Det är Torsdag och alla vet att det är "bygga luftfilterlåde dagen".
Då jag är en väldigt självsäker och trygg person så delar jag med mig min prototyp!
Precis som skomakarlådan var så hoppas jag detta blir en "skrattar bäst som skrattar sist" situation. Annars får vi helt enkelt garva åt detta tillsammans. Det är vad gemenskap handlar om. Hahaha
Detta test går ut på att testa om vakumtunneln behövs eller om det räcker med en tät omgivning. Orginal så går det en egen kanal på baksidan av filtret men i min prototyp så tar jag bort kanalen men har samma storlek på öppningarna.
Har gjort ett starttest och märkte absolut ingen skillnad mot orginalfiltret. Men varför man har boxen är ju för att det inte ska bli skillnad i luftflödet relativt till hastighet / vind etc. Jag hoppad att boxen säkerställer detta.
En anna positiv sak är ju att om mna tröttnar på motivet så kan man ju bara bara byta lock från annan kakburk! Hohohoh
Ge mig era tankar innan provtur sker.
Funkar detta skall det byggas en riktigt snygg aluburk med något coolt motiv på. Rektangulär och lika platt som filtret.
Jag vill också testa en cylinderlåda med ett podfilter i med ett hål på samma ställe. Lite samma tanke men mer slim.