Frågor inför körkort nästa år!

tottelias

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Södermalm
Hoj
z800 ,CBR1000RR -08, R1 -06 såld, R1 -99 stulen
Du kan göra riskettan (sitta o lyssna på en snubbe i tre timmar bara) lame, risktvåan måste du ha körkortstillstånd för om jag inte minns fel. Teorin kan du boka efter riskkurserna e klara. Riskettan var helt onödig o ogivande kanske e bra för yngre förare som du. Risktvåan var lite roligare men lärde mej inget speciellt på den heller. Sen är det bara boka teorin och den gäller i ett år.

St:Eriks skulle jag precis skriva att du skulle skippa men det slipper jag ju nu när dom inte har "din" utbildning.
Dom släppte iväg en kille på uppkörning och stack sen iväg vilket resulterade i att han när han misslyckades med uppkörningen fick köra hem hojen själv. Jävligt oseriöst av både skola och elev..

Mitt tips är www.jarlatrafikskola.se där tog jag min lapp, har bara gott att säga om den skolan och folket som arbetar där.

St Eriks tog jag mitt t på skitbra skola bra priser o Uffe o Alex riktigt bra lärare. Jarls e ju kända för att maska lektioner. 6 lektioner tog jag sen var det klart.

Tror cbr125 blir lite liten för dog om du e 190, dem e sjukt liten förr iallafall. Satsa på yzf-r125 grymt snygg ser ut som r6an inte särskilt liten, eller aprilia125.
 
Last edited:

galten1234

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple 2015
Kollade upp Lötsjö Trafikskola men även dom saknar A1 körkorts utbildning.. Verkar vara svårt att hitta någon trafikskola som har det!

Tar gärna emot fler tips om trafikskolor! Håller på att söka runt lite själv också men som sagt saknar de flesta körskolor A1 utbildningen.

Förresten kan väll Körkortstillståndet ansökas om innan man fyller 16 va? Så att man har det klart till April!
 

josman

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
sthlm
Hoj
FZ1N-09. Fiddy 110cc
St:Eriks skulle jag precis skriva att du skulle skippa men det slipper jag ju nu när dom inte har "din" utbildning.
Dom släppte iväg en kille på uppkörning och stack sen iväg vilket resulterade i att han när han misslyckades med uppkörningen fick köra hem hojen själv. Jävligt oseriöst av både skola och elev..

.


Mycket duktigt att uttala dig i något som du inte vet något om eller var det din kompis, bror eller arbetskamrat? Det kanske var någon som du pratade med hastigt på banan? Eller tom att du var hört det från någon annan?
Ex: Om du ser någon med en hyrbil från Statoil köra full och sen köra på en människa, är det Statoils fel eller föraren? Med ditt resonemang är det väl Statoils fel då?
Här ovan kan ni se en av anledningarna att skolor slutar hyra ut motorcyklar till uppkörningen.
När provet bokas av eleven är det eleven själv som ansvarar för transport, vi bistår med hjälp om det är möjligt.
Är det ett prov som är bokat av oss är vi med eleven från start till slut, skulle bara fattas.

Galten1234, 125 Utb finns på S:t Erik

Risk1 och Risk2 är som baken, delad!
De flesta tycker att det är nyttigt men det är individuellt, vissa kan allt och vissa är nybörjare!

Tanken med Risk1 är att man skall göra den innan man har börjat köra eller precis börjat, gör man den på slutet kommer vissa saker bli mer självklara då man har erfarenhet.
Risk2:an skall förläggas till slutet av utbildningen för eleven och utbildarens skull. Det är så att om man vet att man kan köra hoj(ex klarar du av att köra från Sthlm till Vaxholm utan att krocka, ramla eller köra i diket) klarar du R2:an

Om jag personligen skulle behöva pröjsa mellan 2000-4000 för en upplevelse/utbildning skulle jag försöka få ut så mycket som möjligt för pengarna. Det innebär att ju duktigare man är desto enklare blir det att uppleva/tillgodogöra sig kunskaperna men har man endast ambitionen att gå dit och ta sig igenom och få godkänt är det också fullt möjligt dock tycker jag att det skulle vara bortkastade pengar!

Kan skriva ihop en liten guide på hur man bör göra för att ta kortet mest effektivt om det finns intresse.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top