Sittar i tankarna att dreva ner min K7:a och frågar er som redan gjort det...hur blev det och hur mycket dreva ni ner?
Blev de märkbart rappare?...och hur mycket minskade toppeffekten
Sittar i tankarna att dreva ner min K7:a och frågar er som redan gjort det...hur blev det och hur mycket dreva ni ner?
Blev de märkbart rappare?...och hur mycket minskade toppeffekten
Ska du stunta med hojen, skall du köra bana eller bara gata?
Misstänker att det är gata som gäller, är du missnöjd med accelerationen eller vill du få upp hojen på bakhjulet på högre växlar...?
Känns onödigt om du inte är missnöjd med någonting, misstänker att det är bra med pulver i din hoj som det är.
För att svara på din fråga så märkte jag stor skillnad på min r6a som drevades för acceleration och toppa ur precis innan inbromsningen på torpet, var stor skillnad mot orginal...
Mvh, Jens D.
EDIT: det går även att räkna ut en teoretisk toppfart med en viss utväxling (läs drevning), finns tillgängliga formler lite här och var på internet.
svar: självfallet menade jag toppeffekten
Jaha... men effektkurvan i förhållande till varvtal blir samma. Således blir även den maximala effekten samma...
Däremot ändras topphastigheten.
Sorry man..jag är dum i huvet. Skrev fel 2 ggr i rad..menade topphastighet
Nu tror jag inte att du bryr dig så mycket i och med att du vill kunna stegra men ju mindre framdrev du har desto mer slits kedjan då kedjan får snurra fortare för att behålla samma hastighet som med tidigare drev.
Tänker du inte lite fel nu? Kedjan snurrar väl lika fort men framdrevet får snurra lite snabbare bara... och att kedejsläpan nöts lite mer. Byter man till större bak däremot så får den snurra snabbare.Nu tror jag inte att du bryr dig så mycket i och med att du vill kunna stegra men ju mindre framdrev du har desto mer slits kedjan då kedjan får snurra fortare för att behålla samma hastighet som med tidigare drev.
Tänker du inte lite fel nu? Kedjan snurrar väl lika fort men framdrevet får snurra lite snabbare bara... och att kedejsläpan nöts lite mer. Byter man till större bak däremot så får den snurra snabbare.
Visst är det så. Kanske bara var jag som missupfattade hans inlägg.Njae,
Har mer att göra med diametern o moment det drar igenom (kedjan jobbar mer pga "böjer" sig mer.
Visst är det så. Kanske bara var jag som missupfattade hans inlägg.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |