daneel
Rostig...
Tala inte om det för chefen och kör utan kort.. det är inte mera olagligt än att köra förfort elle wheela typ... och det gör man ju varje dag..
2 månader kan du nog glömma, fick domen i torsdags förra veckan: 4 månader för en ca 10-15 meters power wheelie ute på ett industriområde och helt ensam förutom civilaren som låg bakom, ingen hastighetsöversträdelse, länsstyrelsen kör på praxisstraffen mer och mer verkar det som och det är 4-6månader för vårdslöshet i trafik och det är det var det polisen tog din lapp för va! själv måste jag ha mitt kort i jobbet men det gav dom blanka fan i hos länsstyrelsen
WTF var det för nitisk jävla dumpolis...
Tycker jäddrigt synd om dig!
vill du ha namnet på´na fan försökte med allt utom att neka till händelsen men han var benhård: vårdslöshet i trafik men hallå v i t för en liten sketen power wheelie ute på en öde industrimark, kan säga att han har lyckats att förstöra mitt vardagliga liv rätt rejält faktiskt då jag har 2 små knoddar och min sambo får ta hand om mkt då det gäller vardagliga ting där fordon måste brukas, med tanke på att man har läst om betydligt värre "fall" som har klarat sig betydligt lindrigare undan så kan jag säga att det känns jävligt ruttet. har pratat muntligt med länsstyrelsen men det känns som om man har pratat för ett par döva öron när det gäller dom ingen pardon alls, ringde upp tanten som har mitt ärende och sa att jag tyckte att det var det jävligaste, 4 månader nä fy fan det kan dom glömma det tänker jag aldrig ta och hänvisade till en massa andra fall där folk har klarat sig betydligt lindrigare än jag, hon lovade då att kolla på det igen men som hon sa: dom ändrar sällan ett delbeslut tror inte ens jag orkar överklaga, med stundande semester å allt så lär väl mina 4 månader hinna gå innan dom hinner kolla på "fallet" igen med tanke på att det har tagit dom 6 veckor att komma fram till till detta beslut, länsstyrelsen not
det är i det här läget man inte ska dejta chefens dotter..
Då är det ok, då lär hon vara diskret med det.Hon är ändå gift
Kör utan det jävla kortet, vad kan hända ? världen lär knappast gå under.
Skriv aldrig på, rätten sänker i 99 fall av 100 hastigheten så 82km/tim kunde blivit 79km/tim och då hade du fått tillbaka lappen.
Känns lite bättre o veta att man inte är ensam. Men vi som är utan kort i sommar, vi får väl ta ut hojen från garaget rulla den ner till närmaste gräsmatta, ta en kall biera o njuta
Man vet ju i alla fall att man inte kan åka dig för rattfylleri
P.S. detta var ingen vårdslöshet i trafiken och efter ett samtal med länsstyrelsen idag så fick jag reda på att det kan leda till max 2 månader och i och med att polisen tydligen hade antecknat att jag var sammarbetsvillig och med chefens hjälp så hoppas jag på att det blir endast 1 mån. i värsta fall så får man ju cykla
Får man köra på bana utan kort?
Kör utan det jävla kortet, vad kan hända ? världen lär knappast gå under.
DUMSNUT!
Antingen så har dem snälla poliser i Mjölby eller blinda eller så hade dem jävligt brådis till korvmojjen..
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|