Jag har min intigritetsruta i den vill jag inte ha människor jag inte känner eller som luktar illa. Gamla människor luktar illa, ungefär som gympapåsen man hade i 1:an.
men de kanske tycker du är söt o vill känna din närhet?!
Jag har min intigritetsruta i den vill jag inte ha människor jag inte känner eller som luktar illa. Gamla människor luktar illa, ungefär som gympapåsen man hade i 1:an.
Ibland får man en sån där jävla fundering i huvudet som man inte blir av med. En fundering/fråga som man aldrig riktigt får tillfälle att fråga eller reda ut. En fundering eller fråga som rent av kanske känns dum att fråga. Man tänker kanske "Är jag dum i huvudet eller varför fattar jag inte detta?"
Därför tänkte jag att vi kunde ställa dessa typer av frågor i denna tråden och spekulera lite tillsammans. Frågor du aldrig riktigt vågat ställa till någon och som bara legat kvar i bakhuvudet. Frågor man SKULLE kunna googla fram men som är roligare att diskutera på SH. Dags att kliva fram ur mörkret och bekänna idioti!
Jag börjar:
När jag klipper mina naglar på fingrarna så går det alltid jävligt bra när jag klipper den vänstra handen (alltså håller saxen med den högra handen), men när jag ska klippa den högra handen och således tar saxen i den vänstra handen så går det åt helvete. Varför är det så? Den vill prompt inte klippa ordentligt när jag håller saxen i den vänstra handen. Har det med vinkeln att göra eller hur saxen är slipad? Jag förstår inte.
Nja, nu far du allt med osanning. När man är 7 år luktar man inte svett. Då återstår bara alternativet att du hade ett osunt förhållande till din gympapåse.
Jag är själv vänsterhänt och kan påpeka att har jag en normal sax så på något jävla sätt fungerar det knappt att klippa sönder ett simpelt A4-ark.....
man tycker det inte borde vara något skillnad, men det blir ett jäkla arbete för att lyckas klippa av eller sönder något med sax för oss vänsterhänta, skiten bara viker sig istället för att gå i delar.
LJ Lundmark skrev:He,he, testa att prova med en sax som är till för vänsterhänta! Då skall du nog se att det går bättre!
sledgehammer skrev:Kanske dags att ge upp saxen och införskaffa en nagelklippare?
Jörgen Karlsson skrev:"Fan vad nice du är, eru bög LR?"
/J
Ärligt talat jag minns faktiskt inte om det luktade illa, men vissa hade duschhjälm. Jag tyckte det var coolt men hade ingen själv, man luktade nog inte illa men tanken av att gympapåsen hängde i klassrummet hela terminen (ja så var det förr i tiden) så får man den uppfattningen att det ska ha luktat illla men det gjorde det säkert inte. Sockiplast hade man också och drack oboy och spelade 8-bit när man kom hem från skolan. På den tiden var det skola man lärde sig skrivstil, ungar får inte lära sig skrivstil i skolan längre. Så då kan jag ställa den frågan varför ska dom sluta med det ?
Inte för att man använder det idag men...
Det är en högst relevant fråga. Jag får intrycket att vi är ungefär jämngamla och då kommer ju frågor som "Vart tog Top Kvick vägen?" upp.
När jag gick på lågstadiet började alltid skoldagen med psalmsång + fader vår (OBS! Vanlig kommunal skola!) innan förtrycket satte fart på allvar.
Varför slipper dagens barn höra skolfrökens erbarmerliga orgelspel?
...
På den tiden var det skola man lärde sig skrivstil, ungar får inte lära sig skrivstil i skolan längre. Så då kan jag ställa den frågan varför ska dom sluta med det ?
Inte för att man använder det idag men...
VA?! Lär sig inte ungjävlarna skrivstil längre?! Undra på att det ser ut som det gör i världen. Annat var det på min tid...
Men vadå "inte använder det idag"? Jag använder det alltid när jag antecknar saker som ingen annan behöver läsa. (Min handstil är för övrigt en mycket effektiv krypteringsalgoritm )
Jag satt precis och tänkte ta upp tramporgeln !
Jag är lite yngre är nog bland dom sista generationerna som vart tvättad på det där sättet.
Jag kan fortfarande en afrikansk sång som vi sjöng varje dag innan vi gick hem, den handlade om att man inte ville bli uppäten av lejon.
Det skrämmande är att man har många jämnåriga som kan "för han har öppnat pärleporten"
men de kanske tycker du är söt o vill känna din närhet?!
För att inte slösa på kaffe förståsDet är nästa fråga jag har, varför dricker gamlingar kaffe från fatet ?
Det kanske är en affärsidé att hyra ut sig själv till bridgepartyn där dom saknar en spelare som kanske ramlat av pinnen. Hyra ut sig själv som sällskap och fikakompis, fast det blir inte direkt latte med brownies på stan. Blir 7 sorters torra kakor som man inte får doppa i kaffet för det dricker man från fatet.
Det är nästa fråga jag har, varför dricker gamlingar kaffe från fatet ?
För att inte slösa på kaffe förstås
Gamlingar växte ju upp i tider före det materiella överflöd vi ser idag och då var det till att ta vara på lyx som mat och dryck.
För att förr i tiden kokade man kaffet och drack det svart, då blev det varmt.
Dagen kaffebryggare lämmnar en fesljummen smörja som det dessutom hälls mjölk i, så då kan man bälga i sig direkt ur koppen.
Dessutom frigörs mer arom om man sörplar från fat, prova vetja!
He,he, testa att prova med en sax som är till för vänsterhänta! Då skall du nog se att det går bättre!
Duschhjälm, vad är det? Hade nån kommit in i duschen i hjälm hade vi spöat upp ufot...men vissa hade duschhjälm.
SLUTA JAG ÄR INTE GHEI!
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |