Från och med nu kör jag alltid med Helljus på!

Kör du med helljuset på för att andra skall se dig

• Antal röstningar
    0

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
oakhammer skrev:
För att gå lite off topic: Springer alltid med väst på vinterkvällar och det är alltid kul när folk saktar ned och kör lagligt förbi en......
Jag kör ganska mkt Volvo V70 på E20. För att roa mitt barnsliga inre så hakar jag alltid på alla BMW 318 med kjolar på när dom scwishar förbi. Då helt plötsligt bromsar dom ner och lägger sig i typ 85. Efter några mil tröttnar jag och kör om o flinar åt dom.

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Jag hade en gång i tiden en vit Opel omega combi med blå/grön företagstext på huven,den tände många bromsljus :hihi

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Haha, äntligen går det upp för någon en av orsakerna till att jag dissar lightlids.
Och angående hämden, var är kjettinggänget? Dom skulle fikcsat skivan.

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
nu när jag tänker efter,det kanske inte var mig killen bromsade för, han kanske lastade på rejält för att hinna mellan bilarna i min motsatta fil, och bromsade inte för mig utan för dom bilarna, shit killen kanske inte såg mig över huvudtaget :gnissla
nånting stämmde inte med hans körsätt.

nåja ingen blev ju skadad, nu skall man se starwars II så man har minnet fräsht till när man ser III i helgen :banana

Mogge70

Rapido MCK
Gick med
12 Jul 2003
Hoj
Honda VTR1000F 2003
Det är ofta man måste hålla en extra koll just där, men nästan är det värre med dem som kört av motorvägen från Värmdö och skall mot Orminge. De svänger ofta ut så man får kasta sig över i vänsterfil. :mad:
Hur länge har inte den där micran stått där då? :va

Skön kurva annars när man svänger av från stan, synd bara att det f_n alltid är bilar i vägen.

walleskydive

Speedoholic
Gick med
31 May 2005
Hoj
GIXXER 750-96
Helljus

Om du gasat mer hade du vatt förbi,eller mindre.Ibland är man bara på fel plats vid fel tillfälle,men helt klart är att man minskar dö-grävarnas sjuk frånvaro pga rygg ont om man kör med hel-ljus!undefined
DwD skrev:
Fan var riktigt jävla nära att krocka idag,var så jä...kla nära så jag var tvungen att kolla om blinkersen hade fått sig en smäll.

Var på väg hem från jobbet till orminge, svänger av motorvägen och kör upp på ormingeleden, ser en bil ståendes(stilla) för att korsa vägen, ser att allt är lungt å kör på som vanligt, plötsligt kör biljäveln ut!, bromsar lite(vet ju inte vad det är för idiot), han kommer ju ändå att hinna korsa vägen, plöstligt så pallnitar han mitt i min fil när han ser mig, jag pallnitar så det skriker om det, bakändan kastar å jag bromsar ännu hårdare,får ner hastigheten men inte till stillastående,just nu så pekar hela hojjen mot hans bakdäck, killen fattar vad som håller på att hända å gungar till bilen,eller så är det jag som kastar hojjen åt sidan.å jag förbereder mig på en rejäl smäll.. riktigt känner hur det kommer att smälla till i vänster benet. swishh så var jag förbi.
ser i backspegeln hur killen fortsätter att åka iväg.
när jag kommer hem ca 2minuter senare så var jag tvungen att kolla om det inte hade tagit i blinkersen åtminståne.

kan inte fatta hur han inte såg mig, det är ju sol och fint väder och det var zip nada ingenting som skulle ha förhindrat honom att se mig.

från och med nu så kör jag alltid med helljuset på!!. (alltså på dagtid)

vad kunde jag gjort annorlunda. jo kört ikapp honom och tagit regnr,(var chockad tillräckligt länge för att han skulle hinna iväg :3freak )
kört saktare, men jag körde inte så fort och det hade nog inte spelat någon roll denna gång.

