#Jone# skrev:2669333Skulle va kul att höra vilka ni 132 st (20 dec) som röstat att ni inte har något emot en höjning av trafikförsäkringen är?? Och av vilken anledning detta val Ni kan ju knappast äga ett motorfordon själva och i så fall kommer nästa fråga, va f..n gör ni på detta forum??
Man kanske röstade så för man bryr sig inte eftersom 250% (som det då var tal om) inte är realistiskt. Så för att dumförklara skrämsel trådarna lite så störar man sig på en sådan omröstning..#Jone# skrev:2669356Ok då, nöjd?
Din personliga gissning där kan mycke väl stämma men finns inget passande alternativ eller "blank" röst kan man ju avstå istället för att ta ett som man egentligen kanske inte vill. Jaja, hursomhelst det där argumentet att "inga andra ska betala för att vi har nöjet att åka med våra hojar", va menar man med det?Sandstrom skrev:2669378Jag är inte bland de ca 130 du frågar - men däremot kommer jag ihåg att valet "vänta på mer fakta" inte fanns från början. Så min personliga gissning är att många helt enkelt inte ville säga "Ja, det måste bli ett stopp!" innan allt var uträknat men inte hade något annat val än att svara "nej, jag har inget emot...".
Om du dessutom tittar i trådar så finns det flera som stödjer förslaget med argumentet att inga andra ska betala för att vi har nöjet att åka med våra hojar. Och de som har den åsikten har oftast egna hojar.
/Anders
På A svarar vi: Att även om 250% ökning inte är realistiskt så va det ju ändå på tal så då måste vi ju rösta därefterMaffan skrev:2669370Man kanske röstade så för man bryr sig inte eftersom 250% (som det då var tal om) inte är realistiskt. Så för att dumförklara skrämsel trådarna lite så störar man sig på en sådan omröstning..
Eller så är man så pass rik att man inte alls bryr sig.
Eller så tycker man att yngre inte borde ha snabba hojar och tycker en hög försäkring minskar antalet fjun på enliters maskiner, som i sin tur minskar skadebenägenheten på stora sporthojar och på så vis får ner försäkringen i längden..
wannagofast skrev:2669419Hmm.. Jag är 37år och har haft körkort sedan -85..
Har haft mina hundår på skithojar för att jag helt enkelt inte haft råd med bättre.. förrän nu!!
Så jag fäller inga tårar för att "Sigge-snorvalp" inte har råd att försäkra sin turbo-busa..
Sluta pip och köp dig en RD125!!
Tycker inte att jag kan kalla mig själv för "Sigge-snorvalp" men har ändå kanske inte råd om detta blir verklighet och tänk om du kanske får återuppliva dina hundår nu fast du börjar bli till åren för detta kommer väl kännas även för de äldrewannagofast skrev:2669419Hmm.. Jag är 37år och har haft körkort sedan -85..
Har haft mina hundår på skithojar för att jag helt enkelt inte haft råd med bättre.. förrän nu!!
Så jag fäller inga tårar för att "Sigge-snorvalp" inte har råd att försäkra sin turbo-busa..
Att man i större utsträckning skall bära sina egna kostnader.#Jone# skrev:2669407Jaja, hursomhelst det där argumentet att "inga andra ska betala för att vi har nöjet att åka med våra hojar", va menar man med det?
Word!Two stroke man skrev:2669431Exempelvis tycker jag inte om att via min skattsedel ska behöva betala extrapoliser som krävs under fotbollsmatcher pga fotbollshulliganer. Dessa kostnader skall naturligtvis bekostas av fotbollsklubbarna.
Och enligt samma logik kräver jag inte heller att en ensamstående mamma via sin skattsedel ska betala för skador jag drar på mig pga mitt högriskbeteende när jag är ute och adrenalin-knarkar.
#Jone# skrev:2669425På A svarar vi: Att även om 250% ökning inte är realistiskt så va det ju ändå på tal så då måste vi ju rösta därefter
PÅ B svarar vi: att man ska väl ändå inte låta politiker och annat folk få hålla på och tramsa hursomhelst för det
Och på C svara vi: inför i så fall en högre åldersgräns för enliters maskiner och andra jämförbara så slipper vi äldre och mer mogna som tycker om att köra dom lida för det och det är ju oxå svårare att fuska med, som t.ex sken försäkringar eller va man kallar det
Two stroke man skrev:2669431Exempelvis tycker jag inte om att via min skattsedel ska behöva betala extrapoliser som krävs under fotbollsmatcher pga fotbollshulliganer. Dessa kostnader skall naturligtvis bekostas av fotbollsklubbarna.
Och enligt samma logik kräver jag inte heller att en ensamstående mamma via sin skattsedel ska betala för skador jag drar på mig pga mitt högriskbeteende när jag är ute och adrenalin-knarkar.
*AOL*Two stroke man skrev:2669431Exempelvis tycker jag inte om att via min skattsedel ska behöva betala extrapoliser som krävs under fotbollsmatcher pga fotbollshulliganer. Dessa kostnader skall naturligtvis bekostas av fotbollsklubbarna.
wannagofast skrev:2669419Hmm.. Jag är 37år och har haft körkort sedan -85..
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |