David
Ny medlem
På St1-pumparna får man fylla i detta belopp som "bokas upp" på kortet själv. Om jag inte minns helt fel
Så var det på min lokala st1, men dom fick byta till vanliga terminaler för alla åkte till shell i stället.
På St1-pumparna får man fylla i detta belopp som "bokas upp" på kortet själv. Om jag inte minns helt fel
Det är spärrat hos bensinbolaget antar jag. För att man inte ska tanka som en tok med stulna kort.
Så var det på min lokala st1, men dom fick byta till vanliga terminaler för alla åkte till shell i stället.
Nä, men du är skyldig att vara aktsam., men bilister är inte skyldiga att stanna för blinkande gult?
Vanliga trafikregler gäller, högerregel eller skyltning, vad som nu är tillämpbart.Är det inte högerregeln som gäller vid gulblink? Alternativt lämplig tilläggsskylt.
Elefanthanen kallas väl elefanttjurjag har förresten en fråga jag undrat på i många många år.
Företaget CargoBull, varför har dom en elefant som logga?
Elefanthanen kallas väl elefanttjur
Jo det är väl möjligt men det låter ändå dumt tycker jag. En bull är ju en bull liksom.
Australiensiskt, Australiskt eller Australienskt? Är alla rätt? Instinktivt känns det första mest riktigt.
Köttigt många poäng i Alfapet om det läggs på rätt ställe...
Förresten! Om man är osäker på skillnaden mellan kex och kaka så låter man bakverket ligga framme en tid. Ett kex blir då mjukt från att ha varit hårt och en kaka blir hård från att ha varit mjuk. (Källa: Stephen Fry, BBC-programmet QI.)
Enligt en språkvårdare på DN brukar/bör man använda Australisk när man avser urbefolkningen men Australiensisk i alla andra fall.
Fast "australis" kommer ju från latin och betyder bara sydlig (allt under ekvatorn?) så "australisk" blir väl också lite konstigt då det inte refererar till just Australien?
Enligt en språkvårdare på DN brukar/bör man använda Australisk när man avser urbefolkningen men Australiensisk i alla andra fall.
Ja, fast med den inte alltför utbredda kunskapen i latin nuförtiden så tror jag att de flesta i första hand refererar till Australien när de hör ordet australisk.
Jag föredrar ju att använda aboriginer om urinnevånarna, mindre förväxlingsrisk.
Australisk vs australiensk vs australiensisk säger ju inte så värst mycket egentligen...
Lite som amerikan och amerikanare. De flesta använder amerikanare fel.
Varför har pensionärer så jäkla bråttom hela tiden?
Dom tränger sig i affären, sliter åt sig kvällstidningen och rusar ut på gatan för att i nästa sekund sätta på sig läsglasögonen och hånleende stå och läsa det finstilta på någons p-bot.
Märkligt.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |