Fortkörningsböter!

LisaLP

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2006
Denna gången gick det ej så bra.
Fick min första fortkörningsböter.
3200 spänn!!!!?! Hade lust att klappa till polisen. Men antar att jag förtjänar det. Klarade kortet precis. pjuu..:gnissla
bra lisa!

På E18, 70-sträckan, eller?
Dom hade värsta pådraget där idag.. 18 polismän för att plocka fartsyndare.. På motorvägen, där det är livsfarligt att köra lite för fort. >_<

Det är bara att gilla läget tyvärr:näsblod Bara att betala och spara inför nästa bot:glömdet växla ner och ta en öl för pluringarna ist nästa gång för så gör ju alla outlaws på sh:hihi

precis! va hur mycket poliser som helst ute idag.

Ja fy fan. :näsblod
Jag åkta förbi där några gånger, men höll hastigheten för en gångs skull. :tungan
Rätt mycket slöseri med resurser tycker man ju när det är nästan 20 man på en enda kontroll. :confused:
Det märks ju vad polisen i sverige prioriterar när det gäller brottslighet! :tummenupp

Denna gången gick det ej så bra.
Fick min första fortkörningsböter.
3200 spänn!!!!?! Hade lust att klappa till polisen. Men antar att jag förtjänar det. Klarade kortet precis. pjuu..
bra lisa!
Attans då, dom stålingarna kunde ju kommit till bättre användning.:mad: Bra dom inte fick låna kortet. :)

Ja fy fan. :näsblod
Jag åkta förbi där några gånger, men höll hastigheten för en gångs skull. :tungan
Rätt mycket slöseri med resurser tycker man ju när det är nästan 20 man på en enda kontroll. :confused:
Det märks ju vad polisen i sverige prioriterar när det gäller brottslighet! :tummenupp

ja de är ju nästan larvigt.

Attans då, dom stålingarna kunde ju kommit till bättre användning.:mad: Bra dom inte fick låna kortet. :)

ja, de sved ganska hårt i plånboken.
De va iallafall en lättnad när polisen sa: "du klarade kortet precis"
då skrek jag i prencip "TACK GUD!!" han sveglade lite på mig och sa: "gud är inte med dig idag" och gav mig en lappen med böter sen flinade han den jäveln.:mad:

Last edited:
Ajaj, det var tråkigt att höra. Det är ju livsfarligt att åka lite för fort på motorvägen där det kan springa ut barn, gamla tanter å hundar mm. :rolleyes:

Helt otroligt att jag själv har sluppit böter hittills. Har blivit stoppad flera gånger men då har dom varit sjysta.

ja de är ju nästan larvigt.

ja, de sved ganska hårt i plånboken.
De va iallafall en lättnad när polisen sa: "du klarade kortet precis"
då skrek jag i prencip "TACK GUD!!" han sveglade lite på mig och sa: "gud är inte med dig idag" och gav mig en lappen med böter sen flinade han den jäveln.:mad:

Åkte du hoj?

Tur att man inte har rört hojen på flera veckor då, då slipper man bötern :P Eller så får man hålla hela vägen hem då slipper man också bötern :)

Snuten kan väll ändå hålla sig vid skolorna, inte gömma sig på nån bro över E18...

...nu är det ju som att meta i fiskdammen för kaptenerna, just 70-sträckan genom stan, och därför en rätt go' ide att hålla sig i skinnet där (faktum är att E18 tillsammans med 66:an och salavägen är ökända att vara nedlusade med pÅliser, så åker man på böter på någon av dem har man faktiskt bett om det).

Inte för att strö salt i såret, meeeeen...är det inte roligare att rulla på lite på krokiga landsvägar? ;)

/Dubbelmoralens väktare, tillika ögontjänare deluxe

Aj aj aj! Att köra för fort på 70sträckan är ju nästan en dödsynd isig :) Dom står ju där minst en gång månaden. KONSTIGT nog eftersom det är en vanlig motorväg, utan speciellt mycket skolor i närheten. Trist att det svider i plånboken! Borde ha en fond så går alla säkra sen! Du får börja köra bana med mig och Sir:C istället så slipper du böter(allt annat blir istället 100000 gånger dyrare men det är det värt :)

/J

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...