Fråga ang kroppsdel!

Status
Ej öppen för fler svar.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
snabbåka skrev:
App app app!!! grabbar inte "mellangården" nu pratar ni om saker som ni snappat upp på krogen igen,det heter "MELLANVÄGGEN" och ingenting annat.

Egentligen vet jag inte varför jag måste överbevisa dig, men mellangården heter det faktiskt. Slå upp "perineum" i mammas läkarbok, ska du se.

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Jaha... se där ja... :rofl

Jag är mycket road av denna tråd. :D

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
snabbåka skrev:
App app app!!! grabbar inte "mellangården" nu pratar ni om saker som ni snappat upp på krogen igen,det heter "MELLANVÄGGEN" och ingenting annat.

Det heter mellangård.

"Mellangården
Mellangården är ett hårlöst område mellan ändtarmsöppningen och platsen där de yttre blygdläpparna går samman. Där finns en mer eller mindre synlig hudsöm som är en rest från fosterutvecklingen. Mellangården är ofta känslig för beröring eftersom de muskler som ligger innanför huden både är rika på nerver och blodkärl."

Finns även förgård:
"Förgården
Slidan kan delas in i tre olika områden där den yttersta delen kallas förgården. Den finns mellan slidmynningen och mödomshinnan. Området känns ungefär som munnens insida och har många känselnerver. Känsligheten gör det till ett lustfyllt område för många kvinnor och det skönaste stället i slidan för stimulering. Men det kan också vara ett område som orsakar smärta för de kvinnor som drabbas av inflammation i förgården (vestibulit). "

Texten kommer från RFSU:s skrift Fittfakta, som kan beställas i sin helhet på www.rfsu.com.

Last edited:

IronMike

Guest
exiteme skrev:
Det heter mellangård.

"Mellangården
Mellangården är ett hårlöst område mellan ändtarmsöppningen och platsen där de yttre blygdläpparna går samman.

Finns även förgård:
"Förgården
Slidan kan delas in i tre olika områden
Sen har vi en skärgård....

Skämt åsido.. Efter mer undersökning, och praktiska studier (av kvinliga könet), så skall fliken alltså sitta mot mellangården, mot framsidan. Fast den kan sitta lite på sniskan - individuellt. Sen kan den sitta invärtes, men i de flesta fallen ska man kunna se den hmmm

..eller dra ut den. "dra i"

:banana

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Även andra har upptäckte betydelsen av denna kroppsdel. :mattias

Bifogat

• Analflik.jpg
    Analflik.jpg
    129.9 KB · Visningar: 580

Rocky

Kenta Kofot
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
V-Rod
Mattias skrev:
Egentligen vet jag inte varför jag måste överbevisa dig, men mellangården heter det faktiskt. Slå upp "perineum" i mammas läkarbok, ska du se.

Min benämning är hämtat från självupplevda saker in real life! därav min benämning! den kunskap jag har är inte hämtat från någon läkarbok !

Det korrekta uttalet (utanför medicinstuderandes klassrum) MELLANVÄGG.

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
om man lägger en laddning på, :va den blir det då mellanmjölk

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Orca69 skrev:
Även andra har upptäckte betydelsen av denna kroppsdel. :mattias
:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl

....någon som hittat någon analflik ännu?! :va Jag hade fått för mig att analflikar var något elände.. För på T-banan brukade de ha reklam för laser-kliniker som kunde bota allt möjligt med laser. Då stod det ofta typ..
"Hos LaserKlinken XXX hjälper vi dig med
- Dålig hud
- acne
- avlägasna analflikar
- m.m."

IronMike

Guest
korvgubbe "Hos LaserKlinken XXX hjälper vi dig med - avlägasna analflikar [/QUOTE skrev:
Stod det så? :D ..men varför ska man ta bort den om det är naturligt att ha?

LasVegas

Ny medlem
Gick med
19 May 2004
Hoj
Suzuki 125cc
Kallas även"vaktmästartapp" har jag för mig.

fast det blev inga hits på google :confused:

IronMike

Guest
LasVegas skrev:
Kallas även"vaktmästartapp" har jag för mig.

fast det blev inga hits på google :confused:
Haha varför skulle det heta så ?

:tomten

alltså, bör den klassas som en kroppsdel eller bara en obetydlig skinnbit? harn i hunnit undesöka er själva btw....

:7peta :rofl

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
IronMike skrev:
korvgubbe "Hos LaserKlinken XXX hjälper vi dig med - avlägasna analflikar [/QUOTE skrev:
Stod det så? :D ..men varför ska man ta bort den om det är naturligt att ha?

"Analflikar
Analflikar är i allmänhet ett resttillstånd efter hemorrojder som har ”torkat ihop” spontant. Ibland kan dessa flikar, som hänger runt analöppningen, utgöra ett hygieniskt problem. Om det bara är en eller två flikar så går de att avlägsna i lokalbedövning vid ett tillfälle, men om det är fler så måste det göras i omgångar. Ibland beror en analflik på att det finns en liten fistel, och då är det inte lika lätt att åtgärda.

Om dina besvär bara handlar om yttre analflikar, så åtgärdas de vid det andra besöket då rektoskopin utförs, och vid ett ev. tredje besök. En eller två flikar klipps då bort i lokalbedövning, man syr inte ihop efteråt men det läker i allmänhet snabbt. Du kan behöva smärtstillande tabletter de första dygnen, men smärtan är inte svår. "

http://www.mimm.se/operationer/hemorrojder-analflikar/

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
korvgubbe skrev:
"Analflikar
Analflikar är i allmänhet ett resttillstånd efter hemorrojder som har ”torkat ihop” spontant. Ibland kan dessa flikar, som hänger runt analöppningen, utgöra ett hygieniskt problem. Om det bara är en eller två flikar så går de att avlägsna i lokalbedövning vid ett tillfälle, men om det är fler så måste det göras i omgångar. Ibland beror en analflik på att det finns en liten fistel, och då är det inte lika lätt att åtgärda.

Om dina besvär bara handlar om yttre analflikar, så åtgärdas de vid det andra besöket då rektoskopin utförs, och vid ett ev. tredje besök. En eller två flikar klipps då bort i lokalbedövning, man syr inte ihop efteråt men det läker i allmänhet snabbt. Du kan behöva smärtstillande tabletter de första dygnen, men smärtan är inte svår. "

http://www.mimm.se/operationer/hemorrojder-analflikar/

Vet inte. Har inget bra svar att inflika med........

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln