Fråga till forumets moderatorer/ägare......

Status
Ej öppen för fler svar.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Dom 2 forumdelarna står det inget moderatornamn på.

Betyder det att ingen av er moderatorer kan gå in och styra upp en tråd i någon av dessa forum om det verkligen skulle behövas? Säger inte att den här tråden behöver styras upp utan ställer frågan rent hypotetiskt. Uppenbarligen är inte Swedie eller någon annan ansvarig för forumet närvarande att svara. Det är väl lite tanken med den här forumdelen kan jag tänka mig.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Betyder det att ingen av er moderatorer kan gå in och styra upp en tråd i någon av dessa forum om det verkligen skulle behövas? Säger inte att den här tråden behöver styras upp utan ställer frågan rent hypotetiskt. Uppenbarligen är inte Swedie eller någon annan ansvarig för forumet närvarande att svara. Det är väl lite tanken med den här forumdelen kan jag tänka mig.

Ungefär så, jag kan tex bara moderera RoH men kan meddela via pm eller rapportera i andra, prexis som alla andra medlemmar.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82

VBK är korrekt, vi har ingen makt (tyvärr :D )

Tror det skulle behöva förtydligas på forumet, nya designen gömmer moderatorerna.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
4. Det har hänt två gånger i Sverige bara under dom senaste veckorna. Aktuella fall.
//J

Jag skulle nog påstå att den ena av de två hojarna som körde ihjäl oskyldiga fotgängare de senaste veckorna har mer gemensamt med en äventyrshoj än en plastraket.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Ungefär så, jag kan tex bara moderera RoH men kan meddela via pm eller rapportera i andra, prexis som alla andra medlemmar.

VBK är korrekt, vi har ingen makt (tyvärr :D )

Tror det skulle behöva förtydligas på forumet, nya designen gömmer moderatorerna.

Jag minns att det var lättare att se vem som var moderator förr när forumet hade enklare funktioner. Det är bara att klicka på "forumet" istället för att följa gardinen ner så ser det ut som förr upptäckte jag när jag försökte se om det fanns någon moderator på den här forumdelen. Det kan nog vara en bra idé att göra det tydligare vem som är moderator när man är inne i forumdelen. Kanske så att det hamnar överst i varje forumdel? Då är det inga problem att skicka ett PM till berörd moderator vid behov.

Om man använder rapportera ett inlägg i en forumdel. Kommer det då till berörd moderator eller får alla moderatorer ett meddelande om att ett inlägg rapporteras? Åter igen en fråga av ren nyfikenhet.

Att ingen av er andra har något inflytande här har nog att göra med att tanken är att Swedie eller någon annan huvudansvarig ska hålla koll och svara på eventuella synpunkter så att svaret är officiellt. Det är ju bara att hoppas att de har koll här. För ställer man en fråga här bör man ju få ett svar kan man tycka. Även om den här frågan tjatats över flera sidor och delvis spårat ur. Det är inte samma sak att svara vad vi medlemmar anser i frågan än om det kommer från officiellt håll. Men jag tvivlar på att deras svar ser mycket annorlunda ut än de mer nyanserade svaren i tråden. Trådskaparen var uppenbarligen nöjd med de svar han fick.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Jag skulle nog påstå att den ena av de två hojarna som körde ihjäl oskyldiga fotgängare de senaste veckorna har mer gemensamt med en äventyrshoj än en plastraket.

Ja men det är ju det jag skrivit om du läser igen. Det är inte vilken typ av hoj som är problemet utan snubben som kör hojen ifråga.

Åter igen. lägg inte ord i min mun som jag inte uttalat. Det är BETEENDET och inte vilken typ av motorfordon som jag uttalat mig om.

Nej, jag har inte en attityd mot sporthojåkare generellt. Läs vad jag skriver istället. När man kör i trafik så ska man försöka följa dom lagar som finns och det gäller inte bara sporthojåkare utan oavsett vilken typ av hoj man sitter på. Dom flesta gör det. Dock inte alla och det är dom som kör som idioter som jag haft åsikter om. Och många om inte dom flesta av dessa råkar sitta på sporthojar vilket säkert beror på att just sporthojar mer än andra hojar är gjorda att köras fort med. Detta är också tydligt om man kollar olycksstatistiken.

http://www.fastbikes.se/index.php/nyheter/oevriga-nyheter/3143-6-av-10-doedade-i-mc-olyckor-koerde-supersport

Och det trots att den typen av motorcyklar bevisligen inte är i majoritet på svenska vägar. Jag är inte ensam om att bli livrädd när någon kör förbi i 200 knyck på 110-väg Lägg INTE ord i min mun som jag aldrig uttalat. Jag uttalar mig ALDRIG generellt. Kom inte och påstå det.

Det är ju självklart att andra typer av hojar också är med i olycksstatistiken. Det är andra som hävdat att jag har ett "hat" mot sporthojar. Det stämmer inte.

Benevolensky

Screw you guys.
Gick med
18 Aug 2009
Hoj
CBF600SA
Det där var ju en komplimang! Tack! :krama

Jo det var det, kul att någon upptäcker illa dold satir. Fast bör tilläggas att inget gott kommer utav att avbryta tuffa grabbar som klappar varandra på ryggen. Och sådana finns det fler av här än i samhället i övrigt. De kommer och går, några tappar intresset för hoj, andra lär sig hårda vägen att köra lite lugnare. Vissa lär sig ingenting och då går det som det går. Under tiden skriver många av dem lite småkorkade saker på internet, företrädesvis här någonstans. Går inte att bli upprörd, bara att se världen för vad den är, en ständig upprepning. Ser fram emot nirvana.

Ps. Gillar inte Pussy Riot, konstiga människor det där, som dessutom drivs av en väldigt konstig världsbild. I Sverige sysslar såna typer med att släppa ut minkar ur farmar, i Ryssland finns det kanske inga minkfarmar så då släpper de ut sig själva på stan. Och det slutar som vi nu vet som en dålig svensexa. Men det är en annan historia.

Bikerlady

Bannad
Gick med
2 Jan 2012
Hoj
2009 BMW Adventure R1200GS
Sporthojsåkare??? Är det de som står utanför McDonalds dagarna i ända och mumsar på Big Mac???:D

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Att ingen av er andra har något inflytande här har nog att göra med att tanken är att Swedie eller någon annan huvudansvarig ska hålla koll och svara på eventuella synpunkter så att svaret är officiellt. Det är ju bara att hoppas att de har koll här. För ställer man en fråga här bör man ju få ett svar kan man tycka. Även om den här frågan tjatats över flera sidor och delvis spårat ur. Det är inte samma sak att svara vad vi medlemmar anser i frågan än om det kommer från officiellt håll. Men jag tvivlar på att deras svar ser mycket annorlunda ut än de mer nyanserade svaren i tråden. Trådskaparen var uppenbarligen nöjd med de svar han fick.

Det var lite det jag hade hoppats på och så blev det den här sörjan istället. Jag var ute efter någon form av officiellt svar på frågan jag ställde och om inte forumets ägare var här och kunde svara så är det ju kanske så att en moderator bör ha någon form av handlingsplan att följa och kanske även fått en grundläggande "affärsidé" för forumet där det står beskrivet vad forumets ägare tänker sig i stort gällande forumet. Det var någonting åt det hållet jag efterlyste mer än personliga åsikter. Jag misslyckades bevisligen med att vara tydlig gällande detta.

Bikerlady

Bannad
Gick med
2 Jan 2012
Hoj
Yngre killar är oftast de som kör sporthojar... och de som "bättrar" på olycksstatistiken med att köra som galningar! :(

Bikerlady

Bannad
Gick med
2 Jan 2012
Hoj
Jan... man kan aldrig förvänta sig svar av en moderator! En del moderatorer tycker det är jobbigt att svara på medlemmars viktiga frågor... kanske för att de inte vet hur de ska svara... eller så har de problem med att tolka det skrivna ordet...:(

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Om man använder rapportera ett inlägg i en forumdel. Kommer det då till berörd moderator eller får alla moderatorer ett meddelande om att ett inlägg rapporteras? Åter igen en fråga av ren nyfikenhet.

Bara till berörd moderator för forumet. Ska se på att förtydliga vem som är moderator i ett forum.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag som försökt ta det lite lugnt en söndag och se på racerepriser nu på kvällen :)

Ska försöka reda ut saker här. Men först av allt, läs REGLERNA på SH. Där står mycket. Dock kanske jag bör se till att det kommer med en förklaring angående VEM som bör registrera sig. Alla får, men inte alla bör, registrera sig på SH.

