Hur långt kan man dra isär 1 meter isblock innan molekylerna släpper från varandra och isen går sönder?
Hur långt kan man dra isär 1 meter isblock innan molekylerna släpper från varandra och isen går sönder?
Tänker du om man lyckas fördela dragkraften över hela blocket så att samtliga molekyler sträcks lika mycket, eller att sträckningen är koncentrerad på ett tvärsnitt i mitten?
(Som om jag skulle ha ett svar oavsett hur du menar.)
Jag tror att man påverkar resultatet ganska mycket med hur man applicerar krafterna som sliter isär det.
Trippelpunkten är cool
Prexis! Din fråga är till synes väldigt enkel men något korrekt svar lär du inte få förrän DU har definierat begreppet "is".
Svaret är 42, eftersom det är svaret på livet,Universum och allting.
och som av en händelse så finns det en asteroid som heter 42 Isis
273k vid 1 atmosfärs tryck?
Blir bindningen starkare eller svagare ju kallare det blir? Och varför påverkar det i så fall? Eller hur kommer det sig att bindningen påverkar beroende på hur snabbt eller långt en atom vibrerar?
Jag är ute på djupt vatten eller tunn is nu känner jag
Kunde de inte ha valt siffran 72 istället
Nej. Douglas Adams valde 42 eftersom i det programmeringsspråk som han använde stod 42 för "vad du vill". Grovt förenklat, men jag förstår inte bättre.
Ascii, baserat på binära tal.
00101010 = 42 = *
När började Försvarsmakten leja ut förflyttning av pansarvagnar till privata aktörer?
Körde förbi Landskrona på E6'an idag när två helt vanliga transporter för tunga saker körde ner på påfarten med vars en Leopard ovanpå släpet.
Jag håller med och låtsas att jag förstår.
Min hund är 23kg eurasier, 3 år gammal. Lite osäker på nya människor, går i regel bra ihop med hundar, mycket fart. Går på dagis om dagarna med 25-30 andra hundar. Funkar bra enligt personalen så jag får väl tro de.Vem är din hund då?
Ja jag önskar att jag 100% kunde säga vilken hunds fel det var. Är det min hund så fine, det gör inget, jag vill bara försöka klura ut vafan det var så jag kan hantera det. Det jag vet är att han backar inte, smäller det så är han inte sen att försvara sig.Vissa hundar går bara inte ihop. Oftast är det extremt svårt att urskilja vilken hund som är skyldig till vad.
T.ex om en hund gör något som betraktas (i hundvärlden) som aggressivt och den andra hunden svarar på tal.
Vilken hund har skulden?
Själv råkade vi för ett par år sen ut för att en hund som vi haft sällskap med någon gång tidigare, båda lösa, inga problem, plötsligt kom i bråk med vår hund. Vår hund gick löst när den andra hunden tvärt satte full karriär mot frun och nyfödd bebis i barnvagn. Vår hund gick direkt till försvar och den andra hunden blev biten. Slutnotan från djursjukhuset hamnade såklart på oss, för den andra hunden "var ju avlad champion, så den kan minsann inte göra något fel".
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|