forlorat kort!

daneel

Rostig...
Gick med
9 Jul 2005
Hoj
Benelli 1130 TNT
Tala inte om det för chefen och kör utan kort.. det är inte mera olagligt än att köra förfort elle wheela typ... och det gör man ju varje dag.. :tungan

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
Surt att bli av med kortet för en sån där där liten piss överträdelse. Så kör man ju ständigt om ingen bil ligger framför och bromsar upp en.:huvet

Speciellt nu när säsongen nyss börjat:mad:

Så där nu fick du lite sympati i alla fall:)

Dominator-Rocks

Guest
2 månader kan du nog glömma, fick domen i torsdags förra veckan: 4 månader för en ca 10-15 meters power wheelie ute på ett industriområde och helt ensam förutom civilaren som låg bakom, ingen hastighetsöversträdelse, länsstyrelsen kör på praxisstraffen mer och mer verkar det som och det är 4-6månader för vårdslöshet i trafik och det är det var det polisen tog din lapp för va! själv måste jag ha mitt kort i jobbet men det gav dom blanka fan i hos länsstyrelsen:confused:

WTF var det för nitisk jävla dumpolis...:va

Tycker jäddrigt synd om dig!

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
WTF var det för nitisk jävla dumpolis...:va

Tycker jäddrigt synd om dig!

vill du ha namnet på´na:D fan försökte med allt utom att neka till händelsen men han var benhård: vårdslöshet i trafik:gnissla men hallå v i t för en liten sketen power wheelie ute på en öde industrimark, kan säga att han har lyckats att förstöra mitt vardagliga liv rätt rejält faktiskt då jag har 2 små knoddar och min sambo får ta hand om mkt då det gäller vardagliga ting där fordon måste brukas, med tanke på att man har läst om betydligt värre "fall" som har klarat sig betydligt lindrigare undan så kan jag säga att det känns jävligt ruttet. har pratat muntligt med länsstyrelsen men det känns som om man har pratat för ett par döva öron när det gäller dom ingen pardon alls, ringde upp tanten som har mitt ärende och sa att jag tyckte att det var det jävligaste, 4 månader:confused: nä fy fan det kan dom glömma det tänker jag aldrig ta och hänvisade till en massa andra fall där folk har klarat sig betydligt lindrigare än jag, hon lovade då att kolla på det igen men som hon sa: dom ändrar sällan ett delbeslut:huvet tror inte ens jag orkar överklaga, med stundande semester å allt så lär väl mina 4 månader hinna gå innan dom hinner kolla på "fallet" igen med tanke på att det har tagit dom 6 veckor att komma fram till till detta beslut, länsstyrelsen:yoparty not

Dominator-Rocks

Guest
vill du ha namnet på´na:D fan försökte med allt utom att neka till händelsen men han var benhård: vårdslöshet i trafik:gnissla men hallå v i t för en liten sketen power wheelie ute på en öde industrimark, kan säga att han har lyckats att förstöra mitt vardagliga liv rätt rejält faktiskt då jag har 2 små knoddar och min sambo får ta hand om mkt då det gäller vardagliga ting där fordon måste brukas, med tanke på att man har läst om betydligt värre "fall" som har klarat sig betydligt lindrigare undan så kan jag säga att det känns jävligt ruttet. har pratat muntligt med länsstyrelsen men det känns som om man har pratat för ett par döva öron när det gäller dom ingen pardon alls, ringde upp tanten som har mitt ärende och sa att jag tyckte att det var det jävligaste, 4 månader:confused: nä fy fan det kan dom glömma det tänker jag aldrig ta och hänvisade till en massa andra fall där folk har klarat sig betydligt lindrigare än jag, hon lovade då att kolla på det igen men som hon sa: dom ändrar sällan ett delbeslut:huvet tror inte ens jag orkar överklaga, med stundande semester å allt så lär väl mina 4 månader hinna gå innan dom hinner kolla på "fallet" igen med tanke på att det har tagit dom 6 veckor att komma fram till till detta beslut, länsstyrelsen:yoparty not

DUMSNUT!

Själv har jag vart ute och Uiilat på både parkeringplatser och industri områden nu ikväll, kom precis hem från en superskön runda.

För ett par veckor sen var jag i Mjölby o gassade lite då mötte jag en polisbil när jag kom farandes på bakslangen :gnissla

:huvet :huvet Svetten började rinna längs nerför ansiktet shit bläh skit helvete... jag satte ner såfort jag kunde och passerade dem med 2 däck i backen... stel som en pinne saktade jag ner och åkte i ca 15 knyck kollandes i backspeglarna... varför vänder dem inte för.. ??:va ??
När det hade gått ca 10-20sek utan att dom hade vänt vred jag på lite och stack iväg på en sidogata! PUST!

