Hej!
Jag har en Kawasaki ZZR 600 -91. Den ska servas till nästa säsong, vilket jag själv tänkte göra. Det som ska göras är oljefilterbyte, oljebyte, kylarvätskebyte, tändstifsbyte, rengöring av luftfilter samt byte av bromsklotsar runt om
Hittils är stiften, oljan, kylarvätskan och oljefiltret bytt!
Jag har arbetat efter Haynes reparations/servicemanual och min erfarna far har hjälpt till en del. Tilläggas bör att jag inte är helt tappad och inte har tummen precis mitt i handen
Trots det har jag stött på lite funderingar/problem som ni mer erfarna och rutinerade mcmänniskor kanske kan hjälpa mig med
Anledningen till att hojjen ställdes av (tidigare än planerat) var för att oljenivån inte sågs i fönstret i oljetråget!
När jag bytade oljan så var jag orolig över att där skulle finnas metalspån eller dyl. samt att där knappt skulle finnas någon olja. Oljan såg dock fin ut, och olja fanns där!
Jag fyllde på ny olja (Castrol GPS Helsyntet 10W40) och allt såg bra ut, oljan syntes i fönstret. Men nu tre dagar efter syns inte oljan i fönstret i oljetråget IGEN och inget oljeläckage syns nånstans. Hur kan detta komma sig?
(Jag har testat att vicka på hojjen och dra den på startmotorn några varv. Nästa steg blir väl att kolla stiften igen.)
Bågen har inte heller startas efter servicen eftersom den inte gick igång direkt när jag monterade tillbaka det som anses nödvändigt för en uppstart. Vad har ni för tips för att dra igång en förgasarbåge efter att tank med bränsleslangar varit av? Något man bör tänka på? Något jag kan ha missat?
Bågen har några år på nacken och där med några repor i lacken (rimmar ), både på metall- och plastdelar. Har ni några bra och billiga knep för att åtgärda dessa? Även om det är lite manligt med repor
Stort tack på förhand
Jag har en Kawasaki ZZR 600 -91. Den ska servas till nästa säsong, vilket jag själv tänkte göra. Det som ska göras är oljefilterbyte, oljebyte, kylarvätskebyte, tändstifsbyte, rengöring av luftfilter samt byte av bromsklotsar runt om
Hittils är stiften, oljan, kylarvätskan och oljefiltret bytt!
Jag har arbetat efter Haynes reparations/servicemanual och min erfarna far har hjälpt till en del. Tilläggas bör att jag inte är helt tappad och inte har tummen precis mitt i handen
Trots det har jag stött på lite funderingar/problem som ni mer erfarna och rutinerade mcmänniskor kanske kan hjälpa mig med
Anledningen till att hojjen ställdes av (tidigare än planerat) var för att oljenivån inte sågs i fönstret i oljetråget!
När jag bytade oljan så var jag orolig över att där skulle finnas metalspån eller dyl. samt att där knappt skulle finnas någon olja. Oljan såg dock fin ut, och olja fanns där!
Jag fyllde på ny olja (Castrol GPS Helsyntet 10W40) och allt såg bra ut, oljan syntes i fönstret. Men nu tre dagar efter syns inte oljan i fönstret i oljetråget IGEN och inget oljeläckage syns nånstans. Hur kan detta komma sig?
(Jag har testat att vicka på hojjen och dra den på startmotorn några varv. Nästa steg blir väl att kolla stiften igen.)
Bågen har inte heller startas efter servicen eftersom den inte gick igång direkt när jag monterade tillbaka det som anses nödvändigt för en uppstart. Vad har ni för tips för att dra igång en förgasarbåge efter att tank med bränsleslangar varit av? Något man bör tänka på? Något jag kan ha missat?
Bågen har några år på nacken och där med några repor i lacken (rimmar ), både på metall- och plastdelar. Har ni några bra och billiga knep för att åtgärda dessa? Även om det är lite manligt med repor
Stort tack på förhand