FP Avgas... Rapport efter...

Abris

:-)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 250 EXC-F, 950 SM
Tom Byron skrev:
aha, *fniss* jag antog att det var för att få åka bana du skulle ha buttplugg, inte åka gata.....

Me såååå stupid :)

Då e jag med....

Du har ingen fin liten bild på din buttplugg!!
Som man kan planka av... :7peta

Honung

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
Yamaha FZ1-08
Abris skrev:
Du har ingen fin liten bild på din buttplugg!!
Som man kan planka av... :7peta

Abris jag kan fota när jag kommer hem och även ta mått på den om du vill ha.

Det ser ut på bilderna som slip onen är lika på våra.

Honung

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
Yamaha FZ1-08
Här kommer två bilder och mått på pluggen, visst ritar jag bra i paint? :rolleyes:

Fan måste ta mig tid att lära mig photoshop :hihi

Hoppas du får lite hjälp av bilderna, borde vara ganska enkelt att göra en. :tummenupp

Bifogat

• Längd.JPG
    Längd.JPG
    38.3 KB · Visningar: 62
  • Diameter.JPG
    Diameter.JPG
    48.4 KB · Visningar: 62
Gick med
12 Jul 2003
Hoj
The Beast
Honung skrev:
Här kommer två bilder och mått på pluggen, visst ritar jag bra i paint? :rolleyes:

Fan måste ta mig tid att lära mig photoshop :hihi

Hoppas du får lite hjälp av bilderna, borde vara ganska enkelt att göra en. :tummenupp
Mycket enkelt,det enda som kan bli lite knivigt e gängningen ner i ljuddämparen

Honung

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
Yamaha FZ1-08
HusabergForce skrev:
Mycket enkelt,det enda som kan bli lite knivigt e gängningen ner i ljuddämparen

Jag håller med om det,ska själv göra en ny med större hål, det går naturligtvis att borra i den befintliga men det kan va bra att ha den som den är om det blir bankörning i sommar. ljudet utan är för högt för gata och med låter det för lite och med risk att man bränner upp ullen. De är väl fan att man aldrig ska bli nöjd :D

caferace

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
ktm 640sm -03
lever ni som skrivit här fortfarande såhär 7 år senare? Jag behöver en sån "butplug" till mitt FP-blås som sitter på min ktm 640 supermoto -03. Folk tror kriget har brutit ut när jag kommer körande, och det är tradigt att byta till originalsystemet när jag kör gocartbana... nån som har tips på var man kan få tag i en? Har inte tillgång till svets och sånt hightech så tillverka själv blir svårt..

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Har du provat packa om dämparen? Det finns att köpa universal db-killer men annars kan du göra en själv, svets är inget krav, stoppa in diskbollar eller nån plåt, håll fast nåt i/bakom utblåset med slangklämma osv. Finns många varianter, var kreativ och prova dig fram. :)

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
lever ni som skrivit här fortfarande såhär 7 år senare? Jag behöver en sån "butplug" till mitt FP-blås som sitter på min ktm 640 supermoto -03. Folk tror kriget har brutit ut när jag kommer körande, och det är tradigt att byta till originalsystemet när jag kör gocartbana... nån som har tips på var man kan få tag i en? Har inte tillgång till svets och sånt hightech så tillverka själv blir svårt..

Jag vill inte vara negativ med FP systemet är väldigt bullrigt även med buttplug. Det är helt enkelt inte gjort för dagens ljudkrav.

caferace

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
ktm 640sm -03
Har du provat packa om dämparen? Det finns att köpa universal db-killer men annars kan du göra en själv, svets är inget krav, stoppa in diskbollar eller nån plåt, håll fast nåt i/bakom utblåset med slangklämma osv. Finns många varianter, var kreativ och prova dig fram. :)
får väl testa med diskboll, hittar ingen universal, tack för tipset!

Jag vill inte vara negativ med FP systemet är väldigt bullrigt även med buttplug. Det är helt enkelt inte gjort för dagens ljudkrav.
får väl köra med original på gocartbanan då, tur att det inte är effekten som är flaskhalsen när jag kör bana, går skit gör den

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA