Fordons debut i Rookie-serierna

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Ny dag, ny vecka, nytt träningspass.

Jag har börjat fokusera mer på pulshöjande träning sen ett tag tillbaka.
Både styrkemässigt och konditionsmässigt.

Ett sådant upplägg kan innefatta bland annat "the 300 workout".

crossfit-300.jpg

Min version av det är följande:

25st chins
50st armhävningar
50st marklyft på 60kg (valfritt om man vill köra raka eller vanliga marklyft)
50st benlyft hållandes i stången. (På marken, håll stången på raka armar och lyft benen så att de nuddar stången, och sedan ner igen)
50st upphopp på bänk
50st kettlebells-lyft (Från golvet till rak arm ovanför huvudet. 25 på vardera sida)
25st chins

Totalt 300 reps.
Idag slog jag nytt personbästa med tiden 10 minuter och 18 sekunder.
Vill du testa en ny utmaning när du tränar så testa denna! :tummenupp

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Ny dag, ny vecka, nytt träningspass.

Jag har börjat fokusera mer på pulshöjande träning sen ett tag tillbaka.
Både styrkemässigt och konditionsmässigt.

Ett sådant upplägg kan innefatta bland annat "the 300 workout".

crossfit-300.jpg

Min version av det är följande:

25st chins
50st armhävningar
50st marklyft på 60kg (valfritt om man vill köra raka eller vanliga marklyft)
50st benlyft hållandes i stången. (På marken, håll stången på raka armar och lyft benen så att de nuddar stången, och sedan ner igen)
50st upphopp på bänk
50st kettlebells-lyft (Från golvet till rak arm ovanför huvudet. 25 på vardera sida)
25st chins

Totalt 300 reps.
Idag slog jag nytt personbästa med tiden 10 minuter och 18 sekunder.
Vill du testa en ny utmaning när du tränar så testa denna! :tummenupp

SLUTA mobba oss som fortfarande har mancold :(
Ruskigt irriterande att inte få köra lite intervallträning, spinning:7peta eller bara lyfta tunga saker :(

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Yes, änltligen har jag fått tummen ur och beställt boken MotoVudu2. Blev påmind av herr Fornell under en lunch häromveckan att boken är jäkligt bra, men givetvis så glömde jag bort att göra slag i saken. Idag kom jag faktiskt på att jag vill ha boken så nu är den beställd!

Med detta så hoppas jag att jag kan ta ett till steg att bli en såndär snabb räjser!
Jag har ju trots allt satt upp mål som motsvarar hela Himalayas bergskedja :rock

Book_Cover_Black__06266.1383664669.1280.1280.jpg

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Yes, änltligen har jag fått tummen ur och beställt boken MotoVudu2. Blev påmind av herr Fornell under en lunch häromveckan att boken är jäkligt bra, men givetvis så glömde jag bort att göra slag i saken. Idag kom jag faktiskt på att jag vill ha boken så nu är den beställd!

Med detta så hoppas jag att jag kan ta ett till steg att bli en såndär snabb räjser!
Jag har ju trots allt satt upp mål som motsvarar hela Himalayas bergskedja :rock

Book_Cover_Black__06266.1383664669.1280.1280.jpg

Jag har memorerat filmen och drar den som monolog i sömnen.... :Bugar

Last edited:

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Har jag tur nu så kommer jag kunna spendera 27-28 februari på Barkarby flygfält om allt går som det ska :)
Enligt sånadära osäkra långtidsprognoser så är det dock minusgrader på lördagen men +3 på söndagen.
Så medans alla ni andra sitter i ert vardagsrum med en varm kopp choklad med vispgrädde så kommer jag i så fall köra in motorn och växellådan samt vänja mig vid raceväxlat innan det är full rulle nere i Spanien. Regndäcken är redan monterade så jag slipper hålla på med det åtminstone.

kcs gelleråsen bandag.jpg
Kom igen nu, säsongen får ta och sätta igång snart!!!

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Om jag kör på 1,38-tider på Anderstorp under racet så skulle jag göra helt okej ifrån mig ett MotoGP-race...

1985 :crash

14546-Bike_GP_1985_-__Anderstorp,_Sweden_(DVD).gif

Och med tanke på att banan byggdes om så kan vi säkert öka tiden till 1.40 per varv. Jag känner redan nu att jag är nya Rossi! :fyllisar

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Om jag kör på 1,38-tider på Anderstorp under racet så skulle jag göra helt okej ifrån mig ett MotoGP-race...

1985 :crash

14546-Bike_GP_1985_-__Anderstorp,_Sweden_(DVD).gif

Och med tanke på att banan byggdes om så kan vi säkert öka tiden till 1.40 per varv. Jag känner redan nu att jag är nya Rossi! :fyllisar

Ambitiöst :rock

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Har jag tur nu så kommer jag kunna spendera 27-28 februari på Barkarby flygfält om allt går som det ska :)
Enligt sånadära osäkra långtidsprognoser så är det dock minusgrader på lördagen men +3 på söndagen.
Så medans alla ni andra sitter i ert vardagsrum med en varm kopp choklad med vispgrädde så kommer jag i så fall köra in motorn och växellådan samt vänja mig vid raceväxlat innan det är full rulle nere i Spanien.