Antingen så har dem snälla poliser i Mjölby eller blinda eller så hade dem jävligt brådis till korvmojjen..:D

addiii

B'n'B
Gick med
19 Mar 2006
Hoj
Rexy -07
Känns lite bättre o veta att man inte är ensam. Men vi som är utan kort i sommar, vi får väl ta ut hojen från garaget rulla den ner till närmaste gräsmatta, ta en kall biera o njuta :tuttar
Man vet ju i alla fall att man inte kan åka dig för rattfylleri :p

P.S. detta var ingen vårdslöshet i trafiken och efter ett samtal med länsstyrelsen idag så fick jag reda på att det kan leda till max 2 månader och i och med att polisen tydligen hade antecknat att jag var sammarbetsvillig och med chefens hjälp så hoppas jag på att det blir endast 1 mån. i värsta fall så får man ju cykla :p

Får man köra på bana utan kort? :gnissla

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Har du råd att förlora jobbet pga dumheter med mcn så :tummenupp

Annars bör du nog byta till ett arbetet där du slipper ha användning av körkortet.

espa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
opel
Kör utan det jävla kortet, vad kan hända ? världen lär knappast gå under.

finnpower

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Hoj
Blackbird -07:a Svart
Skriv aldrig på, rätten sänker i 99 fall av 100 hastigheten så 82km/tim kunde blivit 79km/tim och då hade du fått tillbaka lappen.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Kör utan det jävla kortet, vad kan hända ? världen lär knappast gå under.

Näe, kanske inte i Knäckebröhult-Hofors där majoriteten knegar på verket och inte har nåt större behov av körkort för att ta shoppern till handlarn för att köpa sin stock snus om dagen. Men i samhällen med mer än 5000invånare finns det en risk/chans att man träffar på bosse-batong IGEN. Och då, då kan man få ordentligt med pisk. Kör man dessutom tradare neråt kontinenten och Überpolizei Helmut Knobel stoppar dig i gränskontrollen när du inte har körkort, ja då blir det sauerkraut och isterwurst i 10månader tillsammans med en fd. östtysk anabolastinn släggkastare som har en särdeles aptit för huuuilandes pojkar från norr utan kort.

Nä, världen går nog inte under men det kan göra f*n så ont och förvärra din situation avsevärt!

Seså, spring nu ut och montera en ny Wunderbaum i Åpeln istället!

Vadå? Jag? Sarkastisk? Sällan.

JohanRocker

Du Är Bara Avundsjuk
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
streetfigheter Vit/Svart
bara o be chefen skriva ett bra brev till länsstyrelsen! så kommer det gå bra!! för dig!!

connan

Mopar Performance
Gick med
14 May 2007
Hoj
89 kawasaki zx10 /Honda cbr 1100 xx super blackbird
vet man att man gjort något "FEL"så är det bara att rulla vidare.jag kör alltid för fort med bil o mc , inte i villa områden o städer men på motorvägar o liknande,de gånger harryhaffa har dykt upp i backspegeln eller skjutit med laser har jag gett benet
efter att ha kollat himlen efter helikopptrar, typ så man vet hur fort man ska köra.:D
man vet ju vad de vill när de blinkar med lysena snutjävlarna ,har dom verkligen inget viktigare att syssla med???:va

kör i från dom nästa gång ! blir du stoppad så be dom för fan reda upp lite värdetrnsport rån o våldtäckter i stället för att trakasera vanligt folk som vill ha lite puls.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Känns lite bättre o veta att man inte är ensam. Men vi som är utan kort i sommar, vi får väl ta ut hojen från garaget rulla den ner till närmaste gräsmatta, ta en kall biera o njuta :tuttar
Man vet ju i alla fall att man inte kan åka dig för rattfylleri :p

P.S. detta var ingen vårdslöshet i trafiken och efter ett samtal med länsstyrelsen idag så fick jag reda på att det kan leda till max 2 månader och i och med att polisen tydligen hade antecknat att jag var sammarbetsvillig och med chefens hjälp så hoppas jag på att det blir endast 1 mån. i värsta fall så får man ju cykla :p

Får man köra på bana utan kort? :gnissla

men va fan du va ju uppe på bakhjulet och polisen såg detta:confused: hur fan kunde jag då åka dit för en sketen power wheelie:va ute vid en öde industrimark, säger ju det, dom sitter ju å spelar sten sax å påse i bilen om man ska åka dit lr inte, antingen så har vi lagar å regler som alla kan tyda eller så samlar vi ihop alla "brottslingar" ett par gånger om året vid närmsta lämpliga polishus så kan dom ju lotta ut straffen för det verkar inte finnas tydliga regler för snutarna att följa utan dom verkar kunna fatta vilka beslut dom känner för att fatta för tillfället, fan detta börjar stinka ganska rejält faktiskt. ÄR DET NÅGON SOM HAR KLARAT SIG UNDAN MED UNDER 4 MÅNADER FÖR EN WHEELIE SOM HAR PAPPER PÅ BESLUTET och som vill dela med sig beslutet till mig så tar jag tacksamt emot en kopia, vi tar det via pm isåfall, då har man ju ivf autentiska fall att visa upp för länsstyrelsen, alla namn blir givetvis överstrykna:näsblod

Last edited:
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...