Frågor man vågar ställa

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Hur kommer det sig att 3 av (från början) 5 pumpkraftverk i landet finns i Värmland?

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Från det tredje till det fjärde, ABBA's nya skiva, man har ju för fanken snott gitarrstilen från gruppen Yes och albumet Relayer, speciellt låten Soon. Är det så, är det verkligen så? <tm Sverker>

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Va? Va! Vem är att bestämma hur stor bit jag ska använda där bak? En liten flik stor som ett fodral till en After Eight MED perforering som splittas precis där långfingret tar som bäst!
Som när man stannat på ngt road stop i tyskland, betalat dyrt för att få tillträde till faciliteterna och ur en låda kommer en tunn, flossig liten kvadrat om 18x18 cm. Man har en (1) chans och försöker minnas hur man vek ihop figurer i testet vid mönstringen.
En ihoppressad serla och wet wipes ligger numera alltid i botten på ryggan. Jag gillar quality bogpaper, just för att undvika det du så målande och förtjänstfullt beskrev (och som gav bilder jag utan vidare kunnat klara mig utan...).

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Va? Va! Vem är att bestämma hur stor bit jag ska använda där bak? En liten flik stor som ett fodral till en After Eight MED perforering som splittas precis där långfingret tar som bäst!
Du har helt rätt det. Är pappers kris i världen just nu, på radion sa de att det kommer vara tunt med papperskassar ett tag fammåt pga brist på pappersmassa.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Jag klarar inte av att verifiera sanning halten i detta.
Artikeln saknar referenser och är en enda persons raljerande. Om en sökning på nätet mha tex Google på ett begrepp ger under 10,000 träffar, då är något skumt. Man har fömodligen avsiktligt "bytt namn" till Barelonaavtalet då det i verkligheten kallas för Barcelonaprocessen eller Euro-Mediterranean Partnership. Där är EU en av parterna, vilket då även inkluderar Polen och Ungern samt Sverige och alla andra EU-länder.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Artikeln saknar referenser och är en enda persons raljerande. Om en sökning på nätet mha tex Google på ett begrepp ger under 10,000 träffar, då är något skumt. Man har fömodligen avsiktligt "bytt namn" till Barelonaavtalet då det i verkligheten kallas för Barcelonaprocessen eller Euro-Mediterranean Partnership. Där är EU en av parterna, vilket då även inkluderar Polen och Ungern samt Sverige och alla andra EU-länder.
Det lät alldeles jätte konstigt att en regering skulle sälja ut Sverige totalt, det oam skett är då att EU sållt ut EU totalt då för lite olja då..

Vi skulle aldrig lämnat unionen med Norge för 100 år sedan.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
O vi skulle aldrig ha gått med i eu
Vi kanske gör en Swexit, typ mañana eller nåt... Russinkakan börjar ser rätt sliten ut. Vi får väl köpa ännu fler platspåsar för att kompensera de nya kolkraftverken runt om i världen samt indela Sverige i fyra bränslezoner. SE1-SE4 där dieseln i SE1 kostar 14 spänn per liter och 90 spänn i SE4.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vi kanske gör en Swexit, typ mañana eller nåt... Russinkakan börjar ser rätt sliten ut. Vi får väl köpa ännu fler platspåsar för att kompensera de nya kolkraftverken runt om i världen samt indela Sverige i fyra bränslezoner. SE1-SE4 där dieseln i SE1 kostar 14 spänn per liter och 90 spänn i SE4.
Jag bor i SE1, så jag börjar tycka att det låter som ett bra förslag.

Nu kör ju inte jag på HVO 100, men varför ska den kosta 24 spänn litern för att Dieseln kostar 20?

Det var ju råoljepriserna som hade gått upp, och miljöskatter som lagts på det.

Varför blir inte det miljövänliga alternativet det billigare alternativet då?
Varför höjs det för att alltid vara lite dyrare än det tungt beskattade "sämre" alternativet?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år