Vi tvistar inte kör jag för fort tar jag mitt straff som en man och står för det.Tjabba! jag har ju fan dribblat bort mig själv. Du har helt rätt i att det där blev dubbelbestraffning. Kör man så pass att det går till domstol så blir det ingen bot på plats! Miss av mig. Det är ju antingen eller bot på plats eller rapport till åklagaren (brottsanmälan).
Sen om man ska se det där att körkortet ryker som en del av straffet kan man tvista om. Just nu är det ju så att körkortsindragningen är ett straff från transportstyrelsen som säger "kan du inte läsa skyltar så får du inte heller köra bil/mc/skoter/LB för våran del", men det är inte straff i lagens mening.
Skulle man börja titta att KK-indrag är ett straff så är frågan vart man ska dra gränsen sen? Är förlorad inkomst då man inte längre kan köra taxi/snickarbilen/lastbilen ett straff? är det ett straff att frugan lämnar p.g.a man itne längre kan hämta barnen från förskolan?
här kan vi tvista länge om man vill![]()
Man kan lixom inte välja att ni poliser är bra folk när ni hämtar bus i min verkstad eller ser till att en stulen bil kommer tillbaka och sedan tycka ni är jävliga när jag själv gör fel.
Och jag håller med att bombar man satan där det är mycket folk eller skolor o dyligt då skall kortet ryka, men om man Ex kör ett antal km för fort på en öde väg så är det inte samma sak.
Man märker här där jag bor att kör man seriöst o följer regler så struntar våra poliser i om man ligger i 100 på en 80 väg när det inte är mycket trafik, jag vet jag har haft dina kollegor efter och dom blinkar o hejar när dom pyser förbi bar man kör som folk.
Ni gör ett jävligt bra jobb men får sällan kred för det??