Motorkåporna kom igår, och nu är de monterade! Lite märkliga instruktioner dock. Ett instruktionsblad per kåpa som båda bör korrekturläsas innan de skickar med dem.
Det är 3 skruvar som skall bytas ut på höger sida, alla i olika längder. So far so good. Det första jag noterar är att det står att det är 3mm-insexskallar. Det är tack och lov fel (jag har bara 4mm-insexhylsa) men det står dessutom att jag ska skruva in alla så att plasten ligger jämnt mot kåpen, men DO NOT FULLY TIGHTEN! Eh, okej. Jo det tänker jag visst göra. Jag tänker utan tvekan dra åt dessa skruvar med 10Nm som de andra satt med.
På den här sidan var dock instruktionerna tydligare. Efter den näst sista meningen som löd "do not fully tighten!" så avslutades steg-för-steg-punkterna åtmistone med att man till slut skulle dra åt skruvarna 10Nm . Dock är det enligt dem fortfarande 3mm-skallar
Jag undrar dock hur mycket stryk dessa kåpor tål egentligen. Jag får lite mjukplastkänsla över dem. Men RG brukar göra bra grejer så jag får lita på dem.. Som tur är så ska det mycket till innan de kommer till användning.
Det är 3 skruvar som skall bytas ut på höger sida, alla i olika längder. So far so good. Det första jag noterar är att det står att det är 3mm-insexskallar. Det är tack och lov fel (jag har bara 4mm-insexhylsa) men det står dessutom att jag ska skruva in alla så att plasten ligger jämnt mot kåpen, men DO NOT FULLY TIGHTEN! Eh, okej. Jo det tänker jag visst göra. Jag tänker utan tvekan dra åt dessa skruvar med 10Nm som de andra satt med.
På den här sidan var dock instruktionerna tydligare. Efter den näst sista meningen som löd "do not fully tighten!" så avslutades steg-för-steg-punkterna åtmistone med att man till slut skulle dra åt skruvarna 10Nm . Dock är det enligt dem fortfarande 3mm-skallar
Jag undrar dock hur mycket stryk dessa kåpor tål egentligen. Jag får lite mjukplastkänsla över dem. Men RG brukar göra bra grejer så jag får lita på dem.. Som tur är så ska det mycket till innan de kommer till användning.