om du bara vill kryssa runt så e ju södra kusten det bästa alternativet,men om du inte vill bränna en massa pengar på hotell m.m så finns det ju en del vandrarhem osv,kan ge dig en lång lista på ett antal alternativ till vägar och billiga övernattningar om du vill.
vill du hyra min lgh i alicante kan du pm:a.
nog kan jag rekommendera södra europa framför norge...fattar inte riktigt folk som tycker det e kul att köra omkring i norge på mc,världens tråkigaste land med total avsaknad av matkultur
(dom gör dock världens bästa pizzor
)
längs hela rivieran från italien till portugal händer det ju saker överallt,strand/nattlivet e helt grymt på dom flesta ställen längs rivierorna,att komma genom en mindre stad sent på kvällen och stanna till och parkera och käka när det e fullt ös i stan e bra mkt härligare än vad norge/norden kan erbjuda....
fast det beror väl på vad ni tänker er för typ av resa,själv föredrar jag länder där folk e lätta att ha och göra med,där man kan stanna en natt och ha skoj samt träffa personer som går att ha trevligt med vart man än stannar...holländare e riktigt shyssta,men vägarna e bra tråkiga,men att lägga mc-resan längs kusterna tror jag nog ger er mest underhållning om det e det ni vill ha,hamnstäder e väl i regel öppnare och fiskebyar och sånt brukar ha alla typer av människor,oftast riktigt shyssta...
men funderar ni på spanien så e mitt tips att undvika att spendera nån längre tid i storstäderna i norra spanien och norra kusten(t.ex barcelona)och satsa på att köra efter södra kusten och följa gränsen till portugal...sen kan ni ju ta färjan över te marocko bara på en dagstur...kostar nån hundralapp och tar ca 1-2 tim,då menar jag den kortaste vägen,det finns massvis med färjor vid gibraltar.
ett riktigt bra/härligt alternativ om man kör mc är att ta färjan från spanien(alicante) till tanger(marocko) och sen köra från tanger till ceuta och ta färjan tillbaka till spanien.den vägen e verkligen underbar kan jag säga,går bitvis upp bland bergen,den turen gör ni på en dag,då hinner ni stanna och se er omkring med.