powerjohan
Ogudaktig sporthojare
Bara en?Varför dör fel personer?
Det finns en maktgalen person som borde dö genast.
Bara en?Varför dör fel personer?
Det finns en maktgalen person som borde dö genast.
Är det inte värt köpa en?Lp till usb i Stockholm, någon som kan rekommendera fysisk butik? Googlat men hitta ingen nästgårds riktigt och känns risky att skicka enda ex. vi har och småklurig att få tag på.
Hade uppfattningen att du var pryloman.Lp-skrapa? Nä den skulle bara bli en dammsamlare =)
Absolut får man det...men nog inte vad du vill att dom ska få.Får Färjestad något för bästa laget i grundserien, eller är det helt betydelselöst ?
Mitt tycke är att de ska ha SM guldet, det som sker nu är bara en efterturnering för att få en tjockare plånbok.
Har inte läst din länk. Men tror inte summan ändrats så FBK fick en miljon som seriesegrare. I Hockeyallsvenskan är det 100000.Absolut får man det...men nog inte vad du vill att dom ska få.
Jag tror årets Färjestad var det bästa lag jag sett i SHL.SHL
www.shl.se
Så en riktigt chock att åka ur direkt.
Varför det?Tänk om en bandyklubb vinner SM! Kommer SHL byta namn nästa år då?
Nu svarar jag utan att ha full koll, men tror det där med 40 km/h är kopplat till om du har ett obromsat släp med tex totalvikt på 750 kg och bilen bara får dra 700 kg obromsat. Då tror jag du får dra släpet men bara i 40 km/h. I övrigt så länge släpvikten är korrekt baserat på bilens tekniska begränsning OCH vilket körkort du har , så är det 80 km/h som max och motorväg går finfint. Vilken vikt man får dra beräknas på olika sätt beroende om du har B-kort, B96 eller BE kan man grovt säga.Vad gäller riktigt för att köra med släp i Sverige? (750kg, reggat & försäkrat, men inte bromsat)
Verkar finnas hur mycket olika regler och bud som helst, men är inte lättgooglat direkt.
Får man köra motorväg?
Vissa sidor verkar föreslå max 40km/h, vilket låter sinnes.
Finska regelverket verkar simplare - reggat släp = 80km/h, 100 på motorväg.
Vi tror inte på enkla regler.Vad gäller riktigt för att köra med släp i Sverige? (750kg, reggat & försäkrat, men inte bromsat)
Verkar finnas hur mycket olika regler och bud som helst, men är inte lättgooglat direkt.
Får man köra motorväg?
Läs här - men enkelt uttryckt är det som Powerjohan skriverVad gäller riktigt för att köra med släp i Sverige? (750kg, reggat & försäkrat, men inte bromsat)
Får man köra motorväg?
Precis. Har en gammal kärra (från 1982) där allt utom axeln var i skitbra skick. Köpte en axel och byggde om den till obromsat och registrerade den för 750 kg. Vi har en V50 som har tjänstevikt 1480. Vi får bara köra 40 km/h om vi kopplar på där eftersom kärran väger 10 kg mer än halva...Vi tror inte på enkla regler.
Maxvikter etc framgår av bilens regbevis, men hastighet har en egen liten specialare.
OM den obromsade släpvagnens maxvikt är max hälften av bilens tjänstevikt och max 750 kg så är hastighetsgränsen 80km/h. Annars 40km/h. Spelar alltså ingen roll hur mycket last vagnen faktiskt har, utan vad den max kan ta.
Min förra bil hade 1460 kg i tjänstevikt vilket därför var precis så jag inte fick dra 750kg ombromsat i 80km/h, vilket är just vad de flesta obromsade kärror ligger på, och många som är lättare är rejält lättare. Skitregler!
Hade ingen aning. Trodde bara det var till att dra obromsad och inte lasta för mycket.Precis. Har en gammal kärra (från 1982) där allt utom axeln var i skitbra skick. Köpte en axel och byggde om den till obromsat och registrerade den för 750 kg. Vi har en V50 som har tjänstevikt 1480. Vi får bara köra 40 km/h om vi kopplar på där eftersom kärran väger 10 kg mer än halva...
Har funderat på att regga om kärran till 740 kg bara för det. Men vi har flera V70 så där klarar vi oss.
Låter som om det är skrivet av en pajas.Vi tror inte på enkla regler.
Maxvikter etc framgår av bilens regbevis, men hastighet har en egen liten specialare.
OM den obromsade släpvagnens maxvikt är max hälften av bilens tjänstevikt och max 750 kg så är hastighetsgränsen 80km/h. Annars 40km/h. Spelar alltså ingen roll hur mycket last vagnen faktiskt har, utan vad den max kan ta.
Min förra bil hade 1460 kg i tjänstevikt vilket därför var precis så jag inte fick dra 750kg ombromsat i 80km/h, vilket är just vad de flesta obromsade kärror ligger på, och många som är lättare är rejält lättare. Skitregler!
Ja det ska vara ok.Låter som om det är skrivet av en pajas.
Men V70 på 2 ton borde alltså vara grönt.
Motorväg i 80 ok då alltså?
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |