Dioxin skrev:Isåfall kommer antalet smitningar från poliskontroller öka kraftigt!
Har själv aldrig tänkt att köra ifrån de, men om böterna höjs så skulle nog inte tveka många sekunder...
Speedstar skrev:Kollade på svt 24 igår kväll. De sa att fortkörningsböterna skulle höjjas från 800 till 8000. Undrar vad det kan få för konsekvenser.. Det verkar som det ännu bara är ett förslag. Någon fler som hört detta rykte?
Precis som "trängselskatten"..burner skrev:En bra idé, det kanske håller låg och mellaninkomstagare borta från gatorna.
Höginkomstagare berör det inte lika mycket.
Miks skrev:Kolla på Finland där dom har inkomstrelaterade dagsböter. Högre lön högre böter.
Vi har några SH:are från Åland/Finland här på forumet som kan ge exempel på hiskeliga bötesbelopp.
zilog skrev:Det känns surt med böter, men något måste göras så som det ser ut idag, att ha en högerfil som går i 90 knyck och en vänsterfil som går mycket fortare är inte bra för olycksrisken. Jag som håller hastighetsgränserna när jag jobbpendlar med bilen känner mig som ett villebråd i trafikjungeln varje dag.
Speedstar skrev:Kollade på svt 24 igår kväll. De sa att fortkörningsböterna skulle höjjas från 800 till 8000. Undrar vad det kan få för konsekvenser.. Det verkar som det ännu bara är ett förslag. Någon fler som hört detta rykte?
SV Per skrev:Själva meningen med att ha 2 filer eller fler är just för att att trafiken ska kunna flyta med lite olika hastigheter. Om du tycker det är en läskig skillnad på fart mellan filerna på motorvägen i Sverige, så åk inte till Tyskland vad du än gör...
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|