Utgår man inte från att det man har nu är fel? Man håller nyckeln uppochner och det går inte att öppna låset, någon kommer fram och vänder på nyckeln med kommentaren, Borde det inte vara så?
Eller?
Fortfarande får jag inte till det berättigade med "inte".
Man håller nyckeln uppochner och det går inte att öppna låset, någon kommer fram och vänder på nyckeln med kommentaren,
Borde vara så?
En fundering som jag ev haft förut men minns inte om jag formulerat det till en fråga:
Finns det någon färdig produkt/aggregat eller vad det heter modell snöplog som man kopplar på dragkroken? Inte helt optimal men borde kunna vara ett hyffsat enkelt och inte blodigt dyrt sätt att forsla bort sådär lagom mängder snö som skulle vara kämpigt med skyffel men ändå kanske inte helt nödvändigt med plog.
Tanken är då att den ska kopplas på dragkroken på en personbil, avståndet mellan plogbladet och bilen bör vara ställbart och den ska alltså inte ligga precis bakom kroken utan hänga någon meter eller två bakom. Bilen körs framåt, plogbladet som bör ha hyffsad höjd och vinkel trycks ner av den plogade snön. Konstruktionen ska vara ganska lätt så att den för hand går att lyfta/släpa bakåt när det kopplas loss från dragkroken, ex. aluminium och utbytbart slitskydd i stål längst ner.
I ett radhusområde med egna parkeringsplatser vid husen eller villor för den delen skulle det vara perfekt att lyfta in plogen mot väggen och sedan köra framåt en eller två vändor så att snön kommer ut på gatan lagom timeat när plogbilen som plogar gatan/längorna ska fara förbi. Mindre privata (ej tillgång till traktorplog) gårdsplaner och liknande skulle även kunna vara en målgrupp.
Finns produkten? Var köper jag den?