Fråga..Vem f..n röstar så här???

skerfe

Blåbärspaj
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Sv 650
JT skrev:
2670432 Den svenska avundsjukan förnekar sig aldrig, förlåt att jag kör en snabbare hoj en du.

Det var precis det mitt inlägg handlade om! :tummenupp

Skönt att det krävs en nästan utbildad jurist för att förstå det. :rolleyes:
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
JT skrev:
Jag tycker att vi ska ha ett rättvist samhälle, antingen har vi en skattefinansirad sjukvård och sjukersättning eller så har vi privata sjukförsäkringar men då ska det gälla alla, inte en utvald grupp.
Det är så meningslöst att kräva allt eller inget. Antingen ändrar vi allt i grunden eller så får det vara som det är, hur bra eller dåligt det än är. Barnsligt.

Fördelen med att plocka ut gruppen ägare av motorfordon är att nästan alla vuxna förvärvsarbetande ingår i den. Därmed är det knappast fråga om någon form av diskriminering.
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Om dessa beräkningar på 250% stämmer så kommer jag få betala 4900:-/mån i halvförsäkring nästa år, härligt. Med tanke på dom summorna kan man ju då
"få hojen snodd" var 3:e månad utan att samvetet belastas allt för hårt. Sälja lite prylar såsom fälgar, tank, ljuddämpare m.m som efterfrågan kommer öka på iom att folk utan försäkring kommer försöka dra snuten och krasha.

Jag kommer med andra ord gå plus minus noll ändå trots att jag är en liten snorvalp...men ack vad duktig jag är som inte skenförsäkrar :tummenupp.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
wannagofast skrev:
2669419 Hmm.. Jag är 37år och har haft körkort sedan -85..
Har haft mina hundår på skithojar för att jag helt enkelt inte haft råd med bättre.. förrän nu!!
Så jag fäller inga tårar för att "Sigge-snorvalp" inte har råd att försäkra sin turbo-busa..
Sluta pip och köp dig en RD125!!
En av dom vettigaste inläggen här på SH! :Bugar
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Two stroke man skrev:
2669949 Och du vill alltså att vi ska fortsätta ha världens högsta skattetryck?

När skattesänkningarna är i balans med fördyrningen så skulle jag vara nöjd !
Men så varken är det eller kommer det att bli ! Tyvärr ser det ut att bli 1000
lapp in och 10000 ut och försämringar som grädde på moset !
 

sandstream

Guest
#Jone# skrev:
2669407 Din personliga gissning där kan mycke väl stämma men finns inget passande alternativ eller "blank" röst kan man ju avstå istället för att ta ett som man egentligen kanske inte vill. Jaja, hursomhelst det där argumentet att "inga andra ska betala för att vi har nöjet att åka med våra hojar", va menar man med det?
Det var jag som påpekade för Swedie att det borde finnas ett alternativ till och jag hann rösta innan han la upp det.
Så jag är en av dem du söker.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
#Jone# skrev:
2669333 Skulle va kul att höra vilka ni 132 st (20 dec) som röstat att ni inte har något emot en höjning av trafikförsäkringen är?? Och av vilken anledning detta val :va


Hmmmm... Jag skulle vilja säga som så här: Hur sjutton kan det komma sig att det finns 2800 människor på detta forum som tycker att ANDRA ska betala för deras nöjen och de kostnader detta nöje för medsig??:confused:

Jag rejsar och köpte däck för 40000 kr i år, en utgift som mitt största nöje, att köra hoj så fort jag vågar, för med sig. Jag skulle aldrig komma på tanken att tycka det vore rimligt att andra ska betala den kostanaden. Ännu mindre vara sur för det!!! Fattar inte hur ni kan tycka som ni gör:confused:

Såklart!!! att var och en ska betala för sina nöjen!!!
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
gabor2 skrev:
2670938 När skattesänkningarna är i balans med fördyrningen så skulle jag vara nöjd !
Men så varken är det eller kommer det att bli ! Tyvärr ser det ut att bli 1000
lapp in och 10000 ut och försämringar som grädde på moset !

Är du i totalt avsaknad tankar på andra människor än dig själv och din egen ekonomi? För andra människor blir det j naturligtvis bara den där tusingen in!

Det slutar aldrig att förvåna mig att dom stösta egoisterna i denna värld ät kommunister och pratar om att alla ska vara med och betala. Sedan jobbar dom svart och köper sin sprit och öl från Tyskland osv

Till komunister räknar jag allt till vänster om centerpartiet.
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
JT skrev:
2670432 Den svenska avundsjukan förnekar sig aldrig, förlåt att jag kör en snabbare hoj en du. Tänk vad bra det var i Östtyskland där hade man bara en bil att välja på.

