Dom 2 forumdelarna står det inget moderatornamn på.
Nepp, men ändå rök mojjas inlägg så någon lurar ju i vassen.
inte, är man surkuk så är manOm man startar ett eget forum på sin dator och döper det till www.surkuk.se, så slipper man en massa elaka svar.
Betyder det att ingen av er moderatorer kan gå in och styra upp en tråd i någon av dessa forum om det verkligen skulle behövas? Säger inte att den här tråden behöver styras upp utan ställer frågan rent hypotetiskt. Uppenbarligen är inte Swedie eller någon annan ansvarig för forumet närvarande att svara. Det är väl lite tanken med den här forumdelen kan jag tänka mig.
Betyder det att ingen av er moderatorer kan gå in och styra upp en tråd i någon av dessa forum om det verkligen skulle behövas? Säger inte att den här tråden behöver styras upp utan ställer frågan rent hypotetiskt. Uppenbarligen är inte Swedie eller någon annan ansvarig för forumet närvarande att svara. Det är väl lite tanken med den här forumdelen kan jag tänka mig.
4. Det har hänt två gånger i Sverige bara under dom senaste veckorna. Aktuella fall.
//J
Ungefär så, jag kan tex bara moderera RoH men kan meddela via pm eller rapportera i andra, prexis som alla andra medlemmar.
VBK är korrekt, vi har ingen makt (tyvärr )
Tror det skulle behöva förtydligas på forumet, nya designen gömmer moderatorerna.
Jag skulle nog påstå att den ena av de två hojarna som körde ihjäl oskyldiga fotgängare de senaste veckorna har mer gemensamt med en äventyrshoj än en plastraket.
Åter igen. lägg inte ord i min mun som jag inte uttalat. Det är BETEENDET och inte vilken typ av motorfordon som jag uttalat mig om.
Nej, jag har inte en attityd mot sporthojåkare generellt. Läs vad jag skriver istället. När man kör i trafik så ska man försöka följa dom lagar som finns och det gäller inte bara sporthojåkare utan oavsett vilken typ av hoj man sitter på. Dom flesta gör det. Dock inte alla och det är dom som kör som idioter som jag haft åsikter om. Och många om inte dom flesta av dessa råkar sitta på sporthojar vilket säkert beror på att just sporthojar mer än andra hojar är gjorda att köras fort med. Detta är också tydligt om man kollar olycksstatistiken.
http://www.fastbikes.se/index.php/nyheter/oevriga-nyheter/3143-6-av-10-doedade-i-mc-olyckor-koerde-supersport
Och det trots att den typen av motorcyklar bevisligen inte är i majoritet på svenska vägar. Jag är inte ensam om att bli livrädd när någon kör förbi i 200 knyck på 110-väg Lägg INTE ord i min mun som jag aldrig uttalat. Jag uttalar mig ALDRIG generellt. Kom inte och påstå det.
Det där var ju en komplimang! Tack!
Att ingen av er andra har något inflytande här har nog att göra med att tanken är att Swedie eller någon annan huvudansvarig ska hålla koll och svara på eventuella synpunkter så att svaret är officiellt. Det är ju bara att hoppas att de har koll här. För ställer man en fråga här bör man ju få ett svar kan man tycka. Även om den här frågan tjatats över flera sidor och delvis spårat ur. Det är inte samma sak att svara vad vi medlemmar anser i frågan än om det kommer från officiellt håll. Men jag tvivlar på att deras svar ser mycket annorlunda ut än de mer nyanserade svaren i tråden. Trådskaparen var uppenbarligen nöjd med de svar han fick.
Om man använder rapportera ett inlägg i en forumdel. Kommer det då till berörd moderator eller får alla moderatorer ett meddelande om att ett inlägg rapporteras? Åter igen en fråga av ren nyfikenhet.
Jo det var det, kul att någon upptäcker illa dold satir. Fast bör tilläggas att inget gott kommer utav att avbryta tuffa grabbar som klappar varandra på ryggen. Och sådana finns det fler av här än i samhället i övrigt. De kommer och går, några tappar intresset för hoj, andra lär sig hårda vägen att köra lite lugnare. Vissa lär sig ingenting och då går det som det går. Under tiden skriver många av dem lite småkorkade saker på internet, företrädesvis här någonstans. Går inte att bli upprörd, bara att se världen för vad den är, en ständig upprepning. Ser fram emot nirvana.
Ps. Gillar inte Pussy Riot, konstiga människor det där, som dessutom drivs av en väldigt konstig världsbild. I Sverige sysslar såna typer med att släppa ut minkar ur farmar, i Ryssland finns det kanske inga minkfarmar så då släpper de ut sig själva på stan. Och det slutar som vi nu vet som en dålig svensexa. Men det är en annan historia.
Jag som försökt ta det lite lugnt en söndag och se på racerepriser nu på kvällen
Ska försöka reda ut saker här. Men först av allt, läs REGLERNA på SH. Där står mycket. Dock kanske jag bör se till att det kommer med en förklaring angående VEM som bör registrera sig. Alla får, men inte alla bör, registrera sig på SH.
Så svar på första frågan så vi får det ur världen
Är detta motorcykelforum endast till för folk som kör sporthoj?
Nej
Så, vem FÅR vara medlem på SH?
Vem som helst med intresse för vad sajten handlar om. Logiskt. SH har senaste åren tonat ner "kravet" för medlemskap. Detta då tiderna ändras. Vad som idag är sporthoj är inte vad som var sporthoj förr osv. Så länge man KÖR sportigt eller har sporthoj som intresse, så är man fullvärdig medlem. Så kom inte hit och klanka på att medlemmar skriver att de kör fort i trafiken eller på bana osv, vad förväntar man liksom på en sådan här sajt?
Någon säger "din fula och värdelösa hoj"?
Ok. Det är inte hela världen. Folk får tycka olika. Men inte förfölja och lägga sådana inlägg på rad. Då är det påhopp och mot reglerna, vilket kan leda till eventuell bann.
Tråden stängs snart, så passa på att skriva någon viktigt om ni känner för det!
Mon Dieu! Är det inte tillåtet att ställa frågor till en moderator här på forumet???
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|