Fråga till forumets moderatorer/ägare......

Status
Ej öppen för fler svar.

Bikerlady

Bannad
Gick med
2 Jan 2012
Hoj
2009 BMW Adventure R1200GS
Det började med en fråga... och eskalerade till rediga praktgräl... och nu ska tråden stängas ner.... *suck*

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Hoj
BMW R1200GS -16
Sporthoj är ett lite speciellt forum, där flertalet av skribenterna mestadels skriver om precis allting annat än saker som kan relateras till motorcyklar.
...och sen är tjafset igång.
De gånger som någon kommer med nybörjarfrågor eller när någon tänker i lite nya banor och vill få ytterligare inspiration/svar så kommer det oftast ett testosteronstint gäng och börjar klaga och klanka ner av princip, kanske för att framhäva sig själva?
Och nej, de är varken unga eller nyreggade.
Vad de personerna tillför forumet vetefan, oavsett vilken hojtyp de nu än må köra.

Det dröjde några år innan man reggade sig här, och man tänker sig för mer än en gång innan man gör ett inlägg här...

Jag varken har, har haft eller kommer någonsin att ha en sporthoj, men jag gillar ändå filmer där de kör som galningar, blir man omkörd av nån i 200++ så får man rysningar och håret reser sig på armarna...
Ja, det är omoget och oförståndigt, men... :yoparty

Jag har läst varenda bokstav som Jan skrivit här i reseavdelningen och personligen fått massa inspiration och tips av både honom och andra där, mer än från något annat enskilt svenskt forum.

...och det är ju den typen av körning som tilltalar mig mest, äventyret bakom kröken.

Så detta hoppas jag kommer vara kvar här, och jag tror det liksom mig är många som mest bara läser här och faktiskt undviker att skriva, just pga den bitvis löjliga machomentaliteten som finns här, folk med en mentalitet typ gapande och skrikande fågelungar.

Detta skall dock inte förväxlas med den bitvis hårda komiska/ironiska tonen man ibland stöter på här, som gör att man skrattar högt vid skärmen... också något man sällan finner i andra forum.

Svammel på hög nivå i ett osammanhängande inlägg...?

Ja, så kan man tolka det... eller kan man tolka det precis som det är tänkt, nämligen som en bild av BREDDEN.
Precis som bredden av folket här och precis som livet i övrigt.

För visst är det ju trevligare med ett brett liv som innehåller massa olika, än ett litet smalt liv som inte innehåller knappt något?

Så om det nu blir så att man måste äga en sportis för att få vara här, ja... vem skall isf kolla upp det?
:3freak

Isf kommer jag bara ändra lite i min presentation, skriva dit nåt typ CBR1Zx-RR och sen köra på som vanligt.
:fyllisar

Bikerlady

Bannad
Gick med
2 Jan 2012
Hoj
2009 BMW Adventure R1200GS
Nope!!! Kan bero på att jag sällan är här på sajten... tycker det är en alltför tråkig ton mellan er här på sajten!!!!:gnissla

Hur står det till med läsförståelsen???

Klart att han ska ha svar på sin/sina frågor... men måste man gräla om hans personliga åsikter?????

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Nope!!! Kan bero på att jag sällan är här på sajten... tycker det är en alltför tråkig ton mellan er här på sajten!!!!:gnissla

Det må va hänt att det finns folk här som vill bråka men jag tycker trots allt att dom allra flesta är avslappnade och trevliga....beror på vad man väljer att fokusera på också antar jag

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Hur står det till med läsförståelsen???

Klart att han ska ha svar på sin/sina frågor... men måste man gräla om hans personliga åsikter?????
Antar att du tryckt fel.

Men detta är trots allt ett diskussionsforum, väljer man att spilla sina åsikter får man nog räkna med att man kanske inte bara får klappar på ryggen.

Väljer man därtill att angripa den skaran som är intensivast får man räkna med lite extra motargument,

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS