Fråga..Vem f..n röstar så här???

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Ubbejävel skrev:
2672940 Klock??

Jag påstod aldrig att du inte hade råd att betala, jag skrev bara att jag hade det...

Och visst är det så att det är effekthysterin som har gjort att det måste dras en gräns nånstans.. Ju snabbare bågarna är, desto fler kör ihjäl sig eller skadar sig svårt och någon åker på att betala.... Enkel matematik..


Klock=klok :pannkyss enkelt att förstå :pannkyss


OK, då tycker jag att vi hämtar pålitlig statestik från 2003-2005 och kollar olyckor!

Du har inte fatta varför dom höjer A-kassan heller va?
 

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Ort
Motala
Hoj
Predom Dezamet
GsxrAbuser skrev:
2672951 Klock=klok :pannkyss enkelt att förstå :pannkyss


OK, då tycker jag att vi hämtar pålitlig statestik från 2003-2005 och kollar olyckor!

Du har inte fatta varför dom höjer A-kassan heller va?

A-kassan har ju inte nånsin gått ihop sig heller, det är därför..
Låt oss säga att jag inte vore med i A-kassan, det blir dåliga tider igen och jävligt många blir arbetslösa. Då vill inte jag att du som är med i A-kassan ska få ersättning från staten när A-kassepengarna är slut och jag själv inte får ett öre trots att jag betalar lika mkt skatt som du.. Näe om A-kassepengarna är slut så är de slut, då ska inte staten behöva skjuta till..

A-kassan är också en försäkring som måste kunna bära sig själv...
 

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Ubbejävel skrev:
2672964 A-kassan har ju inte nånsin gått ihop sig heller, det är därför..
Låt oss säga att jag inte vore med i A-kassan, det blir dåliga tider igen och jävligt många blir arbetslösa. Då vill inte jag att du som är med i A-kassan ska få ersättning från staten när A-kassepengarna är slut och jag själv inte får ett öre trots att jag betalar lika mkt skatt som du.. Näe om A-kassepengarna är slut så är de slut, då ska inte staten behöva skjuta till..

A-kassan är också en försäkring som måste kunna bära sig själv...


Ja, men som du förklara det så händer det mer olyckor nu och därför ska det höjas för oss som åker en nyare sporthoj.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Ubbejävel skrev:
2672964 A-kassan har ju inte nånsin gått ihop sig heller, det är därför..
Låt oss säga att jag inte vore med i A-kassan, det blir dåliga tider igen och jävligt många blir arbetslösa. Då vill inte jag att du som är med i A-kassan ska få ersättning från staten när A-kassepengarna är slut och jag själv inte får ett öre trots att jag betalar lika mkt skatt som du.. Näe om A-kassepengarna är slut så är de slut, då ska inte staten behöva skjuta till..

A-kassan är också en försäkring som måste kunna bära sig själv...

Detta är lögn!!! A-kassan är en försäkring som burit sig själv i många år! Men nu skall staten "stjäla" av en självfinansierad instans.
 

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Ort
Motala
Hoj
Predom Dezamet
sporTlovEr skrev:
2672992 Detta är lögn!!! A-kassan är en försäkring som burit sig själv i många år!
'

Den bär sig så länge det inte är lågkonjunktur, iaf jag minns när det var pisstider och staten blev tvingade att skjuta till mängder med stålar..
 

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
kalix
Hoj
GSXR 750 -87
wannagofast skrev:
2669419 Hmm.. Jag är 37år och har haft körkort sedan -85..
Har haft mina hundår på skithojar för att jag helt enkelt inte haft råd med bättre.. förrän nu!!
Så jag fäller inga tårar för att "Sigge-snorvalp" inte har råd att försäkra sin turbo-busa..
Sluta pip och köp dig en RD125!!

Ta mig fan klockrent! :tummenupp
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Ubbejävel skrev:
2673000 '

Den bär sig så länge det inte är lågkonjunktur, iaf jag minns när det var pisstider och staten blev tvingade att skjuta till mängder med stålar..

A-kassan är en försäkring som ALLA som har ett jobb(om man är smart) även arbetslösabetalar in till, det vill nu nya aliansen tvångsansluta folk till vilket isig kan vara bra om de som är medlemmar vinner några förmåner, vilket nu inte är fallet(ex höjd a-kassersätning) men samtidigt som avgiften kommer att höjas, smart:yoparty snart kommer väl en sänkt a-kassersättning med som plåster på såren:tummenupp
Skattesänkningarna kommer:confused: :va
 
Last edited:

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Ort
Motala
Hoj
Predom Dezamet
sporTlovEr skrev:
2673008 A-kassan är en försäkring som ALLA som har ett jobb(om man är smart) även arbetslösabetalar in till, det vill nu nya aliansen tvångsansluta folk till vilket isig kan vara bra om de som är medlemmar vinner några förmåner, vilket nu inte är fallet(ex höjd a-kassersätning) men samtidigt som avgiften kommer att höjas, smart:yoparty snart kommer väl en sänkt a-kassersättning med som plåster på såren:tummenupp
Skattesänkningarna kommer:confused: :va

Om alla är med i A-kassan så blir det ju mer ok för staten att skjuta till stålar om det skulle behövas också tycker jag även om tanken är att det inte ska behövas..

Hur det blir med skattesänkningar kontra kostnadsökningar återstår väl att se men det ser ju lite halvmörkt ut just nu..
 

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
kalix
Hoj
GSXR 750 -87
Det som slår mig är att om det här med höjningen av trafikförsäkringen hade varit ett förslag av det andra blocket, då hade minsann "di blå pöjkarna" gapat! Men men, nu är det som det är och det är väl bara att gilla läget (själv politisk vilde). En till sak som också skapar huvudbry. Enligt ny rapport så är 76% av vägarna i norrbotten underkända ur trafiksäkerhetssynpunkt (mitt län!). Det rimmar illa med en höjning på just trafikförsäkringen iaf... om någon kan förklara det för mig så vore jag tacksam! :)

Ps. Även jag kör s.k. "skithoj" som är rysligt billig att försäkra!
 
Last edited:

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
stranglefoot skrev:
2673086 Det som slår mig är att om det här med höjningen av trafikförsäkringen hade varit ett förslag av det andra blocket, då hade minsann minsann "di blå pöjkarna" gapat! Men men, nu är det som det är och det är väl bara att gilla läget (själv politisk vilde). En till sak som också skapar huvudbry. Enligt ny rapport så är 76% av vägarna i norrbotten underkända ur trafiksäkerhetssynpunkt (mitt län!). Det rimmar illa med en höjning på just trafikförsäkringen iaf... om någon kan förklara det för mig så vore jag tacksam! :)

Ps. Även jag kör s.k. "skithoj" som är rysligt billig att försäkra!


Grattis, till världens fulaste hoj?
 

Nedman

Japp!!
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Storvreta
Hoj
Suzuki DR 650 Dakar
wannagofast skrev:
2669419 Hmm.. Jag är 37år och har haft körkort sedan -85..
Har haft mina hundår på skithojar för att jag helt enkelt inte haft råd med bättre.. förrän nu!!
Så jag fäller inga tårar för att "Sigge-snorvalp" inte har råd att försäkra sin turbo-busa..
Sluta pip och köp dig en RD125!!


så jävla rätt,,,, :)
 

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
kalix
Hoj
GSXR 750 -87
GsxrAbuser skrev:
2673179 Har fortfarande ett argument om du läser ovan! :tummenupp
Och justja din hoj e gammal och ful.

Spelar mig absolut ingen roll vad du har för åsikt! Jag är fortfarande jättenöjd med min hoj! :tummenupp
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
stranglefoot skrev:
2673189 Spelar mig absolut ingen roll vad du har för åsikt! Jag är fortfarande jättenöjd med min hoj! :tummenupp
Den hoj du kör är egentligen anledningen till detta forums "vara".. De som inte förstår att respektera detta.. well.. !!
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Puh jag var och hämta min systersson på dagis och de hade vettigare "argument" än den som pågår här inne, 80% här inne skulle klara sig fint på en tidig -90talare, gratis att försäkra. Dock eftersom man är posör så får man betala för det.

Klart man ska tvinga alla vara med i a-kassan, vill inte att nisse hult ska jobba, sen när han får sparken ska han leva på socialbidrag, dom pengarna ska gå till de sjuka och utsatta i sammhället inte nån latmask som inte kan ställa sig och flippa burgare för han inte får de coola jobbet han vill ha men inte är kompetent nog att få.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top