Fotboll Fotboll Fotboll... BlÄÄ!!

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
FOTBOLL FOTBOLL FOTBOLL, VARFÖR?

Okej visst fine jag erkänner, lite spännande var det när Sverige spelade mot Holland, men varför ska det visas konstant och hela tiden :mad: . Inför EM, åren innan bla bla bla. Va fan visa motorsport, typ RR, det är ju en riktig sport. Fotboll idag är ju bara trams. Så fort dom får sig en sneträff på bollen så lägger dom sig ner och kvider som stuckna grisar, vad e problemet. Kolla in Nakano som borstar bort dammet från en krasch i 300 blås, det e en riktig man! :yoparty
Sen säger jag bara Zlatan, okej killen är en talang, men vad höll han på med i Kvarten, fjolla omkring och spelade teater hela matchen, va fan gör mål eller nåt, du känner ju bara MILJONER i månaden, kan knappast tänka mig att det är för at filma hela tiden... Dessutom så ska man skjuta mot mål och inte över. Så nu fick jag det från mitt tyngda bröst...

RR åt folket, nu!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Lite trist att man inte bor i Italien där det var ca 9 miljoner som tittade på första racet från Welkom...

stifmaister

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2004
Hoj
CBR 600
=)

traska in i närmaste tv butik och köp en parabol, eller sno grannes... rikta sen in astra och titta motorsport tills du spyr på de drygt 1000 tyska kanalerna, dom visar la t.o.m träningar för pocket bikes från nån lokal go-kart hall... sen spelar det nog ingen roll om man får x antal miljoner i månaden, man kan missa straffar för de :) prova själv att springa slingan i 120 minuter sen traskar du in på en arena med 30 000 pers som buar åt dig och se om du sätter straffen :tungan

men förstår vad du menar! :yoparty

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Har själv spelat fotboll och hockey för den delen så visst vet jag att man missar ibland. Man är ju inte mer än mänsklig, även rossi kan göra misstag :D Men det jag blir då ställd av är att det verkligen inte visas mycket mer än just fotboll och hockey. Det gäller ju även "vanliga kanaler"..

stifmaister skrev:
traska in i närmaste tv butik och köp en parabol, eller sno grannes... rikta sen in astra och titta motorsport tills du spyr på de drygt 1000 tyska kanalerna, dom visar la t.o.m träningar för pocket bikes från nån lokal go-kart hall... sen spelar det nog ingen roll om man får x antal miljoner i månaden, man kan missa straffar för de :) prova själv att springa slingan i 120 minuter sen traskar du in på en arena med 30 000 pers som buar åt dig och se om du sätter straffen :tungan

men förstår vad du menar! :yoparty

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
Tyvärr så är motorsport relativt undanskymt i Sverige.
Men jag tycker det har blivit lite bättre på sistone, inte minst så har det blivit fler motorprogram på TV. (Dock vill jag inte kommentera kvaliteten).
Det lär nog tyvärr aldrig bli lika populärt som fotboll och hockey dock.

Vi som är intresserade får helt enkelt försöka frälsa ett par nya intresserade var :)

sandstream

Guest
Att det är lite motorsport på TV har det gnällts om så länge jag kan minnas och när det gäller Sverige så har det ju med vår kultur att göra. Barn spelar fotboll, hockey, innebandy osv och ingen av mina kompisar höll på med motorsport.

IRL är ett bra exempel på vad som behövs för att vi ska få se det. När Kenny var med förra året visade SVT alla race i SVT24, i år visar de inget.

Just RR får vi ju se på Eurosport så där förstår jag inte vad problemet är?

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
sandstream skrev:

Ja varannan vecka ja. Om det tillfredställer ditt behov av roadracing så okejrå, men jag vill ha mer :)

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Säg vad ni vill, men fotboll är världens största sport, så inte fan är det konstigt.

Jag tittar sällan på fotboll (eller annan sport heller för den delen) och kan störa mig på att t.ex fotbolls-EM totalt tar över alla sportsändningar och att det skrivs spaltmeter om tillställningen, men det är ju bara att inse faktum, majoriteten av sporttittarna tycker att fotboll är sjukt mycket roligare att kolla på än roadracing, alltså får fotboll betydligt mer exponering, det är inte konstigt.

"RR åt folket" är ett töntigt utrop, då folket vill ha fotboll, inte RR :p

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Om man vill skapa opinion för något så ska man INTE hoppa på
det som stora grupper tycker om - dvs,
om man tror att man främjar RR gm att snacka skit om
fotbollen så har man förlorat innan man ens börjat.

Snacka bra om RR istället.

grandmaster

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2-takt
jaja, vi kan ju försöka snacka omkull fjollorna på fotbollsplanen istället
de trillar nog oavsett vad man gör

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
OK, förlåt att jag sa nåt.
Jag glömde hur nördtätt det är här.

Fortsätt att kasta skit ni eftersom det
är roligare än att hjälpa sporten. :gnissla

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
gthyni skrev:
OK, förlåt att jag sa nåt.
Jag glömde hur nördtätt det är här.

Fortsätt att kasta skit ni eftersom det
är roligare än att hjälpa sporten. :gnissla

Jag håller med dig. Det är fel sätt att exponera RR, att hacka på fotboll.....

GUL

Det gick snabbare förr...
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Nada
IRL är ett bra exempel på vad som behövs för att vi ska få se det. När Kenny var med förra året visade SVT alla race i SVT24, i år visar de inget.

[/QUOTE]

Då är ju problemet ganska lätt löst. Det räcker med att en svensk kommer in i GP och ger Rossi på nöten. Kanske talangen Lind him self. :tummenupp

Dangerous Dave

Radical Quad-Riders
Gick med
14 Jan 2004
Hoj
Honda VTR1000F
Mrlind skrev:

Okej visst fine jag erkänner, lite spännande var det när Sverige spelade mot Holland, men varför ska det visas konstant och hela tiden :mad: . Inför EM, åren innan bla bla bla. Va fan visa motorsport, typ RR, det är ju en riktig sport.
Tillgång och efterfrågan min vän, tillgång och efterfrågan :arsele

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
sandstream skrev:
Att det är lite motorsport på TV har det gnällts om så länge jag kan minnas och när det gäller Sverige så har det ju med vår kultur att göra. Barn spelar fotboll, hockey, innebandy osv och ingen av mina kompisar höll på med motorsport.

Fast fotboll visar man ju trots att sverige sällan ens kommer vidare till själva em/vm-slutspelet..

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Mrlind skrev:

Okej visst fine jag erkänner, lite spännande var det när Sverige spelade mot Holland, men varför ska det visas konstant och hela tiden :mad: . Inför EM, åren innan bla bla bla. Va fan visa motorsport, typ RR, det är ju en riktig sport. Fotboll idag är ju bara trams. Så fort dom får sig en sneträff på bollen så lägger dom sig ner och kvider som stuckna grisar, vad e problemet. Kolla in Nakano som borstar bort dammet från en krasch i 300 blås, det e en riktig man! :yoparty
Sen säger jag bara Zlatan, okej killen är en talang, men vad höll han på med i Kvarten, fjolla omkring och spelade teater hela matchen, va fan gör mål eller nåt, du känner ju bara MILJONER i månaden, kan knappast tänka mig att det är för at filma hela tiden... Dessutom så ska man skjuta mot mål och inte över. Så nu fick jag det från mitt tyngda bröst...

RR åt folket, nu!

Håller med helt och hållet :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM