Till att börja med så är det ju 1500-mils intervaller vad gäller service, vilket är kanonbra ..
Eller varje år eller? Hur många kör 1500 mil per år? Mina KTM ska servas 750 mil eller varje år.
Till att börja med så är det ju 1500-mils intervaller vad gäller service, vilket är kanonbra ..
Eller varje år eller? Hur många kör 1500 mil per år? Mina KTM ska servas 750 mil eller varje år.
Service intervaller är rätt ointressant ...750 / 1000!/1500 mil vem bryr sig egentligen ..
De allra flesta byter väl ändå långt innan , eller varje år .
Min tex har 1000 mila och den har fått nytt blod minst 4 gånger redan hehe.
Hojcenter .. Ja den Svarta är såld .
Kolla blocket hur många sd 1290 som finns till salu ...
Service intervaller är rätt ointressant ...750 / 1000!/1500 mil vem bryr sig egentligen ..
Service intervaller är rätt ointressant ...750 / 1000!/1500 mil vem bryr sig egentligen ..
De allra flesta byter väl ändå långt innan , eller varje år .
Min tex har 1000 mila och den har fått nytt blod minst 4 gånger redan hehe.
Hojcenter .. Ja den Svarta är såld .
Kolla blocket hur många sd 1290 som finns till salu ...
Hur vet du att det är just din om står som till salu? Gissar att du köpt den hos Jonte och det är ju bara officiella bilder i den annonsen.Min SD ligger till salu trots att jag köpt och hämtat hem den. De ligger antagligen på blocket även om de är sålda för man kan ju faktiskt ställa sig i kö.
Hur vet du att det är just din om står som till salu? Gissar att du köpt den hos Jonte och det är ju bara officiella bilder i den annonsen.
Sedan hittar jag inte en enda annons med regskylt så hur vet man då att det är ett specifikt exemplar som finns på bild och är till salu?
Btw, har du kört ngt med den?
Tjena, jag tänkte höra mig för om någon mer än jag ser att "effekten" spelar mindre roll på en KTM på bilsport mc´s försäkringar. Jag tittade förr åt KTM 690 Supermoto, här ska bolaget ha 9600 i hel/hel och 5300 Halv/Hel. Trots att effekten på min nuvarande är ca 10 hk högre kostar den halva priset, makes nu sense?
Av alla superdukar som ligger ute på blocket så tror jag att den flesta är köpta/bokade. Jag har själv köpt en som säljaren får ha i butik samt på blocket för att folk skall komma till butiken för att kolla på den i verkligheten samt andra hojar och ställa sig på eventuell väntelista.
Och jag har för mig att KTM medvetet har satt en låg produktion på superdukarna för att den inte skall bli en dussinhoj och spä på ha-begäret...
Personligen gör det inget att den står där, vädret är för dåligt för att köra och en massa powerparts skall leveras och installeras av butik till våren.
Och detta gäller båda exemplaren som står där, ringde även runt till diverse handlare när jag själv ville ha tag på ett exemplar tidigare men kunde i bästa fall få stå i kö, men det här gällde stockholmstrakten.
Det som gör det svårt att verkligen veta att dom är sålda är för att handlarna inte verkar ställa hojarna mer svåråtkomliga för alla kunder samt utan såld-lapp, har själv haft lite åsikter om detta.
Om du tror att en tillverkare medvetet håller ner volymen på en modell för att göra den åtråvärd bör du ta en lektion i företagsekonomi! Enda gången detta händer är då det är riktigt exklusiva hojar a´la Desmosedici eller superleggera och det är endast för att dom oftast inte genererar någon större vinst utan mestadels bygger på varumärket. OM ktm trodde att de kunde sälja 1000st SD i Sverige skulle dom skicka så många...
Hur kommer det sig att varje handlare endast fick 2 stycken när de bad om betydligt fler vid första leveransen?
Hur kommer det sig att varje handlare endast fick 2 stycken när de bad om betydligt fler vid första leveransen?
Kanske tillverkaren är mer måna att tillgodose behovet på större marknader? Sverige är puttigt..
Om man har varit med om att lansera en ny produkt så vet man att den första batchen alltid kommer ha någon barnsjukdom och därför gör man en lagom stor första upplaga. Detta gör att du kan reda upp eventuella misstag relativt snabbt och ändra det till andra omgången.
Om du tror att en tillverkare medvetet håller ner volymen på en modell för att göra den åtråvärd bör du ta en lektion i företagsekonomi! Enda gången detta händer är då det är riktigt exklusiva hojar a´la Desmosedici eller superleggera och det är endast för att dom oftast inte genererar någon större vinst utan mestadels bygger på varumärket. OM ktm trodde att de kunde sälja 1000st SD i Sverige skulle dom skicka så många...
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |