Jag kör ganska mkt Volvo V70 på E20. För att roa mitt barnsliga inre så hakar jag alltid på alla BMW 318 med kjolar på när dom scwishar förbi. Då helt plötsligt bromsar dom ner och lägger sig i typ 85. Efter några mil tröttnar jag och kör om o flinar åt dom.oakhammer skrev:För att gå lite off topic: Springer alltid med väst på vinterkvällar och det är alltid kul när folk saktar ned och kör lagligt förbi en......
DwD skrev:Fan var riktigt jävla nära att krocka idag,var så jä...kla nära så jag var tvungen att kolla om blinkersen hade fått sig en smäll.
Var på väg hem från jobbet till orminge, svänger av motorvägen och kör upp på ormingeleden, ser en bil ståendes(stilla) för att korsa vägen, ser att allt är lungt å kör på som vanligt, plötsligt kör biljäveln ut!, bromsar lite(vet ju inte vad det är för idiot), han kommer ju ändå att hinna korsa vägen, plöstligt så pallnitar han mitt i min fil när han ser mig, jag pallnitar så det skriker om det, bakändan kastar å jag bromsar ännu hårdare,får ner hastigheten men inte till stillastående,just nu så pekar hela hojjen mot hans bakdäck, killen fattar vad som håller på att hända å gungar till bilen,eller så är det jag som kastar hojjen åt sidan.å jag förbereder mig på en rejäl smäll.. riktigt känner hur det kommer att smälla till i vänster benet. swishh så var jag förbi.
ser i backspegeln hur killen fortsätter att åka iväg.
när jag kommer hem ca 2minuter senare så var jag tvungen att kolla om det inte hade tagit i blinkersen åtminståne.
kan inte fatta hur han inte såg mig, det är ju sol och fint väder och det var zip nada ingenting som skulle ha förhindrat honom att se mig.
från och med nu så kör jag alltid med helljuset på!!. (alltså på dagtid)
vad kunde jag gjort annorlunda. jo kört ikapp honom och tagit regnr,(var chockad tillräckligt länge för att han skulle hinna iväg)
kört saktare, men jag körde inte så fort och det hade nog inte spelat någon roll denna gång.
karta:jag är blå,idioten i bilen är röd(mörkröd där han gasade iväg. ormingeleden är 2filer i vardera riktning),
![]()
HanneZ skrev:Jag kör ganska mkt Volvo V70 på E20. För att roa mitt barnsliga inre så hakar jag alltid på alla BMW 318 med kjolar på när dom scwishar förbi. Då helt plötsligt bromsar dom ner och lägger sig i typ 85. Efter några mil tröttnar jag och kör om o flinar åt dom.
Enligt Lexin:P@trik skrev:Är ni så desperata på att alla ska se er när ni kommer kan ni köra med saftblandare på hjälmen och en reflexväst.
Verkligen ett genidrag att åka runt och blända folk.
HansJ skrev:Enligt Lexin:
"bländar bländade bländat blända(!) verb
lysa så starkt att det gör ont i ögonen; göra blind "
Om min 60 watts lampa bländar någon under dagstid så att denne får problem i trafiken ska nog den personen pga sina synproblem inte vara ute i trafiken...
Fullträffhållundan skrev:En stilla undran bara...
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1411802&postcount=49
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1412042&postcount=51
Givetvis tråkigt att din incident händer överhuvudtaget. Det är galet hur illa bilister tänker imellanåt. Hänger dock inte riktigt med i ditt resonemang i de två ovanstående inläggen bara...
hållundan skrev:En stilla undran bara...
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1411802&postcount=49
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1412042&postcount=51
Givetvis tråkigt att din incident händer överhuvudtaget. Det är galet hur illa bilister tänker imellanåt. Hänger dock inte riktigt med i ditt resonemang i de två ovanstående inläggen bara...
DwD skrev:shit en moraltant, gula västar. stör inte det dig?,visst kanske hade hjälp nu, men det tvivlar jag på eftersom han bara såg framändan på hojjen,han kanske hade solen i ansiktet.
visst jag bryter mot hastighetsbegränsingen väldigt ofta, men nu hann jag inte ens börja bryta mot den.
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |