GsxrAbuser
Drygast i stan!
Archan skrev:2673344Hur gammal är du egentligen?
Ja gissa så blir det hela lite roligare.
Archan skrev:2673344Hur gammal är du egentligen?
GsxrAbuser skrev:2673935Ja gissa så blir det hela lite roligare.
[- sNaIjK -] skrev:2674211någon som har koll på när den beryktade tusenlappen kommer?
sporTlovEr skrev:2674229Först var det en 1000-lapp sänkning per person i en 2 barnsfamillj med 2 förvärvsarbetande, blev ändrat till 500 kr per person i en sådan familj, för att sedan ytterliggare sänka till 500 kr för det hushållet, säkningen av den aviserade 1000-lappen per person är inte slut än..
[- sNaIjK -] skrev:2674247verkar tydligen inte bättre, känns kul när det kom en inbetalning till a-kassan på 5000:- precis innan jul
Jo, för det är bara gubbar som ska få köra hoj eller? Förglöm ej att även du en gång har varit ung. Jag kommer fortsätta köra SPORTHOJ, gärna litersmaskiner, oavsett höjning eller inte. Oavsett försäkring eller inte.wannagofast skrev:2669419Hmm.. Jag är 37år och har haft körkort sedan -85..
Har haft mina hundår på skithojar för att jag helt enkelt inte haft råd med bättre.. förrän nu!!
Så jag fäller inga tårar för att "Sigge-snorvalp" inte har råd att försäkra sin turbo-busa..
Sluta pip och köp dig en RD125!!
Ubbejävel skrev:2674174Jag är dålig på att gissa ålder men jag är ganska säker på att du heter Hällsten..
Two stroke man skrev:2669431Exempelvis tycker jag inte om att via min skattsedel ska behöva betala extrapoliser som krävs under fotbollsmatcher pga fotbollshulliganer. Dessa kostnader skall naturligtvis bekostas av fotbollsklubbarna.
Och enligt samma logik kräver jag inte heller att en ensamstående mamma via sin skattsedel ska betala för skador jag drar på mig pga mitt högriskbeteende när jag är ute och adrenalin-knarkar.
Two stroke man skrev:2669431Exempelvis tycker jag inte om att via min skattsedel ska behöva betala extrapoliser som krävs under fotbollsmatcher pga fotbollshulliganer. Dessa kostnader skall naturligtvis bekostas av fotbollsklubbarna.
Och enligt samma logik kräver jag inte heller att en ensamstående mamma via sin skattsedel ska betala för skador jag drar på mig pga mitt högriskbeteende när jag är ute och adrenalin-knarkar.
Och så fick vi då äntligen ett inlägg som berättigar de höga premier försäkringsbolagen kräver av unga mc-förare..Afterburner skrev:2674438Jo, för det är bara gubbar som ska få köra hoj eller? Förglöm ej att även du en gång har varit ung. Jag kommer fortsätta köra SPORTHOJ, gärna litersmaskiner, oavsett höjning eller inte. Oavsett försäkring eller inte.
AMEN
Att jämföra fritidsintresse med vardagligt familjeliv är befängt!!gabor2 skrev:2674544Var drar man gränsen då ? Den ensamstående mammans barn hon skaffat efter en blöt en på stan skall hon då ha av min skatt när hon var så "oförsiktig"eller Arne 112 som inte fattade att det var halt ute och sopa sönder höften skall han ha av min skatt eller skall han stå för sina egna kostnader !? Denna logik faller som en fura !!!Båda håller sig med högriskbeteenden om ni frågar mig !!!
stranglefoot skrev:2673086Det som slår mig är att om det här med höjningen av trafikförsäkringen hade varit ett förslag av det andra blocket, då hade minsann "di blå pöjkarna" gapat! Men men, nu är det som det är och det är väl bara att gilla läget (själv politisk vilde). En till sak som också skapar huvudbry. Enligt ny rapport så är 76% av vägarna i norrbotten underkända ur trafiksäkerhetssynpunkt (mitt län!). Det rimmar illa med en höjning på just trafikförsäkringen iaf... om någon kan förklara det för mig så vore jag tacksam!
Ps. Även jag kör s.k. "skithoj" som är rysligt billig att försäkra!
wannagofast skrev:2674644Och så fick vi då äntligen ett inlägg som berättigar de höga premier försäkringsbolagen kräver av unga mc-förare..
wannagofast skrev:2674644Och så fick vi då äntligen ett inlägg som berättigar de höga premier försäkringsbolagen kräver av unga mc-förare..
Att jämföra fritidsintresse med vardagligt familjeliv är befängt!!
Jag segelflyger under sommaren och detta gör att min olycksfallsförsäkring är betydligt högre än för "ensamma mamman".. Men inte fan kan jag begära att mitt "högriskbeteende" ska finansieras av henne..
GsxrAbuser skrev:2674466Ja vad roligt du vet vad jag heter i efternamn grattis!
Vill du vet vad jag heter i förnamn och mellannamn?
Förövrigt så frågade jag inte dej eller hur?
/mvh jonas <---Förnamn!
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |