Uppdatering
Insug färdigställt med diverse givare och anslutningar. Vi kör ju med original styrsystem och givare så det var ju bara att flytta över (fast allt tar en jävla tid)
Egentillverkat grenrör där det gjort beräkningar för att matcha pulser och stämma av det till det varvtal där vi ville ha kraften
Grenrör igen
Titanljuddämpare som egentligen ska vara till en crossmaskin men som vi fick av yamahacenter, kapade och gjorde egna gavlar till för att passa vårat system.
Lättviktsdämparen (allt som monteras på bilen har vi tvång på att det skall vägas och föras in i ett dokument så vi kan se vart man kan göra förbättringar till kommande bilar)
Jag i högsta hugg med injustering i våran bänk
Bakparti som börjar ta form. Diff och vaggor m.m. klara. Extramotorn sitter dock där just nu.
Hos Roger på Eurospeed som vi var hos igår (i 7h) och justerade in den. Vi fick den att gå bra men det blev ingen vidare tomgång vilket antagligen är pga att vi saknar dom vacumstyrda trottlarna som sitter original.
Mappen som vi byggde upp med tunelink korrigerade på dom lägre varven ända upp till 100% ifrån orignal (upp) men i vissa rutor kanske -15% alltså ingen barnlek att göra på frihand.
Vi drog motorn till 15000rpm men det är ingen idé att varva längre än till 13000. Men vårat arbetsområde ligger mellan 9500 och 13000 nu och vi bromsade ca 85hk och 55nm (motsvarande bromsade jag på en R6 -01 där 101hk injusterad med slipon och kn)
Bänkning (Fredrik står i funderar om något snart kommer flygandes)
Ihopmonterat insug med plenum