Frånåkt av en bil på tungelstavägen

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Säpo? Var det inte dom som hade problem att hänga på calle på motorvägen vid hans vansinnesfärd i... ehh... 140 eller vad det nu var...?
 

KalleKulspruta

Ung och Gammal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Suzuki SV 650s -05 | Ombyggd Orion 21-a -08 (ca 50% honda)
Lartes skrev:
T6:an har väll dubbla turbos och en sisådär 250 hästar orginal...


272 orginal!

Med ett steg 1 chip ifrån BSR får du 321 hk och 498 i vrid! Mycket möjligt att säpo kör lite trimmat.
 

Ballen

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Letar värstinghoj för fullt. PMa gärna om ni skall sälja
Volvo S80 T6 går som en påse piss..... Känns snarare ung som 180-200hk. Blääääää!!!!!
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
sportarn skrev:
Hela tiden tjatas det om att vi kör fort, men det är ofta man ser att snuten kör som idioter utan blåljus på :kocko

Dom måste inte ha blåljusen på för att få köra fort, men vid utryckningar så ska dom ha det.
Sen är det sällan dom kör omotiverat fort i onödan.
INte poliserna här iallafall, vet inte hur dom är söder/norr-över.
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag skulle nog vilja påstå att det är ganska enkelt att hänga av dom flesta hojar med en sån bil på en kurvig väg. det är väldigt lätt att köra så fort med en bil så att man åker med däckskrik och kasar i sidled i alla kurvor. för att köra lika fort med hojen måste man ju så gott som knäskrapa i varenda kurva(utan ultramycket aphäng). tror inte att det är så många här som vågar köra så fort på kurviga vägar med hoj. jag skulle då inte våga göra det. skulle kännas som att man har typ 5% chans att överleva.
om det tex dyker upp en traktor i en kurva när man kommer med bilen är det ju bara att stampa fullt på bromsen och sladda förbi den med smattrande abs. med hojen är det ju bara att dö, typ.
 

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Granne med September
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
sEiKo skrev:
Dom måste inte ha blåljusen på för att få köra fort, men vid utryckningar så ska dom ha det.
Sen är det sällan dom kör omotiverat fort i onödan.
INte poliserna här iallafall, vet inte hur dom är söder/norr-över.
Vad jag har läst så måste polisen ha blåljus på annars räknas dom in som vanliga trafikanter! Är ju även en trafikfara om snuten skulle få för sig att köra som en idiot utan blåljus på!
 

adl

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Sorsele
Hoj
FZ 750 -89, skrapad, tappad, tejpad... Dessutom startar den inte!
sportarn skrev:
Vad jag har läst så måste polisen ha blåljus på annars räknas dom in som vanliga trafikanter! Är ju även en trafikfara om snuten skulle få för sig att köra som en idiot utan blåljus på!

Nej, de behöver inte blåljus för att få köra för fort, kallas för "brådskande yrkesutövning" eller nåt liknande (givetvis måste polisen vara i tjänst...). Under yrkesutövning kan en polis bryta mot de flesta trafikreglerna har jag för mig.
För att påkalla fri väg, dvs att du MÅSTE flytta på dig och släppa fram polis krävs blåljus.

Givetvis med reservation för att jag har helt fel... :D
 
Last edited:

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
adl skrev:
Nej, de behöver inte blåljus för att få köra för fort, kallas för "brådskande yrkesutövning" eller nåt liknande (givetvis måste polisen vara i tjänst...). Under yrkesutövning kan en polis bryta mot de flesta trafikreglerna har jag för mig.
För att påkalla fri väg, dvs att du MÅSTE flytta på dig och släppa fram polis krävs blåljus.

Givetvis med reservation för att jag har helt fel... :D

Om en bil under utryckning smäller i... låt oss säga en korsning där högerregel gäller och han kommer från vänster, så e han torsk och vållande till olyckan!
Spelar ingen roll om han har blåljus eller sirener å skit på!
Föraren av fordonet är ansvarig i alla fall!

