GlennB
Teases and Dares
Avarage skrev:Själva övningen tycker jag personligen inte ger ett skit mer än att man kanske lär sig krypköra. För när i hela friden hamnar man i en sådan situation ute i trafiken när man MÅSTE vända med så snäv vändradie som möjligt och INTE kan/får sätta ner fötter eller andra extremiteter??? Aldrig skulle jag vilja säga!
Nåväl, det var min högst personliga reflektion på just den övrningen men frågan var:
- Är det verkligen sådana regler man har idag för att bli godkänd på uppkörningen?
Inget fel på den övningen tycker jag, men är det så svårt att förstå att den inte syftar till att kontrollera om du kan vända på litet utrymme ? den syftar till att se att du har kontroll på din MC i låg fart.. det är VÄLDIGT sällan man kör i konbanor i trafiken också men det är sällan nån gnäller på det momentet.
När jag tog A-kort (1995) så fick jag lära mej att man får använda bromsen men man får inte "bromsa sej igenom", det verkar ju vara det som gäller fortfarande om man ska tolka svaret från väågverket..
..och svaret på din sista fråga är ju att precis som vanligt så är det uppkörningsförättaren som avgör om du får körkort eller inte, får man nån som bråkade med frugan på morronen så får man inget körkort så enkelt är det.. han eller hon kan ju hitta på exakt vad som helst, dom är allsmäktiga ändå.