Jag tror att Sverige har den regering vi förtjänar, när t.o.m. vi hojåkare vänder oss mot varandra så är nog hoppet ute. Jag är snart färdig jurist så jag kommer nog ha råd även i framtiden, hoppas ni har det också.:D
Skulle jag vilja ha en motorvägsmissil så skulle jag köpa det. Så nej, jag är inte ett dugg avundsjuk. Dessutom är det nog ingen större skillnad på försäkringspremie mellan en ZX-12:a och en R6:a.

Eftersom det är svenska folket som har valt regering i en folkomröstning så är det klart att vi har den regering vi förtjänar.

Grattis till att du snart är färdig med din utbildning. :tummenupp
 

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
gabor2 skrev:
2669895 Som vanligt så har de flesta inte fattat att världen högsta skatt skall ge sin befolkning vård vid olyckor e.t.c !Ni bär redan era kostnader !!!!!Det är ingen lyx att kunna försäkra dina fordon, lyx är att ÄGA och bruka fordonet.



Köp en glidare som hans :D


Har jag klagat? :pannkyss
Läs om läs rätt!
 

mrgsxr

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Ort
Kävlinge
Hoj
zx10r
WORD!
Ute i europa ser jag inte heller att varje katogori bär sina egna kostnader till punkt och pricka. Man måste göra en vettig kompromiss. Måste säga att det ligger något i det
Gàbor säger!!
Just my 2 cents...

gabor2 skrev:
2669895 Som vanligt så har de flesta inte fattat att världen högsta skatt skall ge sin befolkning vård vid olyckor e.t.c !Ni bär redan era kostnader !!!!!Det är ingen lyx att kunna försäkra dina fordon, lyx är att ÄGA och bruka fordonet.



Köp en glidare som hans :D
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
wannagofast skrev:
2669376 Min hoj kostar 1200kr hel/hel... Föreslagen höjning påverkar knappast min standard!!

nä men så kör du ju en glidare också....:D :)
 

Henning!

Hör av dig till en gammal släkting! NU!
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Vid hoppet på Skånelavägen
Hoj
Byter hela tiden. Köper och köper.
magnus_moss skrev:
2671227 Hur sjutton kan det komma sig att det finns 2800 människor på detta forum som tycker att ANDRA ska betala för deras nöjen och de kostnader detta nöje för med sig?

Såklart!!! att var och en ska betala för sina nöjen!!!

Skönt att höra sådana välriktade kommentarer.


/H
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
min olycka ex. först sjukhusvård för 100k lätt...

försäkringsbolaget ska ut med 150 k för fordonen och sedan ytterligare 400k i invaliditets-ersättning....

sen får jag 80% sjukersättning av försäkringskassan 12,7k i mån. blir nog sjukskriven 2år totalt..*24mån.

sedan skaförsäkringsbolaget ut med 20% sjukersättning 3,6k...* 24 mån.

sen ska det bekostas polisutredningar..

20k för utrustning..

vi hamnar på 1000 000kr totalt.... för att en idiot skippade väjningsplikten..[/QUOTE] Konstigt att du inte tycker annorlunda efter att det verkar fungerat bra för dig ! Det här exemplet gör mig glad för det betyder att mina skattepengar "arbetade" som jag förväntade mig ! Hoppas du är helt ok numer !
 
Last edited:

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
mt-01martin skrev:
2669886 Va har du för försäkringsbolag där du betalar 1200:- ????? ja betalar 3700:- för samma hoj.

Har inget konkret att tillföra som så, dock såg jag att du bodde i Göteborg, och den andra MT ägaren i Helsingborg, kan detta motivera prisskillnaden ?

Ang prishöjningen, gillar inte läget, men det är dyrt o trilla av en plastraket i 180 knutar.
 

TopperHarley

Jaha?
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
FZ6-N
gabor2 skrev:
2670938 När skattesänkningarna är i balans med fördyrningen så skulle jag vara nöjd !
Men så varken är det eller kommer det att bli ! Tyvärr ser det ut att bli 1000
lapp in och 10000 ut och försämringar som grädde på moset !

Skillnaden är ju att du har ett val: Pröjsa för så dyr hoj man vill, eller använd pengarna till annat. Det är en frihetsfråga för mig, jag vill ha kontroll över vad mina pengar används till.
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
TopperHarley skrev:
2672525 Skillnaden är ju att du har ett val: Pröjsa för så dyr hoj man vill, eller använd pengarna till annat. Det är en frihetsfråga för mig, jag vill ha kontroll över vad mina pengar används till.


Själv så skulle jag vilja även i fortsättningen kunna välja att försäkra till en vettig premie än kontrollera de 1000 spännen de erbjuder .Just nu ser det ut som förslaget snarare begränsar mina val .
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top