fortkörningsböter på 8000kr

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Landskrona
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
-PLM- skrev:
Jag håller med, jag som mcbud känner mig väldigt utsatt när alla andra svichar om mig, trots att jag håller högsta möjliga lagliga hastighet (var faktiskt uppe i 112 idag utan att närma mig framförvarande, det var otäckt). Dessutom trängs bilar ofta i köerna, hur ska man göra för att lösa det?
Hoppas böterna chockhöjs så man slipper alla galningar i trafiken.

Ja jo, det märks på er olycksstatistik där uppe i sveriges bakdel, och efterföljande försäkringspremier att ni har hittat "the way" att köra. Bra jobbat, tar vi alla i lite extra så kan vi nog nå italiens eller varför inte spaniens olyckstal inom några år.
 

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
RF 900R
Det är härligt med förmyndarstater! :mad:
Kameror överallt och snart ska ju ägaren till bilen betala böterna och inte föraren, alltså blir det svårt att komma undan.

Men som några redan nämt så är det ju allt som oftast alkohol och andra droger inblandade i olyckor. Tänkt om de bestämmande gubbarna någon gång skulle tänka på säkerheten för oss medborgare istället för att bara hitta på nya sätt att håva in cash... Då kanske dom skulle skicka ut några konstaplar att plocka bort dessa fyllisar som man riskerar bli påkörd av istället för att smälla upp kameror och håva in böter av folk medans dom sitter tryggt bakom sina skrivbord och äter munkar.

My two cents
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Höj hastighetsbegränsningarna ordentligt isåfall. Att straffa normalt beteende med 8000kr i böter är inte mänskligt.
 

Coola Ola

Guest
Tycker absolut en kraftig höjning av bötesbeloppen vore bra men isf ska det vara inkomstrelaterat. För mig som student är 8000 115% av min månadsinkomst, jag skulle få sälja hojen eller äta potatis och linser i ett år om jag skulle ha råd att betala det.

Den ekonomiska aspekten av lägre hastighet trodde jag faktiskt inte var så stor. Absolut värt att tänka på!
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top