Jag tänkte samma sak. Det ser inte ut som att fotpinnarna skrapar i, alltså kan du lägga ner mer.
du kan lägga ner dubbelt så mycket och lite till.
se till att du har bra driv in i kurvan och gott om plats att gå brett så ska du se att det tar sig efter några försök.
vet inte vad du har för däck sen men skulle ju undvika kurvteknik på ett par bakelitostar om jag var du..
have fun
ok, får prova mig fram lite, ville bara kolla så man inte slår på snoken för att pinnarna slår i, har inte redigt ekonomi för det just nu
Finns redan några trådar som avhandlat just vilken luft man ska använda.Själv kör jag med 100% tallskogsluft.Enligt tillverkaren SCA så ger den grymt grepp både i torrt o vått.
Jag kör med special importerad luft från regnskogen i Amazonas nordvästra områden , den är extra berikad med fukt och syrlighet. Ger däcken sånt jävla bra fäste.
Jag trodde man köpte vuxenmoped för att sladda? Vill man inte ha hal luft i däcken då? Typ Alp-, eller iaf Sälen baserad nedkyld luft?
Ja men det är där den tropiska fukten i Ama-air (Amazonas) träder in i bilden, lixom när det är rätt läge för att sladda. Syrligheten bibehåller fäste i kurvor etc...
Wikipedia släng dig i väggen! Vill man lära sig saker är det på Sporthoj.com man ska läsa
jag har kvar en extra 20-liters tub med Ama-air liggandes hemma, hade tänkt behålla den till nästa säsong men du kan få den om du vill. PM:a mig om det låter intressant!
Det är lungt, jag har slutat åka med luft i däcken! Hojen wheela och ställde sig på framhjulet på tok för ofta, så jag hällde betong i däcken istället. Blev lite trögstyrt men jag har vant mig nu
tyckte diskussionen spårade ur. Kör man med nitrogen så går däcken svalare och håller längre, du slipper av kondens i däcket som kan göra fälgen dålig, Men just med tanke på att däcken går svalare så undrade jag om någon hade erfarenhet om det finns problem med nitrogen i mc-däck
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|