Skrotnisse
What would Shervin do?
Funkar tidsresor? Det diskuters på P3 nu.
Frammåt går bra.
Funkar tidsresor? Det diskuters på P3 nu.
Är det lagligt att det finns hela filmer på youtube?
Finns många klassiker som cannonball run, convoy och the crow.
Prova att rapportera filmen om dom stör dig mycket.Är det lagligt att det finns hela filmer på youtube?
Finns många klassiker som cannonball run, convoy och the crow.
Prova att rapportera filmen om dom stör dig mycket.
Det är bara rättighetsinnehavaren som kan tillåta/neka visning, så det är dit du får vända dig för att ta reda på om det är lagligt eller inte.
Det är lagligt sålänge Google tar bort dem när de som äger rättigheterna ber om det såvitt jag förstått det hela.
Jag gillar äppelmos.
Här i sthlm växer många äppelträd på allmän mark.
Jag har således oändlig tillgång på äpplen och kan göra egen äppelmos.
Att koka äpplena är lätt, men det är så förbannat tidsödande att pressa råmoset genom en vanlig kökssil.
Jag söker alltså något i stil med en gigantisk vitlökspress, men utan kolvspel.
Jag har inte sett något liknande till salu någonstans och har ingen aning om var jag skall börja leta.
Snälla SH jElp!
Jag gillar äppelmos.
Att koka äpplena är lätt, men det är så förbannat tidsödande att pressa råmoset genom en vanlig kökssil.
Jag har inte sett något liknande till salu någonstans och har ingen aning om var jag skall börja leta.
Snälla SH jElp!
Jo potatispress är åt rätt håll, men även de har för mycket kolvspel. Stora mängder blow-by sänker effekten vettu.View attachment 372472 Potatispress kanske? Eller för stora hål?
Men inte gärna kärnhus, kvistar och skal...Eppelmous ska ju haa lite klump-arr! (ståkkålmska)
Jo potatispress är åt rätt håll, men även de har för mycket kolvspel. Stora mängder blow-by sänker effekten vettu.
Och med tanke på att varvtalet kommer hållas ganska lågt hade jag nog siktat på något större cylindervolym för mer att få tillräcklig effekt.Men inte gärna kärnhus, kvistar och skal...
Jo potatispress är åt rätt håll, men även de har för mycket kolvspel. Stora mängder blow-by sänker effekten vettu.
Och med tanke på att varvtalet kommer hållas ganska lågt hade jag nog siktat på något större cylindervolym för mer att få tillräcklig effekt.Men inte gärna kärnhus, kvistar och skal...
Jag gillar äppelmos.
Snälla SH jElp!
Det heter passagevagga. Här kan du läsa hur du gör: http://husmorsskolan.blogspot.se/2010/08/koka-appelmos.html
Vet inte var du kan hitta prylen dock, men jag vet att mormor hade en sån så de finns på riktigt... fråga på någon kökspryttelbutik efter det så kanske de kan beställa hem om inte annat
http://www.presenten.com/sv/e-handel-produktsida/koksredskap/passervagga/ Här är en billig.....synd de inte har bild på den
En fråga som jag har funderat länge på är om det finns något tråkigare än att städa lägenheten?
En fråga som jag har funderat länge på är om det finns något tråkigare än att städa lägenheten?
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari