Fråga..Vem f..n röstar så här???

#Jone#

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
R1-99 och Wr426 Motard
Skulle va kul att höra vilka ni 132 st (20 dec) som röstat att ni inte har något emot en höjning av trafikförsäkringen är?? Och av vilken anledning detta val :va

Last edited:

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
GSXR 750
#Jone# skrev:
2669333 Skulle va kul att höra vilka ni 132 st (20 dec) som röstat att ni inte har något emot en höjning av trafikförsäkringen är?? Och av vilken anledning detta val :va Ni kan ju knappast äga ett motorfordon själva och i så fall kommer nästa fråga, va f..n gör ni på detta forum??:tungan

Så för att rösta på förstasidan av sajten måste man vara på forumet? Du verkar ju inte vara så insiktsfull... så om du har röstat på något alternativ förklarar jag hela omröstingen ogiltig (no offence)! :D

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
#Jone# skrev:
2669356 Ok då, nöjd?
:pannkyss
Man kanske röstade så för man bryr sig inte eftersom 250% (som det då var tal om) inte är realistiskt. Så för att dumförklara skrämsel trådarna lite så störar man sig på en sådan omröstning..

Eller så är man så pass rik att man inte alls bryr sig.

Eller så tycker man att yngre inte borde ha snabba hojar och tycker en hög försäkring minskar antalet fjun på enliters maskiner, som i sin tur minskar skadebenägenheten på stora sporthojar och på så vis får ner försäkringen i längden..

Eller så...........

Många förklaringar.. Folk röstar som dom tycker just då..

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
GSXR 750
Jag är inte bland de ca 130 du frågar - men däremot kommer jag ihåg att valet "vänta på mer fakta" inte fanns från början. Så min personliga gissning är att många helt enkelt inte ville säga "Ja, det måste bli ett stopp!" innan allt var uträknat men inte hade något annat val än att svara "nej, jag har inget emot...".

Om du dessutom tittar i trådar så finns det flera som stödjer förslaget med argumentet att inga andra ska betala för att vi har nöjet att åka med våra hojar. Och de som har den åsikten har oftast egna hojar.

/Anders

Last edited:

#Jone#

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
R1-99 och Wr426 Motard
Sandstrom skrev:
2669378 Jag är inte bland de ca 130 du frågar - men däremot kommer jag ihåg att valet "vänta på mer fakta" inte fanns från början. Så min personliga gissning är att många helt enkelt inte ville säga "Ja, det måste bli ett stopp!" innan allt var uträknat men inte hade något annat val än att svara "nej, jag har inget emot...".

Om du dessutom tittar i trådar så finns det flera som stödjer förslaget med argumentet att inga andra ska betala för att vi har nöjet att åka med våra hojar. Och de som har den åsikten har oftast egna hojar.

/Anders
Din personliga gissning där kan mycke väl stämma men finns inget passande alternativ eller "blank" röst kan man ju avstå istället för att ta ett som man egentligen kanske inte vill. Jaja, hursomhelst det där argumentet att "inga andra ska betala för att vi har nöjet att åka med våra hojar", va menar man med det?

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Hmm.. Jag är 37år och har haft körkort sedan -85..
Har haft mina hundår på skithojar för att jag helt enkelt inte haft råd med bättre.. förrän nu!!
Så jag fäller inga tårar för att "Sigge-snorvalp" inte har råd att försäkra sin turbo-busa..
Sluta pip och köp dig en RD125!!

#Jone#

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
R1-99 och Wr426 Motard
Maffan skrev:
2669370 Man kanske röstade så för man bryr sig inte eftersom 250% (som det då var tal om) inte är realistiskt. Så för att dumförklara skrämsel trådarna lite så störar man sig på en sådan omröstning..

Eller så är man så pass rik att man inte alls bryr sig.

Eller så tycker man att yngre inte borde ha snabba hojar och tycker en hög försäkring minskar antalet fjun på enliters maskiner, som i sin tur minskar skadebenägenheten på stora sporthojar och på så vis får ner försäkringen i längden..
På A svarar vi: Att även om 250% ökning inte är realistiskt så va det ju ändå på tal så då måste vi ju rösta därefter

PÅ B svarar vi: att man ska väl ändå inte låta politiker och annat folk få hålla på och tramsa hursomhelst för det

Och på C svara vi: inför i så fall en högre åldersgräns för enliters maskiner och andra jämförbara så slipper vi äldre och mer mogna som tycker om att köra dom lida för det och det är ju oxå svårare att fuska med, som t.ex sken försäkringar eller va man kallar det

Pizzabagarn

Guest
wannagofast skrev:
2669419 Hmm.. Jag är 37år och har haft körkort sedan -85..
Har haft mina hundår på skithojar för att jag helt enkelt inte haft råd med bättre.. förrän nu!!
Så jag fäller inga tårar för att "Sigge-snorvalp" inte har råd att försäkra sin turbo-busa..

Amen!

#Jone#

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
R1-99 och Wr426 Motard
wannagofast skrev:
Tycker inte att jag kan kalla mig själv för "Sigge-snorvalp" men har ändå kanske inte råd om detta blir verklighet och tänk om du kanske får återuppliva dina hundår nu fast du börjar bli till åren för detta kommer väl kännas även för de äldre

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Exempelvis tycker jag inte om att via min skattsedel ska behöva betala extrapoliser som krävs under fotbollsmatcher pga fotbollshulliganer. Dessa kostnader skall naturligtvis bekostas av fotbollsklubbarna.

Och enligt samma logik kräver jag inte heller att en ensamstående mamma via sin skattsedel ska betala för skador jag drar på mig pga mitt högriskbeteende när jag är ute och adrenalin-knarkar.

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
#Jone# skrev:
2669407 Jaja, hursomhelst det där argumentet att "inga andra ska betala för att vi har nöjet att åka med våra hojar", va menar man med det?
Att man i större utsträckning skall bära sina egna kostnader.

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
(om) det skulle bli en höjning på 250% så är det bara att gilla läget och betalla eller plocka bort skylten:tummenupp.

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Two stroke man skrev:
2669431 Exempelvis tycker jag inte om att via min skattsedel ska behöva betala extrapoliser som krävs under fotbollsmatcher pga fotbollshulliganer. Dessa kostnader skall naturligtvis bekostas av fotbollsklubbarna.

Och enligt samma logik kräver jag inte heller att en ensamstående mamma via sin skattsedel ska betala för skador jag drar på mig pga mitt högriskbeteende när jag är ute och adrenalin-knarkar.
Word!

njelger

Guest
#Jone# skrev:
2669425 På A svarar vi: Att även om 250% ökning inte är realistiskt så va det ju ändå på tal så då måste vi ju rösta därefter

PÅ B svarar vi: att man ska väl ändå inte låta politiker och annat folk få hålla på och tramsa hursomhelst för det

Och på C svara vi: inför i så fall en högre åldersgräns för enliters maskiner och andra jämförbara så slipper vi äldre och mer mogna som tycker om att köra dom lida för det och det är ju oxå svårare att fuska med, som t.ex sken försäkringar eller va man kallar det

"vi" ? skittso?

Two stroke man skrev:
2669431 Exempelvis tycker jag inte om att via min skattsedel ska behöva betala extrapoliser som krävs under fotbollsmatcher pga fotbollshulliganer. Dessa kostnader skall naturligtvis bekostas av fotbollsklubbarna.

ord

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Jag "säger inte stopp" för att jag inte orkar hålla på att trassla med nån smc kampanj, därmed inte sagt att jag tycker det är kul att betala mer.

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
KTM 300 EXC
Two stroke man skrev:

*AOL*

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
wannagofast skrev:

Så Jewla COOL!!!! :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty
Hur Kan jag ändra mitt sätt att leva så jag blir som dej när jag är 65?!

:yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :pangihuve

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...