SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Är det svårt att byta kamaxlar om man är en hobbymekare?
Det beror på, är du en blåst hobbymekare?
Normalt sett, inte så värst....
Är det svårt att byta kamaxlar om man är en hobbymekare?
Det beror på, är du en blåst hobbymekare?
- Nja..njaää....
Jag har lyckats byta framgafflar och svingar o så, men aldrig rotat i motorn.
En annan detalj är ju att dra åt överfallen med rätt moment och inte blanda ihop deras inbördes placering. Jo, det är inte heller en helt gängse kunskap hos vissa blivande motorforskare.
Japp, naturligtvis får ni skylla på varann Sen får ni båda varsin bot efter genidraget där ni självmant förklarat att ni är två handledare i samma fordon som inte lyckats uppmana eleven att hålla hastighetsbegränsningen. Sen blir ni båda ev. av med handledartillståndet, jämlikt du vet och dottern förblir utan körkort.
Ungefär så.
Oavgjort i första kvarten för Vetlanda
I kväll avgjordes de första kvartsfinalerna i Elitserien i Speedway. Vetlanda som körde på hemmaplan fick med sig ett oavgjort resultat.
Det blev en dramatisk kväll för hemmalaget Vetlanda som flera gånger under kvällen låg under. Som mest låg de under med fyra poäng men hela tiden kom de i kapp. Matchen slutade senare 45-45.
Det vill säga att inget av lagen har något försprång inför nästa match som körs på tisdag. Den som vinner den går vidare till semifinal.
En Varadero med insprut e grym semesterhoj med packning - soppasnål och har ändå nästan 100 pållar med gött vrid till bra pris - ensam är det nästan lite sporttourer med lite markfrigång.
Man kan cruisa i 140 iaf utan att den känns stressad.
Tung hoj annars så det är ingen ökenracer som man tar ut i lerhål.
Fin dock på grusvägar som inte är leriga
Vad ska jag köpa för motorcykel?
Min eländiga kawasaki har blåst en topplockspackning, igen, och nu har jag lite gett upp, åtminstone för nu.
Har alltid velat ha en mille factory, ända sedan jag tog hojkort 07, och nu skulle jag faktiskt ha möjligheten att köpa en gen 2 factory i schysst skick. Knappt.
Men av någon anledning så har jag börjat övertala mig själv att jag behöver köpa en varadero.
Mest för att det finns en till salu i min närhet, med rätt utrustning (orginalväskor, osv) rätt billigt. Saken är den att en sådan hoj skulle passa mina behov rätt bra, då jag mest använder hojen till pendling, har drömmar om att semestra på hoj, och till på köpet har jag blivit med sambo som gärna vill åka mycket på bönepallen.
Dessutom kostar den ungefär en tredjedel av aprilian, och jag _borde_ sätta pengarna på kåken istället.
Frågan är, kommer jag att kunna ha roligt med den, kawan har jag ju kvar i så fall, dock kommer jag inte att lägga många kilometer där, har det visat sig.
Ett annat problem med aprilian är att inte "rätt" hoj egentligen finns till salu just nu.
Beslutsvånda.
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |