Var det efter detta avsnitt det gick utför?
Typ:
Typ:
Det kanske har kommit en del nytt på marknaden, men när jag snokade runt för några år sedan var de takmonterade konstruerade för att sänkas (fel ord - höjas borde vara rätt) in i taket - de var ca 35cm tjocka så det krävdes en del utrymme ovanför. Egentligen var de nog gjorda för innertak i kontorslokaler o liknande. Har du plats finns också (ett fåtal) golvmodeller att välja på.Det finns ju enheter avsedda för takmontering, frågan är ju om någon är bra, snygg, effektiv.
Vi har en väggmonterad i stugan som är utmärkt, men där denna skulle sitta funkar det inte.
Jag har gott om utrymme ovanför.Det kanske har kommit en del nytt på marknaden, men när jag snokade runt för några år sedan var de takmonterade konstruerade för att sänkas (fel ord - höjas borde vara rätt) in i taket - de var ca 35cm tjocka så det krävdes en del utrymme ovanför. Egentligen var de nog gjorda för innertak i kontorslokaler o liknande. Har du plats finns också (ett fåtal) golvmodeller att välja på.
Principiellt får du inte installera värmepumpen själv, men har du kontakt med en bra installatör så kan du göra jobbet med ute o innedel själv och låta installatören koppla rören, vacuumsuga och dra igång systemet. Har du riktigt bra känning så kanske du kan få tillräckligt med rör så att du kan dra ledningarna själv.Jag har gott om utrymme ovanför.
Största problemet just nu verkar vara rörlängder då jag vill ha utedelen i markplanet och innedelen på övervåningen.
Jag har tittat på golv/väggmodellerna och det funkar inte med tanke på befintliga element, dörrar och möblering. Hustrun envisas med att ha möbler, det skulle vara enklare utan.
Var det efter detta avsnitt det gick utför?
Typ:
Jag har el framdraget och klart, vakuumpump finns i min närhet och kona rör är inget bekymmer.Principiellt får du inte installera värmepumpen själv, men har du kontakt med en bra installatör så kan du göra jobbet med ute o innedel själv och låta installatören koppla rören, vacuumsuga och dra igång systemet. Har du riktigt bra känning så kanske du kan få tillräckligt med rör så att du kan dra ledningarna själv.
har för mig att utedelen innehåller köldmedium för max x meter rör - längre rör kräver påfyllnad.
Även elkopplingen kräver formellt en elinstallatör. Själv har jag installerat fyra system i hus, garage, sommarstuga så jobbet är svinenkelt bara man får tag på pump o rör. Verktyg som krävs är vacuumpump och koningsverktyg (Biltema) utöver den vanliga verktygslådan.
Vad händer om man monterar en slutburk utan lambdasensor?
Bolt:ens system ser ut att ha en..
Jag skaffade en "lambda-eliminator" till en av mina tidigare hojar, men minns inte om det var enbart för att slippa varningslampa eller om det påverkade bränsleblandningen på något sätt?
Ända till du får in en geting eller humla i käften?Nån som provat åka över 120 kmh på motorväg i öppen hjälm, med avslappnad öppen mun?
.. fasen vilken känsla!
Det finns en bra bild på en chopperåkare i öppen hjälm som har kört genom en myggsvärm.Ända till du får in en geting eller humla i käften?
Dom ligger med kusiner.Säkert frågat detta tidigare men...
Varför har de flesta duvor missbildade/skadade fötter?
Fått in en geting i öronmusslan då jag hade visiret uppe. Trycktes in via tiningen.Ända till du får in en geting eller humla i käften?
Fått in en geting i öronmusslan då jag hade visiret uppe. Trycktes in via tiningen.
Skit vad snabbt jag stannade och slet av mig hjälmen. Ett jäkla liv på den då den åkte runt och inte hottade ut, o blev mer o mer förbannad.
Stänger alltid visiret numera
Och svaret är - Japp, men inte mycket.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS