Innan fanns "Videos/Bilder" uppe i bland "Forum" och "Min profil", vilket gjorde det enkelt och snabbt att gå in och kolla om det fanns några nya inlägg...
Vore bra om man slapp gå in på "Forum" och sen välja vilket forum, kanske en "drop down" list uppe på sidan med alla forum?

Kanske minska antalet forum? Det är rätt många, och det blir lätt lite rörigt och omständigt att leta igenom alla.
Jag använder själv bara Videos/bilder, och Race forumet. Sen använder jag mig mycket av "View new posts" länken. Där ser man ju alla senaste inlägg i alla forum... Den funktionen är mycket bra! :tummenupp

I övrigt så anser jag att sidan är strålande! :tummenupp

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
R-one skrev:
Jag har det inställt så ;) , men int f*n dyker det upp någon ruta inte... :crash

Tycks variera med webbläsare. Jag kör Mozilla både på jobbet och hemma, av olika versioner. Den ena får jag upp ett fönster i när det kommit PM, men inte hos den andra. Båda har Java och JavaScript påslaget (dock ej ActiveX, då det är ett junk som bara IE dras med, tack o lov! :) ).

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Bikerbitch skrev:
jag vill gärna att sporthoj.com kan leva vidare med en ny server.
Är det något på gång, Swedie eller jobbar du på det?

Jepp! Jobbar på´t. Testar servers lite då och då.. måste hitta en jag vet som kan klara trycket. Inte en låda som står på din modemuppkoppling :)

MACKE!!!!
Funktion finns!
http://www.sporthoj.com/finduser.php
Tada!!! T.o.m lite bättre än förra versionen.

Samt... det kommer snart upp ett "Gallery" snart.. Då försvinner även Filmer/Videos avdelningen på forumet.. allt för att underlätta trycket på MySQL databasen.

Ska göra det så bra som möjligt.

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
Gillar inte annonsavd alls , det är plottrigt , jag tyckte bättre om köp och sälj som den var förut med allt blandat istället för som nu med Däck/personligt/hjälm/handskar/motorcyklar m.m , en säljtråd med allt i var bättre .

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Swedie skrev:
Jepp! Jobbar på´t. Testar servers lite då och då.. måste hitta en jag vet som kan klara trycket. Inte en låda som står på din modemuppkoppling :)

MACKE!!!!
Funktion finns!
http://www.sporthoj.com/finduser.php
Tada!!! T.o.m lite bättre än förra versionen.

Samt... det kommer snart upp ett "Gallery" snart.. Då försvinner även Filmer/Videos avdelningen på forumet.. allt för att underlätta trycket på MySQL databasen.

Ska göra det så bra som möjligt.

Ett galleri är ju bra :tummenupp men att ta bort filmer/bilder-avdelningen... hmm.
Jag som exempelvis knäpper kort och lägger upp på min egen sida brukar posta en länk där när jag lagt upp nya bilder. (Vissa av dessa kanske passar att lägga under evenemang iofs.)
Vidare så antar jag att om någon hittar en bra sida med fina bilder/filmer så skapar man förmodligen en tråd där.
De som hittar dessa sidor, lägger upp länkar, mm förmodar jag inte kommer att lägga upp dessa bilder/filmer som de hittat/lagt upp på egen sida.
Var ska dessa trådar ta vägen om filmer/bilder försvinner?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Kryptonit skrev:
Ett galleri är ju bra :tummenupp men att ta bort filmer/bilder-avdelningen... hmm.
Jag som exempelvis knäpper kort och lägger upp på min egen sida brukar posta en länk där när jag lagt upp nya bilder. (Vissa av dessa kanske passar att lägga under evenemang iofs.)
Vidare så antar jag att om någon hittar en bra sida med fina bilder/filmer så skapar man förmodligen en tråd där.
De som hittar dessa sidor, lägger upp länkar, mm förmodar jag inte kommer att lägga upp dessa bilder/filmer som de hittat/lagt upp på egen sida.
Var ska dessa trådar ta vägen om filmer/bilder försvinner?

Sant vad du säger.
jag vill bara se att det inte läggs in bilder på forumet i databasen. Jag behåller nog Filmer/Videos, dock kommer jag ej tillåta att ladda upp bilder till tråden. Istället lägger jag upp detaljerade instruktioner om hur man länker till bilderna i Galleriet.

Det skulle funka va?

Håller med om att utan Filmer/Videos skulle det bli lite tråkigt.

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Swedie skrev:
Sant vad du säger.
jag vill bara se att det inte läggs in bilder på forumet i databasen. Jag behåller nog Filmer/Videos, dock kommer jag ej tillåta att ladda upp bilder till tråden. Istället lägger jag upp detaljerade instruktioner om hur man länker till bilderna i Galleriet.

Det skulle funka va?

Håller med om att utan Filmer/Videos skulle det bli lite tråkigt.

Det låter bra :tummenupp

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...