Medans du är ute och tränar starter så kommer jag jobba den helgen:mad:;);)
För att kunna köra bandagar/tävla i år så kommer jag att jobba i princip samtliga övriga helger. Får jag upp tempot hyfsat blir det till att utmana er i Rookie 1000:yoparty :)

- - - Updated - - -

Det är lätt att prata på nätet :hihi

Och det är dessutom roligt:tummenupp:D

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Medans du är ute och tränar starter så kommer jag jobba den helgen:mad:;);)
För att kunna köra bandagar/tävla i år så kommer jag att jobba i princip samtliga övriga helger. Får jag upp tempot hyfsat blir det till att utmana er i Rookie 1000:yoparty :)

- - - Updated - - -

Och det är dessutom roligt:tummenupp:D

Det är något som jag verkligen skulle behöva också. Jag försöker övertala chefen ibland att ge mig lite helgjobb även om det innebär att det blir utan OB-tillägg. Men det är lättare sagt än gjort. Jag önskar att en välbärgad person vill ta mig under sina vingar och lyfta bort den här tunga ekonomiska bördan :D

Absolut, men Du engagerar alla positivt och säkert oxå i viss mån oroar Du dina nya konkurrenter på ett balanserat och gött sätt :tummenupp

Vi får hålla tummarna för det :) Jag ser fram emot att två nakenhojar ställer upp i Rookie 1000 i år och krigar bland alla riktiga räserhojar.
Är det någon ställt upp och kört en hel säsong med den här typen av hojar förut i klassen?

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Faan va nöjd jag är! För ett år sedan så opererade jag ut metallplattan i axeln efter min krasch med hojen ett halvår tidigare. Jag hade förlorat all muskelmassa som jag hade fått genom träningen och konditionen var minst sagt obefintlig. Jag hade noll rörlighet och kunde inte göra speciellt mycket på egen hand. Motivationen till att träna fanns inte, och har egentligen inte funnits förens runt årsskiftet.

Efter ett års rehab och styrketräning är jag tillbaka, och i många avseenden förbi mitt forna jag. Jag har en hyfsat fungerande axel, bra styrka och en syreupptagningsförmåga och uthållighet som jag inte har haft förut!
Idag rundande jag av kvällen med ett tretimmarspass på gymmet efter en grym veckostart hos gymkedjan Må Bättre i Dalarna.

10 uppvärmning på cykel
30 min cykel på hög puls.
20 min intervallträning på crosstrainer.
30 min / 5km löpning
90 min axel/bröst/mage

Det går bra nu! Och jag har goda möjligheter att ha den fysik jag eftersträvar lagom till tävlingssäsongen sätter igång :kär

160223 dagsform.jpg

"When I was racing, I made sure I was the fittest person there; anytime dring a race when it was getting hard, I used to believe that no one could be fitter than me and that gave me an advantage." T.Bayliss

Eller som jag tolkar det: Orkar de andra, så orkar jag. Oavsett hur trött jag är.

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
*3.1.23 Lamp- och reflexglas
Eventuella lampglas och reflexglas ska avlägsnas eller skyddstejpas. Strålkastarglas får dock endast demonteras om kåpinklädnad monteras framför strålkastarhuset.

Skyddstejpas, hmm! jag skulle ju kunna köra med min strålkastare och få en mycket snyggare och mer aerodynamisk hoj :banana

Hur får jag fram RAL3020-tejp som skulle kunna fungera? Måste det vara skyddstejp eller kan det gå bra att använda en annan slags tejp som håller ihop glaset vid en eventuell krasch?

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Har du lampglas eller är det plast?
Tänk på att 90% av reglementet härstammar från det vi i dag skulle kalla classic racing.
Mina färgade plastkåpor spricker precis lika lätt som en genomskinlig plastbit och dom får jag ju åka med. Å andra sidan vill man ju undvika en sådan diskussion vid besiktningen så:
http://www.vinylahem.se/sv/dekorpla...orplast_storlek-63_cm_x_50_cm_ark/20-farg-rod
Jag körde med den plasten i fjol i A2-cup och den sitter bra och färgen verkade vara lagom röd. Enligt folk som har fungerande färgseende.

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Hoj
*3.1.23 Lamp- och reflexglas
Eventuella lampglas och reflexglas ska avlägsnas eller skyddstejpas. Strålkastarglas får dock endast demonteras om kåpinklädnad monteras framför strålkastarhuset.

Skyddstejpas, hmm! jag skulle ju kunna köra med min strålkastare och få en mycket snyggare och mer aerodynamisk hoj :banana

Hur får jag fram RAL3020-tejp som skulle kunna fungera? Måste det vara skyddstejp eller kan det gå bra att använda en annan slags tejp som håller ihop glaset vid en eventuell krasch?

Borde det inte funka bra att beställa vinylfolie i RAL 3020 hos den lokal folieraren eller reklamfirma ?
Finns ju lite olika kvalisorter och en del är ju tjocka och tåliga så dom borde lätt hålla ihop ett glas om man kraschar, iaf hyffsat.
Som du skriver skulle nog hojen se mycket trevligare ut..

Du ligger väll inte och läser regelboken på nätterna ;) ;)

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!