Vet om en snubbe i norra sverige som körde en akutbil, dvs en pickup åt brandförsvaret. Han klämde en privatbil i en korsning... tror fan han fick skaka galler 1 månad eller 2. Han blev def. av med kort och jobb!

Det e vad jag har hört, och jag tycker att det låter logiskt... Hur skulle det annars se ut. Då skulle det inte bara vara 1 unge som får sätta livet till i sthlm på övergångsställen, nermejad av utryckande fordon... skulle nog smälla varje vecka! Klart att föraren alltid skall ha ansvar för att föra fram fordonet säkert, speciellt dessa fordon! :tummenupp

/KaZ
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Varför finns där en så stor koncentration av säpo bilar i sthlm trakten där finns ju inget utom möjligen knugen och göran att skydda
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Jag vet inte hur många gånger man har blivit sinkad på Bogesundsvägen av motorcyklar.. Så speciellt förvånad är jag inte...

Volvo T6 är trots dubbelturbo alltjämt en Volvo... :arsele
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Som en italiensk motorjournalist skrev om volvo 744/745 turbo på det glada åttitalet:

Volvo 740, en tegelsten
Volvo 740 turbo, en något snabbare tegelsten

Det hänger med...

//jaG

Biturbo skrev:
Jag vet inte hur många gånger man har blivit sinkad på Bogesundsvägen av motorcyklar.. Så speciellt förvånad är jag inte...

Volvo T6 är trots dubbelturbo alltjämt en Volvo... :arsele
 

Snake

Nu på fyra hjul och 1/4 av effekten...
Gick med
1 Nov 2003
Ort
Nödinge
Hoj
vw-buss tilldenna sommar...
Utryckning

KaZ skrev:
Om en bil under utryckning smäller i... låt oss säga en korsning där högerregel gäller och han kommer från vänster, så e han torsk och vållande till olyckan!
Spelar ingen roll om han har blåljus eller sirener å skit på!
Föraren av fordonet är ansvarig i alla fall!

Vet om en snubbe i norra sverige som körde en akutbil, dvs en pickup åt brandförsvaret. Han klämde en privatbil i en korsning... tror fan han fick skaka galler 1 månad eller 2. Han blev def. av med kort och jobb!

Det e vad jag har hört, och jag tycker att det låter logiskt... Hur skulle det annars se ut. Då skulle det inte bara vara 1 unge som får sätta livet till i sthlm på övergångsställen, nermejad av utryckande fordon... skulle nog smälla varje vecka! Klart att föraren alltid skall ha ansvar för att föra fram fordonet säkert, speciellt dessa fordon! :tummenupp


/KaZ

Brorsan blev påkörd av en ambulans som körde mot rött men blev ändå dömd som vållande. Tror det är lite lotteri över det där...
 

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Ballen skrev:
Volvo S80 T6 går som en påse piss..... Känns snarare ung som 180-200hk. Blääääää!!!!!

exakt! Jag har kört en hel del T6 och det är INTE kul, dessutom är dom automat allihop. Säpo borde köra T5 om något! T5:an känns mycket rappare och jag slår vad om alla kör fortare med en T5a än T6:an.
Skit bil är det. Det enda man kan ha den till är att skryta att man har bi turbo och sex under huven...
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
No1 skrev:
Anser mig vara en hyffsat snabb mc förare och kan med lätthet säga att jag åker fortare fram och tillbaka på Tungelstavägen med bil än med mc!!!

No1...

tssss då har tant aldrig rejsat mot mig... :hihi :D :tungan
 

adl

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Sorsele
Hoj
FZ 750 -89, skrapad, tappad, tejpad... Dessutom startar den inte!
KaZ skrev:
Spelar ingen roll om han har blåljus eller sirener å skit på!
Föraren av fordonet är ansvarig i alla fall!
/KaZ
Självklart är föraren alltid ansvarig för fordonet.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top