Fråga till forumets moderatorer/ägare......

Status
Ej öppen för fler svar.

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Det enda jag har reagerat på är varför man skall fråga ägarna vad som är välkommet på ett forum?!?! Ägarna av SH skiter nog högaktningsfullt i om folk som reggar sig på forumet kör S1000 eller Ural, huvudsaken är ju att forumet är stort och livskraftigt vilket skapar efterfrågan och annonsintäkter. Ett forum på internet skapas helt av de människor som reggar sig där. Inga människor, inget forum, enkelt!

Precis som FARTGALEN skriver här ovanför så handlar det mer om människor som är "sportiga" i sinnet. Visst, det snackas mycket trafiksäkerhet men har man ett trafiksinne som enbart tillåter 92km/h på 90 väg och att man ofta reagerar på ett negativt sätt på unga, oerfarna GR-wannabes och försöker kommer med pekpinnar så kanske man borde söka sig någon annanstans? Detta sista är INTE riktat till TS utan ett allmänt konstaterande om typen av hojförare som häckar här. Lika barn leka bäst men inom spannet "lika barn" så finns det precis alla typer av hojåkare och hojar. Att öht ifrågasätta vilken typ av hoj någon har som skriver ett inlägg är ju bara barnsligt. Det finns folk här som skriver att de kör en GSX400 -82:a samtidigt som de tävlar i SS600 så läs inte profilerna utan läs bara vilken åsikt en människa har. Då slipper man göra bort sig och det blir en trevligare ton här på forumet.

Sen tycker jag det är tråkigt att vissa "äldre" har en nedlåtande attityd mot yngre medlemmar. För det första är det inte säkert att det verkligen ÄR yngre medlemmar och för det andra så kan många "gubbar" och "gummor" också komma med rena stolpskottkommentarer ibland. En ung och oerfaren mc-förare kan man ju påverka på ett trevligt sätt istället för att såga deras okunskap? Om alla, gamla som unga skulle koppla in hjärnan innan munnen (tangentbordet) trakteras så skulle det bli bra mycket bättre här...

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
tramp
Jag kan tycka att det är hyffsat "sportigt" att dra fram och tillbaka till Mongoliet när man är 46 år gammal och har några kilon för mycket runt midjan..... :lol Tycker att alla racerbanor ska se ut så här och ligga på 2.700 meters höjd......

p1030379.jpeg

Det är "sportigt" att köra fast i lera och sand 30 gånger per dag....... :rofl :lol

//J
Personligen tror jag att Du får ut mer på SOE. Det finns säkert många här som skulle finna nöje i en rese-rapport till bortre Asien. Men SH.com handlar ju om körning på asfalt och i normalfallet går det relativt fort dessutom, är grus intressantast är det väl SOE man läser på?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Vi som har "lite av varje" i hojväg då?
Blir vi bannade från ALLA fora?
Har du kollat vad jag kör?
Bland annat XT600 & Transalp. Dödsmaskiner bägge två :tungan
Samma sak med min förra glidare, var fan livrädd när jag körde den. Ingen väghållning eller bromsar att prata om...Dödsmaskin säger jag..

:)

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
För att gå ännu mer OT kanske det faktiskt bara finns plats för sporthojspiloter med tanke på hur forumet har funkat rent prestandamässigt på sistonde :arsele

För många hänger här helt enkelt, men vad gör man... det är som en drog..... :yoparty

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
JAg börjar tro att du skapade tråden för att få gnälla av dig så här på söndagen för du verkar ju inte kunna slut fast du har sagt det i ett antal inlägg nu.
Nu är det bara jag som ska hålla fingrarna i styr och gå till ett annat forum.

Vad är det du insinuerar? Nej jag skapade INTE den här tråden för att "få gnälla av mig". Jag skapade den för att få svar på en fråga. Läs första inlägget. Lägg ner påhoppen och insinuationerna. Det gynnar inte forumet.

Last edited:

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Personligen tror jag att Du får ut mer på SOE. Det finns säkert många här som skulle finna nöje i en rese-rapport till bortre Asien. Men SH.com handlar ju om körning på asfalt och i normalfallet går det relativt fort dessutom, är grus intressantast är det väl SOE man läser på?

Svenska offroad entusiasterna? Känns helfel. Tror inte ens att SOE HAR en reseavdelning på sitt forum. Sen kör vi till åtminstone 90 % på asfalt. Och jag tror inte att det är en enda som kör så stora hojar som jag och sambon på det forumet. Här finns det ganska många som kör samma typ av hojar. Annars hänger jag på Horizons Unlimited´s forum men det känns kul att lägga upp reseberättelser på ett svenskt hojforum också.

Last edited:

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
Faak, du är ju jobbig på riktigt. Har du haft nicket SuzukiLover förut?:glömdet

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Om du lägger ner lögnerna så vore jag glad. Jag har inte "i tråd efter tråd" uttalat ett hat mot sporthojar. Jag har däremot uttalat åsikter om att vissa som kör sporthoj på allmän väg inte använder huvudet när dom kör. Jag har själv blivit livrädd flera gånger när någon kommer farande i på tok för höga hastigheter och detsamma gäller vissa som kör bil för övrigt. Jag skulle gärna ha en sporthoj och ge mig ut och köra bana ibland men jag har inte råd och jag har inte plats i det minimala garage som jag och sambon hyr. Så det funkar inte. Sporthojar i sig är roliga. Men vissa som kör sporthoj på allmän väg borde inte köra på allmän väg. Jag har inga andra åsikter om sporthojar än så. Det är inte sporthojen som är problemet utan föraren. Dom flesta sköter sig fantastiskt fint men sen finns det några rötägg och det är dom som är problemet och inte hojtypen i sig. Detta har även uttalats av andra här på forumet som faktiskt uteslutande kör sporthoj men DÅ verkar det vara ok att uttrycka detta. Så kom INTE och säg att jag "uttalar ett hat mot sporthojar".......

Detta är för övrigt inte vad denna tråd handlar om. Den handlar om andra typer av hojåkare än just sporthojåkare är välkomna på detta forum över huvudet taget och frågan är ställd till forumets ägare/moderatorer. Känns som att detta är viktigt att reda ut. Jag är trött på att läsa: "Du har inte här att göra för du kör inte sporthoj"........

//J

Alltså underbart. Först skriver jag att folk är extra känsliga och så kommer du och misstolkar hela inlägget och får det till att jag sprider lögner, only on the internet :hihi

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Jag tror Jan Hellman igentligen är nån helt annan intrigmakare..:hihi

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Det står så här om sporthoj!Hur Sporthoj.com fungerar
Sporthoj.com är en underhållningssajt där huvudsakliga målet är nöje och rekreation mellan individer som delar samma intresse.

På intet sätt agerar Sporthoj.com som sajt en politisk budbärare eller förespråkare av olaglig körning. Sporthoj.com's officiella ståndpunkt är att följa lagar och regler som Sverige tar fram. Vi uppmanar även medlemmar att köra lugnt och försiktigt i områden med mycket rörelse, såsom i innerstäder och landsbyggd med hus och utfarter utmed vägarna

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Jag tycker Moderatorer skall förhålla sig någorlunda neutrala! ...dessa borde visa större omdöme än vad genomsnittet på SH lyckas göra!

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Nu går du för långt.

Ja jag är rädd för det,,, men du håller ju bara på och slingrar dig hit och dit och tar inte argument som folk har i tråden. Jag tycker du ska fundera på om du själv tycker du platsar här överhuvudtaget eftersom det är fel på allt.

Benevolensky

Screw you guys.
Gick med
18 Aug 2009
Hoj
CBF600SA
Kul att se att se att en moderator kan ge en olydig medlem en rejäl uppsträckning. Som en riktig Putin. Jan, du är Sporthojs egna Pussy Riot.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Jag tycker Moderatorer skall förhålla sig någorlunda neutrala! ...dessa borde visa större omdöme än vad genomsnittet på SH lyckas göra!

Lite källhänvisning eller iaf några exempel vore ju klädsamt.

Att bara häva ur sig sånt är faktiskt lite fegt och ett praktiskt sätt att gömma sig bakom generaliseringar utan att den/dom man syftar på ges någon möjlighet att ens förstå vad du syftar på...

Att förhålla sig neutral som moderator hur menar du nu, det här är inte FN.
Övertramp skall påtalas så är det bara.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet