Vart ligger det stället? Kanske tävla lite där så fort jag får hem en ny hoj?
Det är Barkarby flygfält
Det är bara att haka på!
Vart ligger det stället? Kanske tävla lite där så fort jag får hem en ny hoj?
Kan tänka mig att 1ans växel är ganska onödig i det här fallet då du har en stark motor. Men ni andra som kör radfyra, har ni några bra knep?
Kan tänka mig att 1ans växel är ganska onödig i det här fallet då du har en stark motor. Men ni andra som kör radfyra, har ni några bra knep?
Dra upp varvet ordentligt, håll in frambromsen och släpp ut kopplingen tills det börjar hugga. Sedan när starten går släpper man ut kopplingen så att framhjulet precis inte lyfter upp i himlen. Möt upp med mer gas när kopplingen är helt ute, och kör så in i helvitti.
I princip...
Jag är sämsta startaren i startfältet från 2014, så min teknik var väl lite tveksam.
Med SMC brukar det vara lite startövningar på Steg 6, lätt värt det.
När kan man anmäla sig till tävlingarna? jag såg att Anderstorp fanns noterat på Svemo sedan någon vecka tillbaka, men jag kan inte söka på tävlingen. behöver jag licens för att kunna anmäla mig? Eller dröjer det helt enkelt innan det går att anmäla sig? Om jag behöver licens för att anmäla mig, vad är då deadlinen för anmälningen?
Och från och med nu så avskyr jag ordet anmäla.
Dödslinjen har väl varit några dagar till nån vecka i förväg om man inte bryr sig om att få vara med på posters m.m. för eventet... Men kan minnas fel.
Och det dröjer nog lite till innan man kan anmäla sig skulle jag tro, men jag har inte löst licensen i år så jag vet inte.
Ni kommer att gå igenom allt det där på licenskursen. Så lugn, bara lugn.
Ahmenkursenäju7dagarinnanstart!!!
Var går du kursen då?
Jag och en till som ska börja tävla tar licensen 2-3 april på Gelleråsen.
Usch, jag börjar bli stressad över att jag kommer att missa saker. Tiden börjar rinna ut känns det som och jag är inte helt hundra på om jag vet vad som behöver göras.
Jag gjorde en liten checklista samt beställde styrstopp och en Mylaps Car/Bike Flex 1 år Transponder idag.
MC-ID har jag, kraschskydd runtom har jag. Jag kommer inte riktigt på vad som mer behövs på hojen än detta.
View attachment 416947
Jag gjorde en liten checklista samt beställde styrstopp och en Mylaps Car/Bike Flex 1 år Transponder idag.
View attachment 416947
Uppsamlingskärl?
Med förkrav på steg 1 - 4 om de inte ändrat på det.
Är styrstopp ett måste att montera? Är det ungefär samma pris på alla styrstopp eller var köper man billigt?
Extra styrstopp förutom original är inget måste, däremot får inte styret gå så långt att du kan fastna mellan styret och tanken vid fullt utslag.Jag är lite osäker på om det är ett krav i reglerna eller om det bara var en uppmaning från andra. Jag har köpt från grevens för 400kr och känner iaf att det helt klart är värt att montera det
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|