HanneZ
Avställd
Läs datumet när tråden är startadnikko skrev:va pratar alla om??? garagevändningen har de tagit bort vid uppkörning,,, så nu blir det lite enklare och att ta kortet. när hade din pappa uppkörning???
Läs datumet när tråden är startadnikko skrev:va pratar alla om??? garagevändningen har de tagit bort vid uppkörning,,, så nu blir det lite enklare och att ta kortet. när hade din pappa uppkörning???
nikko skrev:va pratar alla om??? garagevändningen har de tagit bort vid uppkörning,,, så nu blir det lite enklare och att ta kortet. när hade din pappa uppkörning???
Faizty skrev:Momentet är inte borta helt, det är invävt i ett slalommoment. Flera tycker att det är svårare nu.
Argyle skrev:Japp exakt, den banan där det inte finns några depåer där är det en garagevänding i slutet. Altså en hel vänding med fullt styrutslag i krypfart.
drovy skrev:det är ju inte riktigt samma krav på den svängen som på "garagevändningen".. lite mer plats osv..
var med en trafikskola å testa nya provet bara så man vet vad det handlar om i sommras.. de nya banorna var allt bättre.. svårare.. nja.. man ska väl kunna hantera mc:n, annars ska man väl inte ut å fara med alla andra i trafiken?
H4 skrev:Snubben klagade aldrig om att det gick för "ryckigt" eller liknande. Men som sagt så sa han att man får inte använda fotbromsen.
Sen i serpentinen eller vad det heter körde han för långsamt. Innan honom var det en tjej som körde i samma tempo fast hon hade haft lektioner till skillnad från farsan som övningskörde privat. Hon klarade det men pappan kuggade på det också.
Farsan kör för övrigt en ZX9R.
Vart kan man ta reda på vad som gäller så att man kan visa den där snubben att han hade fel?
Argyle skrev:Nej absolut, jag håller med dig fullständigt. Jag ångrar inte den utb jag fick och är stolt över att jag klarade det, men det sjuka är att det är sådan stor skillnad på banorna. Många trafikinspektörer singlar ju slant om vilken bana det blir.
H4 skrev:Farsan klarade inte uppkörningen. Han kuggade på garagevändningen. Anledningen var att han använde bakbromsen, enligt instruktören ska man bara använda kopplingen.
Är det verkligen så? Får man inte använda bakbromsen? Sjukt vad konstigt det är egentligen.
nikko skrev:va pratar alla om??? garagevändningen har de tagit bort vid uppkörning,,, så nu blir det lite enklare och att ta kortet. när hade din pappa uppkörning???
H4 skrev:Farsan klarade inte uppkörningen. Han kuggade på garagevändningen. Anledningen var att han använde bakbromsen, enligt instruktören ska man bara använda kopplingen.
Är det verkligen så? Får man inte använda bakbromsen? Sjukt vad konstigt det är egentligen.
Se ovansporTlovEr skrev:Garagevändingen var borta hela 2005! Det var bara garagesvängslikande, fanns 2 krypmoment och 2 högfartsmoment, och det var upp till trafikinspektören att välja, Jag vet var med på 3 uppkörningar i 2005(inte jag som körde..). Man FÅR andvända bakbromsen, men bara smådutta lampan får inte lysa hela tiden som man styr med hjälp av bromsen, uten koppling o gas skall reglera vändingen.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|