2K spray har bättre slitagestyrka, finns i alla konstiga färger och även klarlack. Tips, ta en semi/sidenmatt klarlack så slipper du den blanka som framhäver minsta misstag på grundarbetet.Nu blir det snart färg.
Tänkte först lämna iväg men då hojen nästan är klar så finns inte så mycket mer att göra denna sommar så då kan jag lika gärna göra det själv. Då vet man om det var en bra ide eller inte sen.
Tanken är att köra biltemas primer och sedan rubinröda färg. Sedan ett lager klarlack på det. Om man ska ha klistermärken på tex tanken så drar jag på dessa före klarlacken är min tanke.
Någon som gjort detta med biltema sprayburkar och har tips så dela gärna.
Finns i vanliga färgbutiker? Min tank är ny så det ska inte vara några skavanker som syns sen iaf. Alltid något.2K spray har bättre slitagestyrka, finns i alla konstiga färger och även klarlack. Tips, ta en semi/sidenmatt klarlack så slipper du den blanka som framhäver minsta misstag på grundarbetet.
2K spray kostar lite mer än Bilbutteriks sprayer men det är det värt alla gånger.
Jag köpte från Spraydosen i Tyskland:Finns i vanliga färgbutiker? Min tank är ny så det ska inte vara några skavanker som syns sen iaf. Alltid något.
Hade du något mer än primer och lacksparayen? Eller bara lackspray utan primer?Jag köpte från Spraydosen i Tyskland:
Helnöjd, till och med jag fick till ett fint resultat, som dessutom var lika hållbart som originallacken!
Sökte på "2K spray" , den shopen jag köpt på tidigare har tyvärr lagt ner.Finns i vanliga färgbutiker? Min tank är ny så det ska inte vara några skavanker som syns sen iaf. Alltid något.
Jag hade 3 burkar.Hade du något mer än primer och lacksparayen? Eller bara lackspray utan primer?
Wow. Det där är mycket bättre än vad jag har som förväntning på mitt resultat. Ser riktigt jämnt och fint ut. Toppen!Jag hade 3 burkar.
Vit basfärg (typ primer), vit pearl/metallic och sedan klarlack.
Endast klarlacken var 2-komponent.
Jag körde tre varv med respektive burk, med ca 10 minuters torktid mellan (enligt instruktionen).
View attachment 496845
Det blev riktigt bra, och som ut "som köpes", om jag får säga det själv.
View attachment 496846
Ja, och anledningen var att jag skaffade ett nytt dekalkit till T7:an.Wow. Det där är mycket bättre än vad jag har som förväntning på mitt resultat. Ser riktigt jämnt och fint ut. Toppen!
Mycket snyggare med vit bakdel helt klart!Ja, och anledningen var att jag skaffade ett nytt dekalkit till T7:an.
Och när jag monterat det, så kände jag att.....fan....röd bakdel är inte det bästa
View attachment 496847
Men med original "white pearl" så kände jag mig nöjd!
View attachment 496848
Så jag säger - Kör!
Men jag tror att kvaliteten på färgburken gör skillnad.
Tack nr 1. Är så snål dock och så sjukt sugen på att måla så det lockar med Biltema då grejorna finns inne. Men ska def kolla avstånd till mekonomen.Använd inte Biltemaspray! Den är undermålig, minst sagt. Mekonomen har färg som är bättre. Enkomponent färg och tvåkomponent klarlack. Finns på hyllan!
Kul hoj förresten! Jag vill inte heller ha en sån, men får du ihop det så den åtminstone är lika bra/dålig som original är det betydligt mer intressant än en köpebajk.
Om det är printade eller screenade dekaler kan det vara värt att köpa en en extra dekal att testa klarlacken på. Det är inte kul om färgen på dekalen rinner av när lösningsmedlet i klarlacken löser upp den.Två klistermärken som ska sitta på sidan på tanken beställda. Ni som vet vet...
Dubbelkolla. Klarlack över klostermärken/dekaler va?
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|