irish
Full gas spar tid
Den här kanske funkar, aldrig beställt därifrån själv..Tack men jag har 100 mil till närmaste Nettobutik.
https://danishglobal.com/products/bahncke-hot-dog-ketchup
Den här kanske funkar, aldrig beställt därifrån själv..Tack men jag har 100 mil till närmaste Nettobutik.
Finns det någon firma som säljer dansk senap och ketchup i Sverige? Alltså någon som skickar.
Eller om ni vet vilket fabrikat man ska söka efter? Typ sån dom har på båten till Tyskland, och jag tror varenda danskt gatukök har samma.
Finns det någon firma som säljer dansk senap och ketchup i Sverige? Alltså någon som skickar.
Eller om ni vet vilket fabrikat man ska söka efter? Typ sån dom har på båten till Tyskland, och jag tror varenda danskt gatukök har samma.
Senap finns bara en. Tollarps senap!
Senap köper man i Haparanda eller på ICA Supermarket Boden (Svartbykorsningen/356).
Buy quality, cry once
Visst, den är fin men omväxling förnöjer. Den danska är jäkligt najs den också.
Den här kanske funkar, aldrig beställt därifrån själv..
https://danishglobal.com/products/bahncke-hot-dog-ketchup
Kan ju finnas en bekant som bor i närheten av en butik som kan skicka det? Har ingen koll på vad det kostar med postmord inrikes, men 300 spänn kan det väl inte bli?Tror den funka men det känns dyrt jag plockade ihop fem flaskor senap och ketchup, knappt 2.5 kg och det landade på 305 kr inkl frakt. Får suga en stund på karamellen och fundera på om det är värt det.
Hmmm, är det så att man måste smaka den också? Senap är ett intressant område att botanisera i.
Kan ju finnas en bekant som bor i närheten av en butik som kan skicka det? Har ingen koll på vad det kostar med postmord inrikes, men 300 spänn kan det väl inte bli?
Är nog inte helt omöjligt!2kg kostar 95 kr i frakt, och det var ganska nära där på din länk. Sen var dom nog kanske lite dyra på senapen och kectupen också, som grädde på moset. Eller om man ska skriva som ketchup på moset.
Slog mig att om tex ICA har den senapen i sina skånska butiker kanske man kan beställa hos sin närmaste ICA-butik.
De har ju snott allt, allt det bästa. Gunilla Marmelad t.ex. och min favorit Old English. Den enda som gäller är den som är kokad av "Gamlan" på Slotts i Uppsala (rip). När det begav sig i början av 80-talet skötte jag tryck&pys och dess automatik på plats. Favvo-senapen är Slotts Skåne - trots att den numera tillverkas i Polen.
Är nog inte helt omöjligt!
Från senap till BMW,s vinter mc handskar.
Var till Bike i ärende vinter mc handskar men letar efter ett par som är varma men tunna.
Då fick jag prova BMW,s två handskar i en model. Saledes har handsken en sommar underdel och en vinter överdel och flyttar man handen ett fack upp i handsken har man både vinter underdel o vinter överdel.
Att jag letar efter en liknande handstyp beror på att med höst/vinter handskar sommnar händerna för mej detta sker ej med sommar handskar.
Någon som har testad dessa BMW handskar a 1700:-?
Bike hade inte storkek 12-12,5 hemma o dom kändes lite trånga i storleken lit my pengar att bara slanta upp för att dom skall beställa hem ett par..
Mvh
Jag ska dra hem min husvagn ca15 mil nästa vecka.
Men givetvis så är det körförbud på den då den inte blivit besiktad.
Någon som vet vad som händer om jag blir stoppad av polisen? Blir det böter och kan köra vidare hem eller måste jag ställa den och ta den på bärgningsbil därifrån?
Kommer att ställa undan den och inte använda den på några år när är hemma. Men kanske lika bra att svänga förbi och besiktiga ändå
Från senap till BMW,s vinter mc handskar.
Var till Bike i ärende vinter mc handskar men letar efter ett par som är varma men tunna.
Då fick jag prova BMW,s två handskar i en model. Saledes har handsken en sommar underdel och en vinter överdel och flyttar man handen ett fack upp i handsken har man både vinter underdel o vinter överdel.
Att jag letar efter en liknande handstyp beror på att med höst/vinter handskar sommnar händerna för mej detta sker ej med sommar handskar.
Någon som har testad dessa BMW handskar a 1700:-?
Bike hade inte storkek 12-12,5 hemma o dom kändes lite trånga i storleken lit my pengar att bara slanta upp för att dom skall beställa hem ett par..
Mvh
2 in 1, det är Held som gör dem till BMW och de är faktiskt dyrare om det står "Held" på dem.
Jag har ett par. Det är INTE vinterhandskar utan kombinerar snarare halvtunna sommarhandskar med perforerat känguruskinn för bästa känsla med ett par bra gore-texhandskar för allväderstouring. Dvs allt handlar väl om definitionen av vinter... de funkar utmärkt i temperaturområdet +35 till -2, dvs de temperaturer jag har testat. Beroende på om man har handskydd eller inte så upplevs de olika varma men helt klart är det bra handskar som jag idag svårligen skulle klara mig utan. I mina ögon är konceptet väldigt smart och det funkar i praktiken.
Jag skulle utan att blinka köpa likadana när dessa är utslitna. 2 säsonger mars-oktober, ca 2000 mil hittills, märks inte på dem.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|