Julafton kom tidigt i år
Igår kom mina nya fina däck från Grevens! Pirelli Supercorsa SC2. Jag hade beställt SC2 bak och SC 1 fram, men av någon outgrundlig anledning så har de skickat ett SC2-framdäck. Jag tror dock att det blir minst lika bra och snäppet mer ekonomiskt så, därför kommer jag inte att byta ut det. Lite tur i oturen men det är aldrig uppskattat när det blir fel i leveransen. Men vad mjuka och fina de är jämfört med vanliga sportdäck!
Idag ska jag lämna in hojen till Bactor MC, så igår slängde jag in hojen i arbetsbilen. Den är inte gjord för att få plats där! Jag fick skruva av båda styrändarna och kopplingsgreppet samt demontera av del av hyllan i bilen för att få plats! Och då sticker ändå styret ut över hyllorna. Dessvärre så är hojen inte tillräckligt hög för att gå över den vänstra hyllan, så jag måste backa ut den med mer eller mindre full styrutslag.
Jag behövde hjälp av min kära flickvän för att få det att fungera. Jag har ingen aning om hur jag ska få ut den från bilen på egen hand, på ett säkert sätt. Och eftersom grabbarna är i Spanien nu så kommer jag inte kunna få hjälp med att lasta av den. Men ingenting är omöjligt! Det tar bara lite längre tid.
Jag hade för övrigt tydligen, som enda deltagare, bokat licenskursen på lördag/söndag
Efter en liten heads up från SMC så kunde jag flytta den till fredag/lördag och då fanns det utrymme att bränna mer pengar på en steg 6-träning på söndagen. Nu är allt som det skall vara. Det känns som att jag bör vara lite varm i kläderna till första tävlingen nu.
jag funderar dock på hur jag ska göra med däcken. Mitt nuvarande Sportsmart 2-bakdäck är nästan nytt, medans framhjulet är ganska slitet. Tillräckligt slitet för att jag vill ha ett nytt framdäck till licenskursen. Men jag hade gärna haft SC2
rna den helgen. Men då kommer ju frågan hur lång livslängd de har. Jag tror säkert att de klarar hela racehelgen ut, men hur skulle de klara av en licenskurs plus en racehelg? Det lutar åt att jag köper ett nytt Sportsmart 2-framdäck och kör med gatdäcken på licenskursen. Oavsett upplägg så kommer jag ändå att köra på dem mellan tävlingarna. De har en helt okej livslängd och det kommer bli en hel del knixkörningar samt brudens övningskörning.
Hmm.. Jag behöver en däckmaskin av något slag. Jag har sneglat på Biltemas variant men deras distanser går bara upp till 36mm om jag minns rätt och jag
tror att jag har en diameter som är större än så. Själva muttern är 60mm men jag får mäta helt enkelt. Det vore toppen om jag kunde använda mig av den för att byta däck.