Så svar på första frågan så vi får det ur världen
Är detta motorcykelforum endast till för folk som kör sporthoj?
Nej

Så, vem FÅR vara medlem på SH?
Vem som helst med intresse för vad sajten handlar om. Logiskt. SH har senaste åren tonat ner "kravet" för medlemskap. Detta då tiderna ändras. Vad som idag är sporthoj är inte vad som var sporthoj förr osv. Så länge man KÖR sportigt eller har sporthoj som intresse, så är man fullvärdig medlem. Så kom inte hit och klanka på att medlemmar skriver att de kör fort i trafiken eller på bana osv, vad förväntar man liksom på en sådan här sajt?

Någon säger "din fula och värdelösa hoj"?
Ok. Det är inte hela världen. Folk får tycka olika. Men inte förfölja och lägga sådana inlägg på rad. Då är det påhopp och mot reglerna, vilket kan leda till eventuell bann.

Tråden stängs snart, så passa på att skriva någon viktigt om ni känner för det! :)

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Jo det var det, kul att någon upptäcker illa dold satir. Fast bör tilläggas att inget gott kommer utav att avbryta tuffa grabbar som klappar varandra på ryggen. Och sådana finns det fler av här än i samhället i övrigt. De kommer och går, några tappar intresset för hoj, andra lär sig hårda vägen att köra lite lugnare. Vissa lär sig ingenting och då går det som det går. Under tiden skriver många av dem lite småkorkade saker på internet, företrädesvis här någonstans. Går inte att bli upprörd, bara att se världen för vad den är, en ständig upprepning. Ser fram emot nirvana.

Ps. Gillar inte Pussy Riot, konstiga människor det där, som dessutom drivs av en väldigt konstig världsbild. I Sverige sysslar såna typer med att släppa ut minkar ur farmar, i Ryssland finns det kanske inga minkfarmar så då släpper de ut sig själva på stan. Och det slutar som vi nu vet som en dålig svensexa. Men det är en annan historia.

Nu ska vi kanske inte dra igång en politikerdiskussion i den här tråden men det Pussy Riot gör i Ryssland är väldigt viktigt. Jag och sambon har vänner i Ryssland och har nu under sommaren kört fram och tillbaka nästan tvärs över hela landet. Vi har träffat mycket ryssar men även utlänningar som bosatt sig i Ryssland och det landet är verkligen på väg åt helt fel håll tyvärr. Putin är inte bra för Rysslands fortsatta utveckling. Tvärt om håller han på att ta landet tillbaka bakom järnridån. Pussy Riot behövs. Jag gillar dom. Det har skapats en rad nya lagar som stärker Putins makt. Den snubben är inte bra och det är verkligen helt otroligt vad Pussy Riot lyckats med vad det gäller att få upp världens ögon för detta.

mojja83

Guest
Vad hände med inlägg Nr3 i denna tråd tycker jag är JÄTTE viktigt:brinnerup:glömdet

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Jag som försökt ta det lite lugnt en söndag och se på racerepriser nu på kvällen :)

Ska försöka reda ut saker här. Men först av allt, läs REGLERNA på SH. Där står mycket. Dock kanske jag bör se till att det kommer med en förklaring angående VEM som bör registrera sig. Alla får, men inte alla bör, registrera sig på SH.

Så svar på första frågan så vi får det ur världen
Är detta motorcykelforum endast till för folk som kör sporthoj?
Nej

Så, vem FÅR vara medlem på SH?
Vem som helst med intresse för vad sajten handlar om. Logiskt. SH har senaste åren tonat ner "kravet" för medlemskap. Detta då tiderna ändras. Vad som idag är sporthoj är inte vad som var sporthoj förr osv. Så länge man KÖR sportigt eller har sporthoj som intresse, så är man fullvärdig medlem. Så kom inte hit och klanka på att medlemmar skriver att de kör fort i trafiken eller på bana osv, vad förväntar man liksom på en sådan här sajt?

Någon säger "din fula och värdelösa hoj"?
Ok. Det är inte hela världen. Folk får tycka olika. Men inte förfölja och lägga sådana inlägg på rad. Då är det påhopp och mot reglerna, vilket kan leda till eventuell bann.

Tråden stängs snart, så passa på att skriva någon viktigt om ni känner för det! :)

Tack. Mycket vänligt.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...