Fotboja

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
korvgubbe skrev:
2524881 Är det inte GPS i fotbojan?
Vet inte. Det jag vet är att hemma kopplar dom in nån sändare i telefonjacket. Vore det gps i den så borde ju inte det behövas...
 

Matulda

Tänker Själv
Gick med
28 Dec 2005
Ort
Sverige
Hoj
En Pippigul 600.
Sen är det också så att dom kommer och gör oanmälda hembesök på olika tidpunkter på dygnet för under tiden du har fotbojjan så får du inte dricka alkohol eller droga.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Hade en polare (njae, snarare en polare till en polare), någor av ett pucko. Han köpte sig en hyfsat ny Vuvlu 855 T5 (va ett par år sen) som han körde till en polare för att förfesta bara 300 meter bort. Sagt och gjort, han blev _dyngrak_, tog sig ut på stan, drack ännu mer för att slutligen ta en taxi hem. På vägen hem kör taxin förbi hans T5:a varpå han bestämmer sig att "parkera om" bilen hemma ist så att bilen inte står ute. Eller nått. :rolleyes: Givetvis startar han och kör 50 av de 300 meterna hemmåt, kör runt hörnet och gissa vem som står där och väntar? Yep. Han blåste ut en 2.0 i promille eller nått. Hans ansiktsuttryck när han såg länsman måste ha varit priceless.:D

Anyhoo, eftersom han inte hade en enda tidigare trafikförseelse (han kör som en kärring) kom han undan med 6 mån med boja och lite AA-möten eller vad det kallas här i Sverige. _Så_ jävla pinsamt. :hihi

Han drack nog inte på flera år sen efter det.

:backontop
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Matulda skrev:
2524922 Sen är det också så att dom kommer och gör oanmälda hembesök på olika tidpunkter på dygnet för under tiden du har fotbojjan så får du inte dricka alkohol eller droga.
Och sen får man väl betala en 50-lapp om dagen för att ha boja oxå?!
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
newstead skrev:
2524898 Vet inte. Det jag vet är att hemma kopplar dom in nån sändare i telefonjacket. Vore det gps i den så borde ju inte det behövas...

Det är väl så att det är en GPS-mottagare men ingen sändare. Alltså samlar den på sig alla dina rörelser under dagen och därefter skickar man över alltihop på kvällen. Avrapportering helt enkelt. Man brukar väl få en alkometer oxå?!
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
korvgubbe skrev:
2525020 Det är väl så att det är en GPS-mottagare men ingen sändare. Alltså samlar den på sig alla dina rörelser under dagen och därefter skickar man över alltihop på kvällen. Avrapportering helt enkelt. Man brukar väl få en alkometer oxå?!
Ingen aning men det låter inte orimligt. Har ingen aning om alkometer heller men vad jag läst så fattar jag det som att dom kommer och tar prover på en... antingen blodprov, urinprov eller utandningsprov.
 

Hoss

Nu tämjs asfalten med T-ACE
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Fagersta
Hoj
T-ACE
alltså har du ens blivit dömd? Tror man får söka boja... Annars får du anhålla om frigång, men de tar typ sex månader innan KVV tar sig an din anhållan! haha du kommer bil så trött på att anhålla om precis allt!! Jag är inte avundsjuk.. Har du dömts till fängelse kan du knalla in till vilken anstalt eller häkte som helst och börja avtjäna innan domen vunnit laga kraft, de får inte vägra, kan vara smart om du själv vill bestämma muckdatum..
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Hoss skrev:
2525292 alltså har du ens blivit dömd? Tror man får söka boja... Annars får du anhålla om frigång, men de tar typ sex månader innan KVV tar sig an din anhållan! haha du kommer bil så trött på att anhålla om precis allt!! Jag är inte avundsjuk.. Har du dömts till fängelse kan du knalla in till vilken anstalt eller häkte som helst och börja avtjäna innan domen vunnit laga kraft, de får inte vägra, kan vara smart om du själv vill bestämma muckdatum..
Ja... 6 mån + 18.500:-. Och ja, man får ansöka om fotboja men först när domen vunnit laga kraft, dvs när tiden för att överklaga gått ut (om 2 veckor). Är inte särskilt sugen på att sitta inne öht utan tar hellre en fotboja och kan jobba under tiden så att knalla in till nån anstalt är inte ett alternativ. Skrev mest för att jag ville ta reda på så mkt som möjligt innan jag bestämmer mig för om det är värt att dra ut på det hela och överklaga eller om jag ska ta skiten och bli av med det så fort som möjligt...
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
ibland ångrar man att man gick utanför dörren..

hoppas de blir bra för dig iaf, o gör som jag sa tidigare, dra o köp ett megastort hus :D
 

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Täby
Hoj
CBR 1000 RR
Bra saker med fotboja:

1. Du kan äta och dricka vad du vill (inte alkhol dock).
2. Du behöver inte slåss med rånare och annat löst folk om fjärrkontrollen.
3. Du får sova i din egen säng.
4. Du kan bjuda över polarna varje kväll.
5. Sist men inte minst.. du behöver inte vara orolig om du skulle tappa tvålen i duschen.

Fyll på efter eget tycke och smak..

Reb0
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
RebelZero skrev:
2525357 Bra saker med fotboja:

1. Du kan äta och dricka vad du vill (inte alkhol dock).
2. Du behöver inte slåss med rånare och annat löst folk om fjärrkontrollen.
3. Du får sova i din egen säng.
4. Du kan bjuda över polarna varje kväll.
5. Sist men inte minst.. du behöver inte vara orolig om du skulle tappa tvålen i duschen.

Fyll på efter eget tycke och smak..

Reb0


Ääähh, lyssna på Mitra, nackdelarna med fotboja är ju helt klart fler än fördelarna :rolleyes: :tungan


:dummer :dummer :dummer
 

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Täby
Hoj
CBR 1000 RR
Dåliga saker med fotboja:

1. Din übersexiga delfintribal tatuering på vristen syns inte.
2. Den super tighta latextangan är svårt att få på och av.
3. Det kan fastna benhår i den. Det gör JÄTTE ont.
4. Man måste ha två, annars blir det osymetriskt.
5. Man fastnar i byxor och kalsonger. Mest sina egna.

Fyll på efter tycke och smak.

Reb0
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
RebelZero skrev:
2525357 Bra saker med fotboja:

1. Du kan äta och dricka vad du vill (inte alkhol dock).
2. Du behöver inte slåss med rånare och annat löst folk om fjärrkontrollen.
3. Du får sova i din egen säng.
4. Du kan bjuda över polarna varje kväll.
5. Sist men inte minst.. du behöver inte vara orolig om du skulle tappa tvålen i duschen.

Fyll på efter eget tycke och smak..

Reb0
Det räcker bra för mig... :gnissla
 

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Täby
Hoj
CBR 1000 RR
Mitra skrev:
2524613 ...
Är även rätt stränga regler om vilka tider som ska hållas. Så många tycker att det är jobbigare att ha boja än att sitta inne eftersom du aldrig kan göra något spontant.

Och man kan göra SÅ mycket mer spontana saker om man sitter inne????

Reb0
 

Hoss

Nu tämjs asfalten med T-ACE
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Fagersta
Hoj
T-ACE
Ok, men hinner du anhålla om boja innan du ska in? Vafan bit i det sura och kliv in, lovar att de är bättre att sitta julen än våren! Alltså har du barn är det jobbigt men annars... KÖR! Sen kan alla snacka om lumpen eller nåt annat skit men du har fått en annan syn på livet och provat ett liv de aldrig kan få i de militära... pma om du bestämmer dej!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top