karta:jag är blå,idioten i bilen är röd(mörkröd där han gasade iväg. ormingeleden är 2filer i vardera riktning),

karta.gif

walleskydive

Speedoholic
Gick med
31 May 2005
Hoj
GIXXER 750-96
Helljus på

Hade du gasat mer hade du varit förbi,eller mindre,lagt in en snus,kollat om du glömt låsa dörren etc!Ibland e man på fel plats vid fel tillfälle.Men faktum är att om man använder hel-ljus så minskar man dö-grävarnas rygg-ont!

saft

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2004
Hoj
Honda CBR 600F -98 Husaberg 400 FE -02
HanneZ skrev:
Jag kör ganska mkt Volvo V70 på E20. För att roa mitt barnsliga inre så hakar jag alltid på alla BMW 318 med kjolar på när dom scwishar förbi. Då helt plötsligt bromsar dom ner och lägger sig i typ 85. Efter några mil tröttnar jag och kör om o flinar åt dom.

ONDSKA! Det är sånt man nojig av ju...

V70:s och 9-5:eek:r och sånt brukar jag försöka köra om sakta och glo in i bilen för att se hur polis-aktig föraren ser ut :D

Editering: Jag kör iofs inte BMW, bara skabbiga golfar oftast. Hänger du på såna med?

Last edited:

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Har också börjat köra med helljus på dagen, lika skönt varje gång någon blinkar på en som om de vore bländade... Åtminstone vet man att de sett en då.

Ett trick som i vart fall jag använder då bilar står och väntar på att köra ut, är dels att kika på föraren, men också titta på hjulen. Jag inbillar mig att man på så sätt tidigare ser om bilen börjar flytta på sig?!

TomTen6

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
VTR 1000
Du kan ju inte köra 60 på en 70 sträcka, iofs så kanske han trodde att du skulle komma i 200. Jag brukar alltid försöka byta till vänsterfilen så tidigt som möjligt för att undvika sådana händelser, tur att du inte blev skadad.
Ta det nu lungt i trafiken så ses vi kanske...

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Är ni så desperata på att alla ska se er när ni kommer kan ni köra med saftblandare på hjälmen och en reflexväst.

Verkligen ett genidrag att åka runt och blända folk.

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
P@trik skrev:
Är ni så desperata på att alla ska se er när ni kommer kan ni köra med saftblandare på hjälmen och en reflexväst.

Verkligen ett genidrag att åka runt och blända folk.
Enligt Lexin:
"bländar bländade bländat blända(!) verb
lysa så starkt att det gör ont i ögonen; göra blind "

Om min 60 watts lampa bländar någon under dagstid så att denne får problem i trafiken ska nog den personen pga sina synproblem inte vara ute i trafiken...

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
HansJ skrev:
Enligt Lexin:
"bländar bländade bländat blända(!) verb
lysa så starkt att det gör ont i ögonen; göra blind "

Om min 60 watts lampa bländar någon under dagstid så att denne får problem i trafiken ska nog den personen pga sina synproblem inte vara ute i trafiken...

Vill du verkligen synas finns det bättre sätt än åka med helljuset på.
Fast då ser ju inte hojen lika snygg ut när ni ska posera vid kiosken förstås...

Billson

South Coast Supermotards #95
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
KTM 525 SM -05

Bakhjul

Full i Helgen?
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 -00

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Jag brukar inte köra med helljuset på hela tiden, men om det står en bil och ska köra ut....eller om det i mötande står en bil som ska göra vänstersväng, så flashar jag med helljuset några ggr.

Då ser dom att jag är på gång o ett flachande ljus känns som det syns mer än ett stilla starkt. O då behöver man inte blända "oskyldiga".

//Mad

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
DwD skrev:
shit en moraltant, gula västar. stör inte det dig?,visst kanske hade hjälp nu, men det tvivlar jag på eftersom han bara såg framändan på hojjen,han kanske hade solen i ansiktet.
visst jag bryter mot hastighetsbegränsingen väldigt ofta, men nu hann jag inte ens börja bryta mot den.

Skönt att du klarade dig helskinnad denna gång men va fan, moraltant? :va Dina tidigare inlägg vittnar ju tydligt om att du inte är killen som direkt håller igen på rullen....jaaa, förutom denna gång förstås då du körde 60 på en 70-sträcka.. :rolleyes: yeah right... :lol :lol :lol :lol

Last edited:
Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...