Fråga om "värdefulla" uppgraderingar.

Zvugge skrev:
Provade mellangasa med det funkar inte för min hjärna, det blir ryckigt och ojämt samt att jag har svårt att hålla tryck på bromsen.

Jag kanske gör helt fel i mina inbromsningar men det funkar för mig.

Jag växlar ner på en gång jag rör i bromsen, en växel åt gången och släpper sakta ut kopplingen. Min varvräknar ligger sällan under 10 000 varv i en hård inbromsing.

Edit

Kan tillägga att första gången jag körde en hoj med slirkoppling vurpade jag, gick med sladd in i kurvan. Det var ändå fränt med slirkoppling, jag pressade bara lite för hårt innan jag vant mig.
Nej, just mellangas funkar inte för mig heller, men jag tänkte närmare på att "manuellt" slira lite på kopplingen när man går in i kurvan.

Axxexs skrev:
Slirkopplingen är en annan kopplingskorg. Man använder oftast samma lameller som i orginal. Så det är samma slitdelar som orginal.
Tackar!

Jag har nu vid nyktert och moget övervägande kommit fram till att jag inte ska kosta på hojen något mera inför nästa säsong.

Jag får ta och testa lite olika prylar och känna mig för lite vad som funkar för mig. Om jag ändå inte kan få till det så känns det tryggt att veta att det finns mekanik som kan väga upp förarens brister. ;) :tummenupp

Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick