MangeCRF450HM
Ny medlem
Vässa 2t = Delta mc falkenberg
...och 89'ans koppling är ej samma som 90-01. Annars ganska lika.Brännström skrev:2208932Det som jag vet har ändrats från 89-01 är att 1993 så vart 4:an och 5:ans växel högre växlad och 1994 så vart motorblocken silverfärgade istället för svarta.
Tror inte heller man nöter ner en kolv på 20timmar,tror säkert kolven kan gå 100 timmar med dom låga varven,iallafall jag klarar då inte av att hålla fulla varv hela tiden med 500:an och man behöver inte varva ur dom för att den ska orka på nästa växel heller.Det finns ett bra 500 forum du kan gå in och titta på www.cr500riders.com
Skulle en Kx/Cr 250 vara bättre för det ändamålet då?FreddaAbborre skrev:2211866Skulle inte ens drömma om att ta en 500 2-t o köra någon annanstans än där det går lite fortare än i skogen. Grusväg, grustag, is, stubb och crossbana är väl nåt den kan va grymt kul till. Tror dock att du får böka betydligt mer med den i skogen än vad du tycker är kul.
Ljusår bättre om du tänker åka enduro.turbo-mupp skrev:2211956Skulle en Kx/Cr 250 vara bättre för det ändamålet då?
Kan man hitta en Kx/Cr 250 -89 eller nyare för runt 4-5k som fungerar men kanske inte är i toppskick då?Busaberg skrev:2211965Ljusår bättre om du tänker åka enduro.
Att hitta en som inte är i toppskick är nog ganska lätt....Att få tag på något väl fungerande är nog värre.När det gäller så pass gamla hojjar kan du bortse från märket och försöka hitta en som inte är alltför söndermekad istället.Lycka till!turbo-mupp skrev:2211982Kan man hitta en Kx/Cr 250 -89 eller nyare för runt 4-5k som fungerar men kanske inte är i toppskick då?
Vilken av Kx/Cr 250 är bäst nu då? Har alltid gillat kaworna bäst.
turbo-mupp skrev:2212047ok.....
Ingen som vill sälja en Kx 250/500 från -89 och nyare för 4-5k till mig? =)
turbo-mupp skrev:2206662Hej!
Funderar på att skaffa mig en gammal Kawasaki Kx500 eller en Honda Cr500. Eventuellt en Kx250 ifall jag ej finner en Kx500.
Vilka årsmodeller är "bra"? Jag hade tänkt mig en Kx500 från -87 och nyare typ. Har sett några lite då och då som har sålts för 4-6000kr. Hade tänkt hitta nåt för 4-5000kr. Att motionsköra med i skogen bara. Inte för tävling, så den behöver ej vara i toppskick eller så.
Den ska bara fungera helt enkelt. Helst vill jag ha en Kx500. Vad ska man tänka på och vilken av de äldre årsmodellerna är bäst? Var kan man hitta en Kx500 för dom priserna som jag skrivit? Har kikat på många ställen men hittade bara en Kx250 -87 för 3000kr men den blev såld.
Berätta gärna allt ni kan om Kx500.
Berätta gärna lite om Kx500 vs. Cr500 också.
Btw, jag har sökt på detta forumet om det och har även läst på enduromx´s forum.
Kör 178 main, 58 pilot, nålen på "mittenhacket", 1.5varv.Brännström skrev:2214178Ta och spara pengarna tills du har råd till nått bättre!
Ni som kör cr500 vad kör ni med för pipa och bestyckning?
btw vass moppe du har doordie
Jadå du var till stor hjälp.Mr.Yoshimura skrev:2214231hei. jeg har hatt 6 crossere...du må ikke finne på og kjøpe en til 5-6000...du kommer bara at skru hela tiden.
legg ihvertfall 10-15000kr i en cross hoj.
etter min erfaring så liker jeg CR bettre enn KX når det gjelder eldre modeller.
finn en som er i bra stand. en kolva kan gå fint i 100 timmar med mosjons kjøring. BARE VÆR FLINK MED LUFTFILTERET. tvetta varje gång efter kørning og smør på luftfilterolje! det er det viktigste. og ha to på er ikke noe problem bare bakdemperen er iorden. kjøper du en eldre crosser så bruk 3% 2t olje. 95bensin.håper jeg var til hjelp
Raiker skrev:2214332Kör 178 main, 58 pilot, nålen på "mittenhacket", 1.5varv.
Dock är den deltatrimmad. Stiftet är mjölkchokladbrunt.
Den varvar ganska mycket, antar att det på beror på deltatrimmningen då
den varvar betydligt högre av vad dom gör original.
Kör deppipa och fmf turbinecore II Q/fmf powercore 1 lr 2.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |