JTN
Så kan det gå.......
Hej alla.
Vet inte om denna fråga passar inn här, men jag provar.
Jag har en yamaha fz1, förstegångsregistrerad juni 2008. Det sitter et slipon på hojen, och det är det zäta motor som har satt dit, blev gjort av den förste ägaren, jag är ägare nr 3.
Har läst lite rundt på forumet, och fått det intrykket att det lönar sig att mappa om hojen om man kör med slipon och annat luftfilter, kör endast slipon, inte något annat luftfilter (hva jag vet iaf).
Det verkar som hojen går lite magert, då det smäller och knatrar lite när jag motorbromsar, inte varje gång, men rätt ofta.
Det jag funderar över är, hur blir det med garantier om man monterar pc3 och mappar hojen? Jag tror ju att garantien ryker, men har sett så många nyare hojar som har gjort detta, derfor funderar jag. Och så har jag för mig att jag har läst nån stans att det går och ändra lite på sprutet orginalt. Stämmer detta, och i så fall, ryker garantiena då?
Har lite beslutsångest.
Vet inte om denna fråga passar inn här, men jag provar.
Jag har en yamaha fz1, förstegångsregistrerad juni 2008. Det sitter et slipon på hojen, och det är det zäta motor som har satt dit, blev gjort av den förste ägaren, jag är ägare nr 3.
Har läst lite rundt på forumet, och fått det intrykket att det lönar sig att mappa om hojen om man kör med slipon och annat luftfilter, kör endast slipon, inte något annat luftfilter (hva jag vet iaf).
Det verkar som hojen går lite magert, då det smäller och knatrar lite när jag motorbromsar, inte varje gång, men rätt ofta.
Det jag funderar över är, hur blir det med garantier om man monterar pc3 och mappar hojen? Jag tror ju att garantien ryker, men har sett så många nyare hojar som har gjort detta, derfor funderar jag. Och så har jag för mig att jag har läst nån stans att det går och ändra lite på sprutet orginalt. Stämmer detta, och i så fall, ryker garantiena då?
Har lite beslutsångest.