Fråga..Vem f..n röstar så här???

kubi

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2003
Ort
gbg
Hoj
yamaha r6
jag tycker hojningen av a kassan är aktzeptabel men att hoja trafikförsäkringen är för jävligt...
man kan fa mer pengar in til staaten utan att göra dumma saker...
jag är ingen nazist eller sånt är själv invandrare men staaten kan sluta sponsra med socialbidrag de finns många som utnutar systemet
de får socialbidrag hyran är betalt jobbar svart och spårvagnskortet ingår i de och om de inte räker så skillar manga sig på pappret kvinnan far en egen lägenet och den hyrs ut som andra hand ( har bara hört fran nagra fall) ...

så vill de ha mera pengar in sa finns de olika möjligheter för en arbetare ska inte lida för de och i värsta fall sluta med sin hobby ....
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
[- sNaIjK -] skrev:
2674211 någon som har koll på när den beryktade tusenlappen kommer?

Först var det en 1000-lapp sänkning per person i en 2 barnsfamillj med 2 förvärvsarbetande, blev ändrat till 500 kr per person i en sådan familj, för att sedan ytterliggare sänka till 500 kr för det hushållet, säkningen av den aviserade 1000-lappen per person är inte slut än..
 

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Stulen
sporTlovEr skrev:
2674229 Först var det en 1000-lapp sänkning per person i en 2 barnsfamillj med 2 förvärvsarbetande, blev ändrat till 500 kr per person i en sådan familj, för att sedan ytterliggare sänka till 500 kr för det hushållet, säkningen av den aviserade 1000-lappen per person är inte slut än..


verkar tydligen inte bättre, känns kul när det kom en inbetalning till a-kassan på 5000:- precis innan jul :huvet
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Jösses, detta måste vara årets största psuedo-konflikt!
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
[- sNaIjK -] skrev:
2674247 verkar tydligen inte bättre, känns kul när det kom en inbetalning till a-kassan på 5000:- precis innan jul :huvet

God Jul...:rolleyes: Jag tror lugnt vi kan slå fast att den stackare med en inkomst under 10-15 prisbasbelopp/år som röstade fram den sittande regeringen i hopp om att utgöra en prioriterad skara - det stackars människan är ÄGD (som "Di unge" numer säger...).

OM man vill rösta efter sin egen plånbok eller situation (och inte fördunklar sitt val med ideologi eller utveckling på längre sikt) är det nog som det alltid varit - lägre inkomst = rött, högre inkomst = blått.

Det finns ju alltid några "troende" som försöker övertyga oss om att Kejsaren faktiskt är iklädd dyra, snygga och moderna kläder, men i skenet av nutidshistorien är nog en cynisk, avvaktande inställning till de missionerandes budskap det som håller i längden!

Nå ja - vi rättar väl munnen efter matsäcken och låter de troende argumentera! Jag tycker att det ligger en hel del i stranglefoot:s filosofi - och den som resonerat annorlunda bör tänka efter INNAN de masar sig till röstbåset nästa gång:tungan

God Jul, pulvergubbar!
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
För att göra en politisk fråga av det (vilket det är) så är frågan liksom ovan om man vill ha någa hundra extra som arbetslös, eller ett jobb!?

Höjningen är förekommen av ett underskott i förhållandet kostnad / intäkt för hojåkare. Ska vi subventioneras? Ska hembygdsföreningar subventioneras? I mina ögon ska eventuella Robin Hood-fasoners fördelar tillfalla de som sitter i skiten, typ ensamma mamman och Göte 73. Inte adrenalinknarkande (vuxna) pojkar som kan lägga hundra kakor på en hoj för att gnälla på nån tusenlapp i efterhand!

Helt klart mot en kampanj!
 

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Suzuki SV1000S K4
wannagofast skrev:
2669419 Hmm.. Jag är 37år och har haft körkort sedan -85..
Har haft mina hundår på skithojar för att jag helt enkelt inte haft råd med bättre.. förrän nu!!
Så jag fäller inga tårar för att "Sigge-snorvalp" inte har råd att försäkra sin turbo-busa..
Sluta pip och köp dig en RD125!!
Jo, för det är bara gubbar som ska få köra hoj eller? Förglöm ej att även du en gång har varit ung. Jag kommer fortsätta köra SPORTHOJ, gärna litersmaskiner, oavsett höjning eller inte. Oavsett försäkring eller inte.
AMEN
 

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Ubbejävel skrev:
2674174 Jag är dålig på att gissa ålder men jag är ganska säker på att du heter Hällsten..


Ja vad roligt du vet vad jag heter i efternamn :D grattis!

Vill du vet vad jag heter i förnamn och mellannamn?

Förövrigt så frågade jag inte dej eller hur? :huvet

/mvh jonas <---Förnamn!
 

Fraz

Varå då, då é la re så!..
Gick med
7 Mar 2004
Ort
Floda (GBG)
Hoj
Blå/Gul HUSA liten Svart min kina
Two stroke man skrev:
2669431 Exempelvis tycker jag inte om att via min skattsedel ska behöva betala extrapoliser som krävs under fotbollsmatcher pga fotbollshulliganer. Dessa kostnader skall naturligtvis bekostas av fotbollsklubbarna.

Och enligt samma logik kräver jag inte heller att en ensamstående mamma via sin skattsedel ska betala för skador jag drar på mig pga mitt högriskbeteende när jag är ute och adrenalin-knarkar.

Så jävla rätt sagt:tummenupp
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Two stroke man skrev:
2669431 Exempelvis tycker jag inte om att via min skattsedel ska behöva betala extrapoliser som krävs under fotbollsmatcher pga fotbollshulliganer. Dessa kostnader skall naturligtvis bekostas av fotbollsklubbarna.

Och enligt samma logik kräver jag inte heller att en ensamstående mamma via sin skattsedel ska betala för skador jag drar på mig pga mitt högriskbeteende när jag är ute och adrenalin-knarkar.

Var drar man gränsen då ? Den ensamstående mammans barn hon skaffat efter en blöt en på stan skall hon då ha av min skatt när hon var så "oförsiktig"eller Arne 112 som inte fattade att det var halt ute och sopa sönder höften skall han ha av min skatt eller skall han stå för sina egna kostnader !? Denna logik faller som en fura !!!Båda håller sig med högriskbeteenden om ni frågar mig !!!
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Afterburner skrev:
2674438 Jo, för det är bara gubbar som ska få köra hoj eller? Förglöm ej att även du en gång har varit ung. Jag kommer fortsätta köra SPORTHOJ, gärna litersmaskiner, oavsett höjning eller inte. Oavsett försäkring eller inte.
AMEN
Och så fick vi då äntligen ett inlägg som berättigar de höga premier försäkringsbolagen kräver av unga mc-förare..

gabor2 skrev:
2674544 Var drar man gränsen då ? Den ensamstående mammans barn hon skaffat efter en blöt en på stan skall hon då ha av min skatt när hon var så "oförsiktig"eller Arne 112 som inte fattade att det var halt ute och sopa sönder höften skall han ha av min skatt eller skall han stå för sina egna kostnader !? Denna logik faller som en fura !!!Båda håller sig med högriskbeteenden om ni frågar mig !!!
Att jämföra fritidsintresse med vardagligt familjeliv är befängt!!

Jag segelflyger under sommaren och detta gör att min olycksfallsförsäkring är betydligt högre än för "ensamma mamman".. Men inte fan kan jag begära att mitt "högriskbeteende" ska finansieras av henne..
 
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
stranglefoot skrev:
2673086 Det som slår mig är att om det här med höjningen av trafikförsäkringen hade varit ett förslag av det andra blocket, då hade minsann "di blå pöjkarna" gapat! Men men, nu är det som det är och det är väl bara att gilla läget (själv politisk vilde). En till sak som också skapar huvudbry. Enligt ny rapport så är 76% av vägarna i norrbotten underkända ur trafiksäkerhetssynpunkt (mitt län!). Det rimmar illa med en höjning på just trafikförsäkringen iaf... om någon kan förklara det för mig så vore jag tacksam! :)

Ps. Även jag kör s.k. "skithoj" som är rysligt billig att försäkra!


Detta är för djävligt, med tanke på hur många miljarder det går in till vägverket varje år, nu måste de till och med be om extra miljoner för att fixa raset på E6:an, vad fan GÖR de av pengarna????? Dessutom får de in massor av miljoner i samband med när folk kör upp för Bil/mc/lastbil/buss och gör teoriprov.

Och vägverket som jobbar så hårt för en 0-vision, och de´har ju t om kommit på ett sätt att mjölka ur ännu mera pengar ur de som blir handledare för övningskörare i bilar.

Vägverket är bara intresserad av PENGAR. 0-visioner skiter de helt o fullt i, de bara hånar och häcklar.
 
Last edited:

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
wannagofast skrev:
2674644 Och så fick vi då äntligen ett inlägg som berättigar de höga premier försäkringsbolagen kräver av unga mc-förare..

Sant.

Finns kanske en anledning till varför 25åringen har högre premie en 35år+, risktagandet är klart större i yngre år.

Tror att bolagen kommer individanpassa premierna mer i framtiden, tex man får skriva på att hojen ej körs av någon annan m.m.
Personligen skulle jag se positivt på en sådan försäkringsmodell för då slipper vi betala för skenförsäkringarna m.m.
 

"Ojje"

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2006
Ort
Oxelösund
Hoj
Honda CBX 1000
Jag är ju äldre också men jag tycker synd om de som har försäkringar som är orimligt höga.
Kan man inte ha en rimlig peng som man betalar per säsong och så höjer man självrisken istället?

Å andra sidan så vet jag att det finns förare (ofta yngre) som nästan verkar skita i om de löper en STOR risk att krascha.
Det syns tydligt i deras körstil men det är väl det det går ut på, adrenalinkicken, och de får gärna ha en stor årspremie.
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
wannagofast skrev:
2674644 Och så fick vi då äntligen ett inlägg som berättigar de höga premier försäkringsbolagen kräver av unga mc-förare..


Att jämföra fritidsintresse med vardagligt familjeliv är befängt!!

Jag segelflyger under sommaren och detta gör att min olycksfallsförsäkring är betydligt högre än för "ensamma mamman".. Men inte fan kan jag begära att mitt "högriskbeteende" ska finansieras av henne..

Nonsens ! Vissa skaffar aldrig barn och andra köper sh hoj ! båda förtjänar att få utvecklas som det passar dem ! Att syssla med sporter eller intressen som utmanar och utvecklar kan aldrig vara fel ! lev i en låda om du inte har råd med försäkringen är det dummaste man kan säga när det finns ett mycket bra och fungerande system som nu monteras ned ! sorgligt !
 

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Stulen
GsxrAbuser skrev:
2674466 Ja vad roligt du vet vad jag heter i efternamn :D grattis!

Vill du vet vad jag heter i förnamn och mellannamn?

Förövrigt så frågade jag inte dej eller hur? :huvet

/mvh jonas <---Förnamn!


Björn i mellannamn va? :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top